Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ELOTÄHKÄT vko 37~~

08.09.2008 |

Ja taas ollaan viikko lähempänä....joulua ;) En kerkeä nyt muuta - palaan jahka tyäret päikkäreillä...

-AJ kera Ellin-

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, etten oo ainoa makeanhimosta kärsivä ;) Ja kyllä imetyksellä taitaa olla suuri teko tässä hommassa :p Mulla ei kiloja juuri ootusaikana tullut (apaut 5 kg), mutta nyt niitä taitaa alkaa tulemaan, jos ei piä huolta siitä. Suunnittelinkin, että heti ko kroppa sallii, nii jatkan salitreenausta ja muutenkin kuntoilua - mulla on niin ikävä rääkätä itteeni, hih!

*Sannami* Meillä kans pitis puolukkaan mennä, jos vain päästään. Onneksi toinen pojista lähtee mummolaan/mökille ja aikoo kerätä siellä meille puolukkaa sekä yks kaverini eilen lupasi tuoda mulle puolukoita, ko meinasi, etten taija ite niin vaan päästä lähtemään mettään ja saattais olla noitten kahen kans...ei nyt ylitsepääsemätöntä, mutta hieman haastavaa.

Nyt kuiten ruokahommiin...ko siitä tuli puhe ;)

Vierailija
22/55 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kiirettä pitää, ettei meinaa ehtiä enää hep sanoa..:)

Nyt tosissaan rupeaa jo tytön kans menee hiukka paremmin, mutta ilta menee vielä hieman kurjasti, ennenkuin tuo nukkumatti saapuu....toivon vaan että jos se siitä helpottaa...

AJ: muistaakseni sullakin oli niska ongelmia, juu niitä on täälläkin, niskat niin lukossa, että näköä haittaa ja huimaa ihan hirveesti.mulle neuvolassa sanottiin että pitäs toi cuplaton vaihtaa tohon disflatyliin, vielä en ole päässyt ostamaan...kiire kiire...

maanantaina oli neuvola, painoa 4790g( 3700g) ja pituutta 54,5 (50cm) eli hurjasti tyttö kasvanut..ja kyllä sen huomaa ettei ole enään niin pieni kuin vähän aikaa sitten:)muuten oli kaikki hyvin, mutta neuvolantäti ei lukuisista yrityksistä huolimatta saanut oikeasta korvasta kuuloreaktiota..en tiedä tarkoittaako mitään no enskuussa neuvolalääkäri sit yritetään uudestaan...eli 8 .10 on sit myös jälkitarkastus..ihanaa ....ootan että pääsen salille ja saan seksiä!!!:)

mulla on tän mun vartalon kans kylä sellanen masenuskompleksi, ettei kannata yhtään katsoa peiliin...painoa on niin kauheesti ja tuntuu ettei tipu yhtään alas...:(mutta niin kauan kuin vähänkään imetän niin ei mitään laihdutus juttuja kehiin..

mulla on kans kauhea himo suklaaseen...ja se varmaan osa syy etteit uo paino laske..:)vaikka enpä sen enempää kyllä syö kuin ennenkään ruokaa ja lenkillä käyn päivittäin...no annoin kyllä aikaa ens kevääseen asti, että jos sit omissa painolukemissa, mutta masentaa kun mitään ei mahu päälle 20kg tuntuu niin kauheelta..

meillä kans kastajaiset 2.5viikonpäästä..ja nyt tulevana viikonloppuna on tytön 6.v ja ja sit vielä kaverisynttärit viikon päästä..eli tekemistä riittää koko ajan...

ja ei mitään toivoa että mikään vaateriepu mahtuis päälle, en tiiä yhtään...teen lakanaan silmän reiät..:)

kävin just ostamassa askartelutarpeet kastajaisten kiitos kortteihin ja sit kun yksi kummeista ei kuulu kirkkoon niin teen sille itse kummitodistuksen, kun ei sellasta ns.virallista saa...

mä olen ajatellut että ne ihmiset kastajaisiin jotka tosissaan on meiän perheen kans tekemisissä, miks ihmeessä pitäs kutsua sellasia ihmisiä jotka näkee vauvaa seuraavan kerran vuoden päästä ja sit rippijuhlissa...:)eli meille ei kuin ihan läheiset eli 15 hlö.

mutta nyt taas hommailemaan, on vauvanhoitoa, siivoomista, täytekakun tekoa, ja leipomista...huh..:)

mulla ei ole vauvakuumetta:)

miijo ja tyttönen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti on teän neitillä tullut painoa ja pituutta :) Disflatyl on kuulemma Cuplista parempi vaihtoehto ja käytin sitä vanhemmalla tyttärellä ja varmaan käytän Ellillekkin, jos tarve vaatii. Se jotenkin hajottaa ne ilmakuplat masussa paremmin - tiiä sitten, ko ei pääse ite sinne masuun näkemään. Oi että, mie oon nyt huumorituulella, mukamas...Hih!

Ja seksistä - saahan sitä harrastaa jo ennen jälkitarkastustakin, mutta se on vaan *suositus* olla sekstailematta (kuka viisas ton onkaan keksiny, että puutteessa pitis olla ;) Itellä vaan ei nyt seksi luistais, ko rättien pitämisen takia mulla on iho hautunut puhki, pikkareiden saumatkin ahistaa. Ilman pikkareita en viitti hillua, ko kuiten hieman vielä tippasee tuo jälkivuoto.

Ite en oo saanut sitä pappia kiinni, kenet tahtoisin kastepapiksi. Kohta pitää vissiin ottaa se pappi, kuka nyt sattuu kohalle osumaan.

Nyt taas pois!

Vierailija
24/55 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt tänne vielä kirjoittelemaan. Meidän tyttövauva syntyi kaksi viikkoa sitten 30.8 Jorvissa rv 40+6. Kolmannen lapsemme synnytys kesti reilut viisi tuntia ja meni oikein mutkattomasti. Neitonen on ihanainen, meidän ensimmäinen blondi lapsi. Hän painoi 4,1kg ja oli syntyessään 51cm pitkä. Samaa kokoluokkaa ovat myös sisaruksensa olleet.

Olimme sairaalassa la-ti ja nyt siis olemme harjotielleet kolmilapsisen perheen arkea yli viikon. Eilen juuri mietin, miten onnellinen sitä voikaan olla vauva sylissään. Vaikka onhan sitä pinnan kiristymistäkin ollut. Meidän kolmevee on kurmoottanut isoveljeään, sillä isosiskoksi kasvaminen ei aina ole ihan helppoa. Jännä, miten sitä sairaalasta tultuaan oli niin omassa kuplassaan, ettei muistanut, että arkihan rullaa täällä kotona normaaliin touhukkaaseen tapaansa vauvasta huolimatta. Ovikello soi, lapset riehuvat, vanhempainillat, harrastukset jne., jne.

Vauvelimme on ollut sylissä viihtyvä, mutta niin sanotusti "helppo" vauva. Hän ei juurikaan huutele, kunhan tissiä on tarjolla tarpeeksi tiheään. Neiti on ilmiömäinen imijä, joten minun ei ole ennakkojännityksestä huolimatta murehtia imetyksen onnistumisesta. Ja yölläkin on saanut nukkua. Neiti nukkuu/syö sellaisissa 2-4 tunnin sykleissä.

Olette puhuneet ainakin kastajaisista. Meillä järjestetään nimijäiset vasta joulukuussa, sillä toinen "kummeista" on vasta tuolloin Suomessa. Nimi on jo tiedossa kaikilla, mutta toki haluamme juhlistaa uutta tulokasta..

Mä oon kyllä kanssa tuskaillut vaatepulan kanssa.. Maha saa mun puolesta röllöttää, mutta olis kiva, jos sais edes yhdet housut, jotka pysyy jalassa muttei kiristä. Millaisia paitoja muuten suositte imetyksen kannalta?? Onko jotkin imetyspaidat kokeilun arvoisia? (tokaa en imettänyt halkion vuoksi eikä ekan kanssa ollut vielä suurtakaan tarjontaa imetyspaidoissa).

