Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko unien näkeistä estää? Tyhmä kysymys, mutta iso ongelma!ov

Vierailija
27.01.2007 |

Näen joka yö ihan kauhean levottomia, vauhdikkaita ja jännittäviä unia. Ne eivät ole suoranaista kauhua, mutta melko tiivistunnelmaisia trillereitä. Viime yönäkin olin sodassa evakkotiellä ja huollettavana oli jonkun kadonneen ihmisen pieni vauva. Olen myös piileskellyt suurkaupungin slummialueella ja yrittänyt paeta seuraajiani. Olen ollut yksin metsässä eksyksissä jne.

Kaikille unille on yhteistä, että olen jossakin tosi pahassa paikassa, jossa hermot eivät saisi pettää. Herään aina sydän lyöden tuhatta ja sataa ja mieli on hyvin epätodellinen.

Kaipaanko psykiatria? Mikä minua vaivaa? Unet tekevät minut väsyneesi, haluaisin yöllä nukkua. Joskus muistan yöllä ajatelleeni että loppuisi tämä uni ja saisin nukahtaa. Tuntuu ettei aivoni saa lainkaan lepoa kun täysi esitys päällä koko yön.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on samalainen ongelma. Jatkuva unien näkeminen on uuvuttavaa. Toivottavasti sait apua ongelmaasi, itselläni on lääkärille aika varattu asian takia.

Vierailija
2/9 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile unisiepparia ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tylsistynyt oikeassa elämässä tai taas liian jännittynyt? Unet ovat alitajunnan viestejä sinulle. Kun ratkaiset mikä on sinun ongelmasi hereillä, unesikin rauhoittuvat.

Vierailija
4/9 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 23:10"]Oletko tylsistynyt oikeassa elämässä tai taas liian jännittynyt? Unet ovat alitajunnan viestejä sinulle. Kun ratkaiset mikä on sinun ongelmasi hereillä, unesikin rauhoittuvat.
[/quote]

Tämä. Alitajuntasi se on mikä temppuilee ap. Onko sinulla erittäin stressaava elämäntilanne tällä hetkellä ? Jokin vaihe menossa elämässäsi mistä et pidä ? Onko mielessäsi jokin haave minkä haluaisit toteuttaa muttet toteuta ?" Minä olen nähnyt kolmevuotiaasta asti erittäin eläviä unia ja löydän usein yhteyden unilleni ja elämääni. Kun pelkään epäonnistuvani, näen unia missä epäonnistun, kun en jaksaisi arkea, näen vauhdikkaita seikkailu-unia, kun kaikki on hyvin, näen leppoisia ja luonnonläheisiä fantasia unia kauniista paikoista. Kun on kauhea stressi niin näen sekopäisiä unia.

Vierailija
5/9 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alitajuntaa voi pistää pois päältä. Miksi et halua nähdä unia? Siis ovathan ne väsyttäviä, mutta samalla voisit miettiä mitä niiden takana oleva ahdistus tms. on. Sillä niistä pääsee eroon, tai muuttuvat neutraalimmiksi.

Vierailija
6/9 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kätkeytyneitä pelkoja mulla on? Olenko mä todella näin ahdistunut ihminen, että mun pitää aina paeta karhua ja pyssymiehiä?! Mitä ihmettä tämä kertoo mun sieluntilastani!

En halua nähdä unia siksi, että herään aamuisin hyvin sekavana ja väsyneenä. Nukutusta yöstä ei ole tietoakaan. Luulen että unet vievät minulta kaiken enegrian eikä ruumis ja mieli saa koskaan levättyä, kun päivällä ollaan hereillä ja yöllä seikkaillaan ties missä.

ap

Vierailija
7/9 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla asiasta paljon tietoa:

www. hoyhensaaret. info

Vierailija
8/9 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kävisit muutaman kerran juttelemassa asiasta esim mtt:ssa? Olet selvästi ahdistunut asiasta, eikä jutteluavun hakemista tarvitse hävetä. Voihan olla, että jo asian käsitteleminen avaa sen lukon mikä sinulla on, ja unet rauhoittuvat. Selvästikin taustalla jotain käsittelemätöntä. Itselläni unet ainakin muuttuvat selvästi stressaavan tai muuten poikkeavan elämäntilanteen mukaan.

t. 2 (joka käy psykoanalyysissa viidettä vuotta :-))

Vierailija
9/9 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäpäivästä kauniilla niityllä makoillen. Tai siitä että nukun oikein hyvin ja sikeästi. :)

Tähän ketjuun saa laittaa myös omia unikokemuksia, lukisin niitä tosi mielelläni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän