Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ELOTÄHKÄT vko 37~~

08.09.2008 |

Ja taas ollaan viikko lähempänä....joulua ;) En kerkeä nyt muuta - palaan jahka tyäret päikkäreillä...

-AJ kera Ellin-

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla varsinkin on ollut kaikkea, neuvolaa (4665g ja 56,5cm), kampaajaa ja vanhempainiltaa. Neidin kanssa illat menevät tissitellessä, nytkin on ilta-ajan tankkaus menossa. Päivällä taas on usein muuta puuhaa, eikä ehdi koneelle kuin kiireimmät asiat hoitamaan.

Lokoisilta kuulostavat joidenkin vauvojen pitkiltä tuntuvat yöunet. Meiilä neiti tankkaa illan, nukahtaa rinnalle ja saattaa parituntisen nukkua omassa sängyssään, mutta hirveän herkästi havahtuu omaan sänkyyn vietäessä. En jaksa illalla montaa kertaa ravata viemään sänkyynsä, joten olen sitten ottanut suorilta viereen. Yöllä parin, kolmen tunnin välein vaihdetaan rintaa. Koko yön vieressä nukkumisessa ei ole muuta ongelmaa kuin se, että itsellä on joka paikka puuduksissa, kun aika jähmeä on yöllinen asento. No, eihän tätä ikuisesti kestä. Päivällä neiti nukkuu kahdet unet ulkona, kun on helposti vaunuihin nukutettavissa ja rauhoittuukin sinne vaikka havahtuisi välillä.

Ruokahalu on minullakin melkoinen, ja herkutkin maistuvat. Paino ei ole juurikaan laskenut kotiutumisen jälkeen, mutta liikkuminenkin on ollut vähäistä ja rauhallista, kun olen leikkauksesta antanut itseni toipua. Painonhallintaan taidan ottaa tuon kiloklubin avuksi, ennen raskautta se ainakin toimi. Tosin sekin vaatii aikaa käydä netissä kirjaamassa syömisiään....

No, jotain muutakin piti kommentoida, mutta unohdin, ja lapset odottavat katsomaan Tallitähtiä... Toisella kertaa sitten. Täytyy kuitenkin todeta, että on mukava lukea teidän kaikkien kirjoituksia. Tämä on oma vauvahöpinämaailmansa, säästyy samalla lähipiiri osalta omista murheista.

Vierailija
2/55 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole mäkään ehtinyt surffailemaan. Nyt vauva nukkuu tyytyväisenä kantoliinassa, joten tännekin ehdin.

Tänään meidän neiti täytti 3viikkoa ja iskä lähti viettämään varpajaisia - annoin ny sitten kuitenkin luvan, vaikka en periaatteessa tuosta käytännöstä pidäkään...

Meillä vaavi oli siis syntyessään 3920g, mutta sairaalassa alimmillaan paino laski 3560:een - vaavi oli keltainen, eikä oikein jaksanut imeä. Korviketta sitten 'pakkosyötettiin' ja keltaisuus alkoi sillä laskea, ja päästiin kotiin 4 päivän ikäisenä. Sen jälkeen vielä parina päivänä annettiin korviketta, mutta nyt on menty ihan rintamaidolla. 9 päivän ikäisenä oli jo ohittanut syntymäpainonsa ja kasvaa edelleen hyvin. 2vk 2pv mitat oli 4220 ja 54.

Meillä on neidistä kehittynyt varsinainen sylivauva.

Yöllä annan nykyään ihan suosiolla nukahtaa tissille ja siinä sitten heräilee pitkin yötä syömään - aina en välttämättä edes itse kunnolla herää. Oma sänky olis vanhempien sängyn jatkeena, mutta siinä ei suostu nukkumaan kuin 10min kerrallaan... Itellä kyllä alkaa vähän paikat tuleen kipeeksi, kun ei voi sängyssä vapaasti möyrytä, eli sama vika kuin *aamumammalla* - mitään vinkkejä millä saisi vauvan omaan sänkyynsä nukkumaan edes osan yötä? On koitettu laittaa valveillaolevana omaan sänkyyn, pitää kättä sängyssä 'turvana' jne.