Nyt minua ynähdellen kutsutaan. Ihana tuo öhkinä :=)

Lyle ja tytsi 12vrk

Vierailija
25/55 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi tyttö 2.9.Synnytys kesti 5tuntia ja meni tosi "mukavasti"..kipeetä teki,mutta hengissä selvittiin:)

Typy on tosi rauhallinen ja ulkonäöltään muistuttaa kovin isoveljeään.On ollut tosi tutun näköinen:)Tyttö syö parin tunnin välein,joten pitää minut aika valppaana.

Imetys on alkanut hyvin sujamaan.Esikoisen kanssa oli hiukka hankalaa,joten nyt minulla oli hiukka ennakkoluuloja.

Noniin ja nyt täytyykin lähteä syöttöpuuhiin.Tulen taas kirjoittelemaan,kun ehdin:D

MMM2008 ja Typy 9vrk

Vierailija
26/55 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se teidänkin neiti päätti vihdoin tulla! Upea juttu

Vierailija
27/55 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin on minullakin aikaa päästä kirjoittelemaan:DMeillä aloitettiin rautatipat joten tämä viikko on mennyt vatsaväänteiden parissa ja kitinän:Snyt alkaa jo pojan masu tottua ja nukku viime yön hyvin.Tosin taitaa olla flunssaa pikkasella kun ääni ihan käheenä:(

Meijän poitsu nukkuu meijän sängyn vieressä,en uskalla pistää isoveikan kanssa samaan huoneeseen vielä koska tuo 4 wee yrittää salaa aina mennä nostelemaan pikkusta ja herättelee samantien vauvaa jos silmä välttää:Dinnokas apulainen toki hän on mutta kun ymärtäisi vielä että vauvaa ei saa mennä herättämään jne:)Niin ja kuhan muutamme ja saamme isomman asunnon niin sitten siirrän poitsun isoveikan kanssa samaan huoneeseen ellei tämä sama rumba jatku...

ihanaa kun on viilentnyt ilmat,olen alkanut lenkkeilemään samantien kun laitokselta kotiuduin ja jumppailut kotona rauhalliseen tahtiin tosin,tv 2 tulee aamuisin kiva jumppa ja kestää 30 min,siinä kerkii hiki tulla:Dja nyt olen hurahtanut ja käyn ostamassa tri tolosen kilo stoppiakin:Dmulla vielä 9 kg pyörii vyötäröllä mut tavoite onkin vasta ens kesään ja tässä tulee lauantaina 5vkoa synnytyksestä joten empä saa liian ankara olla itselleni:D

Meilläkään tutti ei kelpaa ja tuttipullo on välillä huvina vaan suussa:Smulla kun loppu maidontulo kun seinään pari vkoa sitten:Solen yrittänyt pumpata ,hieroa,saunoa yms mut ei tuu ees tippaa...

nyt antamaan esikolle aamiaista:D

niin pitikinkysyä et onko teillä ollut kuinka kauan jälkivuotoa?mulla oli alunalkaenkin tosi niukkaa toi vuoto ja alotin samantien minipillerit joten saattaa johtua siitä mut mä tosissaan vuodan vieläkin:(ei pääse esikon kanssa uimaan perkuleen tiputtelun takia,vai oiskohan menkat tullu nyt perään vaan...

jaksamista kaikille<3

snowflake ja poitsun 4vkoa 6pv

Vierailija
28/55 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnittelut myös teille.olin kyllä tosi helpottunut,että ei tarvinnut käynnistykseen mennä.

kuinka usein teidän vauvelit syövät?meillä typy on pisimmillään ollut ilman maitoa 3,5tuntia.varmaan tämä tästä tasaantuu,mutta välillä tuntuu,että olen vaan koko ajan imettämässä.täytyy vaan olla tyytyväinen,että imetys sujuu.esikoisen kanssa ei lähtenyt näin hyvin käyntiin ja luovutinkin jo 6vkon jälkeen.Jännä nähdä miten nyt käy.

Mies lähti tänään viettämään varpajaisia ja minun pitäisi huomenna aamusta viedä esikoinen sählykerhoon klo9..toivottavasti selviän sinne siihen mennessä:DTypy kyllä herää aamulla klo7-8 aikaan,toivottavasti herää huomennakin :S

Hyviä viikonloppuja kaikille:D

Olen jäänyt koukkuun BB 24/7..kääk:D

MMM2008 & Typy 10vrk :p

Vierailija
29/55 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvilla olen... MMM2008, piti tuosta syömisvälistä vaan kommentoida. Vauvahan syö aluksi tosi tiheään ja "tekee tilausta myöhemmälle ajalle" eli käynnistelee maidon tulon oikein kunnolla. Vauvalehdessä muuten luki, että jos vauva on ihokontaktilla koko ajan, hän syö 90min välein. No, tuskinpa nykypäivänä kukaan nyt kokoajan ihokontaktilla pitäis täällä SUomen maassa.. Mutta siis, on normaalia, että syö usein, Ja 3,5h onkin tosi hyvä syömäväli, meillä ainakin. Neitonen saattaa parhaimmillaan ootella sapuskaa reilu neljä tuntia, mut useimmiten välit on sellaista kolmen tunnin luokkaa..

Meidän tytsi nukkui eilen käytännössä koko päivän, syömistä lukuunottamatta. Voi minkä pirteän "hymyn" sainkaan sitten siinä puolilta öin. Kyllä me yöllä sitten maltettiin vähän nukkuakin. Ja aamulla oli superihanaa meistä molemmista, kun otin tytön mahan päälle nukkumaan. Siinä on vaan niin hyvä vauvan piereskellä ;=)

Nyt aamupuuhiin! Miten tätä hommaa kotona aina riittääkin?

Lyle ja neiti tasan 2vk

Vierailija
30/55 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Lyle ja MMM2008!! Taitaa olla kaikki elotähkät syntynyt!!

Mulle yritti rintatulehdusta puskea eilen, mutta taisi jäädä yritykseksi, illalla oli kuumetta ja olin valmis tappamaan kaikki jotka lähestyy rintojani =)

Muuten meidän elo sujuu ihan hyvin. Napaa piti pariin otteeseen käydä lääkitsemässä, mutta nyt uskoisin sen olevan kunnossa. Ensi viikolla onkin neuvolalääkäri, sydämen sivuäänen takia.

Imetyspaidoista joku kyseli, mie en ole vielä hyvää imetyspaitaa löytänyt!! Ainut on H&M:ltä löytynyt toppi, jossa naruolkaimet ja samanlainen avaussydemi kuin imetysliiveissä. Tämä on hyvä yöllä ja kotona, mutta ei julkisille paikoille kun koko rinta paljastuu =) Normaali paitoja olen muuten pitänyt, napaha sitä tietysti paljastuu syöttäessä, mutta vauva peittää mahamakkarat =)

Jepulis täytyy mennä jyvätyyny lämmittää..

-E- ja poju 3 vk

Vierailija
31/55 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tossa just kirjottaa ja ihmetellä, että hiljaisiksi on rivit Elotähkillä käyneet, ko ei viestejä pahemmin ilmaannu, mutta onneksi nyt hieman virkistyy - toivottavasti :)

*Onnittelut Lyle ja MMM* - taidatte olla viimeiset Elotähkät vai onkos Ootus-puolelle jäänyt vielä joku..? Toivottavasti ei!

Vein tossa just meän tyäret ulos nukkumaan, vanhin ei varmaan ota, ko tunnin tirsat ja pikkuneiti nukkunee kauan. Meillä neiti on "yövuorossa" eli nukkuu pääsääntösesti päivät ja kukkuu öisin. Viime yönä taas vakiosti sen 00-02 valvoo ja sitten aamuyöstä veti toisen valvomissession 04-06. Nyt veinkin sitten jo "aamusta" ulos, josko vähän sais vuoroa aikaistettua - näin yleensä on ollut, ko pääsee aikasemmin ulos nukkumaan.

Ja tissillä täälläkin asuttais, jos vaan ite jaksaisin, mutta hieman vaikeeta on, ko on noita muitakin lapsia tai tää vanhempi tyärhän se eniten vaatii. Nooh, eilen illalla annoin pullosta maitoa, nii meni (herranjestas) melkein kaks desiä! Syöttövälit vaihtelee meillä tosi paljon, mutta pääsääntösesti öisin menee 3-4 tunnin välillä. Ja oon alkanut antamaan maitoa tosiaan pullosta ja vieläpä korviketta ;) En meinaa paljo jaksa ressata imetyksestä.

*Lyle* Mulla ei varsinaisia imetyspaitoja ole, mutta kaikki tollaset vetoketjulliset hupparit/takit on suosiossa nyt niiden helppouden takia. En ala erikseen ostamaan imetyspaitoja, koska en varmaan imetä kuukausitolkulla.

*SF* Mulla tiputtelee ihan vähän vielä ja synnytyksestä aikaa 3 vkoa. Esikolta vuosin 2 kuukautta! Kakkoselta kuukauden päivät. Sun kohallahan voi tosiaan olla kyse menkoista, ko et imetä.

Ja toivottavasti *Emmalle* rintatulehus iske! Terveisiä kaikille ja tulkaahan muutkin linjoille.

-AJ&Elli-

Vierailija
32/55 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikko lopuillaan ja uutta pukkaa =) Jamio muuten taisi olla viimeinen elokuinen, ainakin mitä kävin lukemassa odotuspuole pinoja, mutta taitaa hänkin olla jo saanut pienokaisensa, kun oli menossa yliaikaiskontrolliin, toivottavasti tulee ilmoitteleen sitten

MM2008 ja Lyle: Minkä kokoisen vaavin olit saanut entä synnytys??Onneksi olkoon molemmille ja tervetuloa tänne vaavi puolelle ;) '

SF: Mulla vuotaa vieläkin vaikka synnytyksestä jo 6 tai 7 viikkoa, nyt vaan tulee sellaista inhottavaa, veristä limaa, yökötys..:( (Sori aamukahvilaiset ;) )

voi tietty olla sulla menkatkin jo jos et imetä ja pillereitä syöt.

Mitäs muuten meinaatte aloittaa ehkäisyksi?Vai löytyykö joukosta joku joka meinaa yrittää heti tai vähän myöhemmin uudelleen raskautua ;)

Itse varmaan aloitan taas cerazetit vaikka ne ei mulle sovi kun vuodan niillä lähes koko ajan..

A-J: Mulla mies antoi tässä yksi ilta koviketta kun ei malttanut odottaa että tulen suihkusta, noh poika huitas n. desin korviketta (n.8 aikoihin) ja puolen yön aikaan heräsin siihen kun poika oli oksentanut aivan älyttömän paljon sänkyyn ja suoraan sanottuna ui oksennuksessa!! Korviketta ei olla annettu kuin varmaan yhteensä n.2dl koko aikana, muuten on täysin rinnalla. Ihmettelen kyllä suuresti, koska tuha no on aika "pieni" määrä jo tämän ikäiselle poijalle että ei varmasti täynnä ollut ja monta tuntia väliä syötössä..?? Niin ja tosiaan ei huolinut tissiä kuin vasta aamu 4 eli oli 20-04 asti syömättä. No korviketta ei oo saanu sen jälkeen kun tissistä tulee ihan riittävästi tai ainakin poika on tyytyväinen eli eiköhän saa riittävästi ;)

Meille on iskenyt nuha riesaksi :( tämän siitä sai kun kipeitä vieraita käy eivätkä sen vertaa viitti että jättäisivät tulematta, röyhkeää eikä ees kehdata sanoa että olla kipeitä kun kylään tullaan, kyllä suututtaa, pikkumies valvoo pitkin öitö kun nokka on tukossa ja mikään ei tunnu auttavan, säälittää niin toinen ja vanhempi poikakin on nuhassa, mutta hälle voi sentään antaa jo nenää aukaisevia lääkkeitä ja särkylääkettä. Ei nuista keittosuolatipoista juuri apua ole..:(

No tulipa taas omaa turinaa tarpeeksi..Taidan tästä lähteä vessan siivoukseen kun poika vihdoin nukahti..

Sanna ja poika

Vierailija
33/55 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitit nukkumassa, joten het tänne :) Elli tajusi viime yönä ottaa onkeensa ja nukahti yöunille pitkän valvomisen jälkeen klo 23 maissa. Syönnit puol 4 ja 7, josta jäi sitten hereille ysiin asti. Eli vois sanoa, että yö meni yhellä syötöllä ;) Ja mikä tärkeintä, nii jäänyt valvomaan keskellä yötä! Asiaan tais auttaa se, että ulkopäikkärit oli jo eilen aamupäivästä.

Ja tästäpä tulikin mieleen pieni *galluppi*, että kuinka kauan teän Elotähkät ovat valveilla päivisin ja kuinka kauan nukkuvat päivässä ulkona?

*Sannami* Mie oon aina sanonut ihan suoraan, että en halua sairastavia/räkäsiä vieraita meille, mutta yks päivä meillä kävi vauvaa kattomassa eräs kaverini, joka ei vaivautunu kertoon, että heän perheen riesana on räkis. Että näin punaista! Ja edellispäivänä vielä ite soitti mulle ja kysy voiko tulla käymään lastensa kans eikä siltikään kertonut heän räkiksestään mitään, vaikka sanoinkin, etten halua kipeitä vieraita meille, että sairastavat. Murrr!

Ja *ehkäsystä* ei ole edelleenkään mitään hajua. Mietin sitä hormoonikierukkaa, koska mulle ei pillerit sovi - oon perseelle ammuttu karhu aamusta iltaan. Ja puhuin/kysyin jo mieheltä, että laitetaanko piuhat poikki, mutta se vaihtoehto sai aika ynseän vastaanoton ja melko alistuneesti ensin tuumasi, että onhan näissä tytöissäkin lasta ihan tarpeeksi, mutta rivien välistä sain lukea, että vielä mies tahtois lapsia. Ainakin pari vuotta sais olla väliä, mutta mistäs sitä koskaan tietää kuinka tän naisen mieli muuttuu...;)

Pitis alkaa itelläki pesu/pukuhuoneen pesuun...

Vierailija
34/55 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hetki aikaa surffailuun kun isi viihdyttää poikia =)

G: Meillä nukutaan 1-2krt päivässä ulkona aamulla ekat pitkät unet 2-3h ja iltapäivällä lyhyet alle tunti tai 1 h. Sisällä ei juuri nuku kuin sylissä muutaman minuutin kerrallaan. Onneksi on alkanut nukkumaan paremmin nyt ulkona =) Aika pitkiä aikoja ollaan täällä jo hereillä, en nyt ihan kellon tarkkuudella osaa sanoa mutta 2-4h siltä väliltä ja väliin saattaa tosiaan tulla n.15min torkut. Ihana on ollut huomata kuinka äkkiä kehitys menee eteenpäin kun on tullut jo ensihymyt, juttelut ja kovasti seurailee jo =)

A-J: ehkäpä pääsemme juttelemaan kuumeilu puolelle vielä 2010 tai 2011 haaveilevien pinoihin ;) sittenkun sinne joskus sellaiset ilmestyy..=) tai odotuspuolelle ;)

Missäs Tarja-Mamma on?

No palailenpa taas =)

Vierailija
35/55 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollu tän viikon lomalla ja tekemistä on riittäny..en ole ehtiny taas kun käydä vilkasemassa kuulumiset.

Mä en oo vielä edes kaivanu mun vanhoja vaatteita esille..vielä kymmenisen kiloa raskaudesta jäljellä. Sitähän tuli sit kiitettävät 21 kiloo!!Ehkä sitä vois jo kokeilla mahtuiskos vanhat housut jalkaan mut meinaa vielä vähän olla tuo leikkausarpi hellä jos vaatteet siihen ottaa kiinni...

Ehkäsynä meinasin kokeilla ehkäsylaastaria...pillerit ei mullekaan sovi. Tai siis hyvin toimii ehkäsynä ne kun ei tee seksiä pätkääkään mieli ja oon kans kun perseelle ammuttu karhu..ei siis pillereitä kiitos.Kierukkaankin mietin mut eikös se pidä olla 3-5 vuotta ja voihan se olla että pikkukakkonen halutaan jo ehkä pikkusen aikasemminkin. Voi siis olla että mäkin liityn A-J:n ja sannamin kanssa sit kuumeilemaan 2010 tai 2011.=)

G: Meillä tyttö nukkuu aamupäivällä 1-2 h sisällä unet ja iltapäivällä unet ulkona yleensä 2-3h. Sit kun niiltä uniltaan heräilee viiden maissa saattaa tyttö torkkua pieniä pätkiä tai valvoa 9 asti ennen kuin käy yöunille. Meillä tyttö vetäskin toissa yönä koko yön unta 21-05.30!=)Eikä muuten mua haitannu yhtään...

Nyt on alettu antaa tytölle rela-tippoja cuplatonin sijaan ja tuntuu auttavan tosi hyvin. Mut pitääkös niitä antaa jotenkin kuuriluonteisesti vai annetaanko niitä kuinka pitkään?Tietääkö joku?

Tässä ihmettelin kun mullahan maito loppu jo muutama viikko sitten mut yks yö oli rinnat lorottanu lakanaan kunnon pläntin. Oli kuin raskausaikana konsanaan...silloinhan mulla rinnat valutti maitoa jo tosi aikasin. Ihmettelin nyt siis että mitä hittoa?! Jos se kerran on loppunu niin luulis että se kans sitten loppu...

Mut nyt täytyy lähteä vapauttamaan isukki tytön hoidosta ja alkaa kattomaan idolsia=)

Huomenna taas linjoille..

S&tyttö 6 vko

Vierailija
36/55 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopee kommentti Rela-tipoista. Olisin esikoisen ajoilta muistavinani että rela-tippojen vaikutus tulee vasta muutaman päivän viiveellä ja niitä pitäis antaa kai silleen kuuriluontoisesti eli ei auta jos annetaan vaan sillon tällön. Mutta tää on ihan nyt miun muistinvaraista tietoa (ja muisti ei oo viime aikoina ollu miun paras "ominaisuus") joten korjailkaa jos oon väärässä.

Meillä käytössä Relat sekä cuplaton, eikä ihan hirmuisia itkuja ole ollut.

Kaikille itkuisten vauvojen vanhemmille vinkki vyöhyketerapiasta, se ainankin meillä sillon esikoisen kanssa auttoi masuvaivoihin, vaikka epäiltiikin kovasti.

Vierailija
37/55 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskohan sitä malttais istahtaa koneelle ;=) ja oikein kirjoitellakin..

Ekaksi, joku kyseli meidän neidin syntymämittoja: 4,1kg ja 52cm. Ihan jo neidin synnyttyäkin kätilö meinasi, että on kyllä sisaruksiaan pienempi eikä siis neljää kiloa. Mutta väärässä oltiin..

Meidän tytön ekat reilu 2vk on edelleen menneet tosi hyvin. Yöt menee kutakuinkin kahdella syötöllä ja päivisinkin nukutaan paljon. Sanoisin, että unitunteja on varmaan lähemmäs 20h vuorokaudessa, tosin koko ajan valveajat lisääntyy. Ulkona tyttönen on nukkunut vasta pari kertaa, mutta ensi viikolla alkaa arki (isi palaa töihin) ja minä haen lapset klo12:30 hoidosta/eskarista. Pyrin hakemaan lapset kävellen vauvan nukkuessa vaunuissa, mut saapi nähdä. Auto voi huonoilla keleillä houkutella ;=)

Meillä oli noi relatipat mun antibioottikuurin ajan tytöllä käytössä. (sain kuurin 4pv synnytyksen jälkeen poskiontelontulehdukseen). En osaa sanoa auttoiko, mutta ainakaan ei masuvaivoja itketty. Tytsimme huutaa tosi harvoin, mutta keljuinta elämässä taitaa olla hikka ja vaikeuksia tuottaa myös kakkaaminen. Kakkamisen jaloa taitoa on kyllä treenattu ja nyt satsit saadaan vaippaan vähän vaivattomammin.

Torstaina me mennään neuvolaan ja katsotaan, miten painoa on tullut. Maitoa mulla kyllä tuntuis tulevan ja neiti on tyytyväinen, joten se riittää minulle. Mä oon kyllä pumpannut maitoa ja pulloa ollaan aina silloin tällöin annettu, jotta ei ihan pelkkä tissi vaan kelpaa. On sitten helpompi äidinkin olla hetki kotoota poissa. Tänäänkin ajattelin mennä keskimmäisen muskariin ja jättää isin pullon kanssa vauvaa hoitamaan. Tutti on myös ollut käytössä.

Eipä tämän kummempia.. Me saadaan tänään toinenkin vauva taloon, kun ystäväni tulee elokuisen poikansa kanssa meidän tykö. Odottelen jo innolla!

Lyle ja neitokainen 17vrk

Vierailija
38/55 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko mieltä, että iskettäis aina 2 vkoa samaan pinoon, ko tekstejä tulee tod vähän? Jakaa sitte taas yhen vkon pinoon, ko porukka aktivoituu.

Mulle iski sitten rintatulehdus! Ja on TODELLA tuskallinen, ko ei kestä hieroa, saati sitten suihkuttaa, imetyksestä puhumattakaan. Oon koittanut imettää tosta kipeästä rinnasta, mutta itku meinaa tulla! Ihmettelen mistä iskenyt päälle, ko suojaan aina rinnat ulkona. Tuli siis aivan puskan takaa.

Nyt ei enempää, ko 1kätisenä naputtelen.

-AJ & Elli-

Vierailija
39/55 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja AJ!! Meikän rintatulehdus jäi yritykseksi, mutta yksikin päivä sitä kipua, auts!! Myötätuntoni sinulle

Meidän pienokainen ei ole vielä ulkona juuri koisaillut, nukkuu niin hyvin tuossa tuvassa ja meidän pihalla ruukkaa aina joku traktori pörräämään, niin helpompi sisällä. Kohta olisi onneksi puinnit puitu tälle vuodelle, jos vaikka isäntääkin näköyisi sitten pihassa, alkaa ihan ikävä olemaan!!

Eilen onnistuin käyttämään esikon jumpassa ja siksi aikaa menin poikien kanssa puistoon, nuoremman otin liinaan, hyvin sujui, vähän jännitti kun se puisto ei ole aidattu ja paljon liikennettä ympärillä, ihan kun ei vauva liinassa voi ihan vapaasti liikkua. Mutta oli ihan mukava vaihtelu ilta!!

Joo ruokakello kiljuu =)

-E- ja poju 4 vk

Vierailija
40/55 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä hengissä ja käyn päivittäin koneella, mutta harvemmin ehdin muuta kuin lukea teidän muiden kirjoituksia..sunnuntaina yritin kirjoittaa ja kirjoitinkin pitkän viestin, mutta kun kone ( siis varmaan vauva-sivusto) tökki ja viesti katosi hyperavaruuteen...:(

Pojan kanssa aika menee kuin siivillä ja lisämausteensa arjen rumbaan tuo kolme neitokaista, kissa ja ukkokulta ja tietysti iso koti joka ei (kumma kyllä) siivoa itse itseään!!!

Poika hymyilee meille jo useasti joka päivä, kurnuttaa ja "juttelee" huitomalla ja suun liikkeillä äänettömästi. Lattialla olen jo totutellut olemaan pieniä pätkiä päivittäin ja nauttiihan tuo kovasti..katselee kaikkea ja onpahan muutaman kerran nukahtanutkin selälleen lattialle. Ihana ipana kaiken kaikkiaan. Yöt menevät vaihtelevasti, joskus herää 2-3 x syömään ja viime yö unelmasti meni 22 - 6.30 yhdellä ainoalla syönnillä.

Oma vointi henkisesti loistava, mutta niska on superkipeä ja vasen käsivarsi on todella kipeä ( se, jolla poika on). Kuten *SNOWFLAKE* kirjoitti: tällä mammalla loppui myös oman maidon tulo kuin seinään huolimatta yrityksistä ja pojan kovasta imutteluista. No, osasin odottaakin tuota...miksikäpä se muuttuisi neljännenkään kohdalla...

Kysynkin teiltä nyt korvikkeeseen liittyvän kysymyksen: * mitä eroa NAN 1 & 2 on*? lukee NAN 2-paketissa 4 kuukaudesta eteenpäin tai aiemmin, jos ei imetetä.... tietäiskö joku? Mulla edellisen lapsen kohdalla ei ollut noita 1 ja 2-juttuja lainkaan, yhtä ainoaa korviketta.

No nyt täytyy laähteä kohta hakemaan toiseksi vanhinta eskarista ja samalla lenkille Jere-Matiaksen kanssa.

Terkkuja ja tsemppiä!

TarjaMamma ja patukkka pian 6 viikkoa