Päivälläkin tuntuu viihtyvän vain sylissä ja syövän jatkuvasti - kantoliina on tosiaan hankittu, muuten ei pystyis tekemään mitään. Ja kantoliinassa kun on, niin masukaan ei niin paljon vaivaa. Auton turvaistuimessa ja liikkuvissa vaunuissa myös nukkuu kiltisti, mutta kun liike loppuu, niin johan herää. Eli meillä ei juuri päikkäreitä nukuta ulkona, paitsi jos ollaan kävelyllä.

Nyt muuten näyttää uhkaavasti siltä, että vauvan pisin unijakso (3h) sijoittuu alkuiltaan. Missähän vaiheessa vois alkaa yrittää rytmiä muuttaa ja millä keinoin?

Hauska juttu tänään muuten sattui: neiti oli rinnalla ja päätti lopettaa syömisen, niin tissi jäikin suihkuamaan. Ja tapahtui vielä 2 kertaa peräkkäin. Oon kyllä kuullu kaverilta, jolla oli kanssa näin käynyt, mutta joteskin vaan yllätti ja huvitti... Siinä se tissi itsekseen suihkutti neidin naaman ja äidin paidan märäksi, ennenkuin ehdin harsoliinaa käteen ottaa...

Omasta painosta kanssa ollut puhetta täällä, mulla tuli raskauden aikana 13,5kg lisää, nyt on siitä jäljellä 2,5kg. Pömppämahaa on kyllä vielä sen verran, että äitiysfarkkuja käytän vielä. Imetyspaitoja oon kanssa yrittänyt etsiä, mutta en oo löytänyt kelvollisia (ei viitsi maksaa 50e ihan mistä vaan rievusta). Nyt oon kaivanut vaatekaapista paitoja ja testaillut, venyykö kaula-aukko tarpeeksi että pystyy imettämään...

Sellaista tännepäin, nyt jos pääsis vaikka aamu/iltapesulle...

Pömppä ja neiti 3vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin tännekin, yritän kyllä nyt terästäytyä tässäkin kun muuten sitä putoaa kaikista jutuista ihan kokonaan.

Meillä oli torstaina 1.5kk neuvola ja samassa mun jälkitarkastus. Minäkin hormoonikierukkaa harkitsen ja otin nyt alkuun minipillerit jotta näkee aiheuttaako tuo pelkällä keltarauhashormonilla ehkäisy mussa millaisia oireita. Joku oli kysellyt siitä miten aloittaa nuo pillerit nyt ilman menkkoja niin käsitin että voi alkaa vain syömään jos on varma ettei ole raskaana, muuten tulisi tehdä testi ennen aloitusta.

Veeti on 61cm 6095g eli hienosti on kasvanut pelkällä rintamaidolla. Nyt muutamia päiviä tuntunut siltä että maitoa ei oikein kunnolla ole mutta ei me olla vielä lisämaitoa tarvittu joten kai sitä kuitenkin on riittävästi. Rintaraivarit on myös alkaneet yleistyä erityisesti iltasyötöllä. Minä nyt sitten koitan tuota imetysteetä juoda säännöllisesti jos vielä tuo maidontulo vilkastuisi. Tavoite kuitenkin olisi imettää vielä jonkin aikaa vaikka viitteitä on jo siihen että loppuu tämäkin imetys lyhyeen.

pikkuhiljaa alkaa myös unirytmi muodostumaan, päivällä nukutaan kahdet pidemmät päiväunet ja parit pienet torkut, yöunille mennään n.klo.22-23 ja yöllä herätään 1-2krt. aamuhan täällä alkaa klo.7 kun muut lapset herää joten jos tuo toinen syöttö osuu seitsemän pintaan niin lasken sen jo aamuksi enkä yösyötöksi.

On tämä elämän kolmen kanssa kuitenkin niin hektistä ollut että välillä tuntuu ettei omaa aikaa ole nimeksikään, vauva viihtyisi kokoajan sylissä joten huonona päivänä ei sitä omaa aikaa jää.

Meillä kuitenkin onneksi on hyvin vähän mahavaivoja joten aika hyvin tämä tuntuisi sujuvan.

Joku kysyi sänkyyn nukuttamisesta, jos vauva nukahtaa helposti syliin voisi kokeilla vaikka sitä että nukuttaa sylissä vauvan käärittynä johonkin tiukkaan peittoon, tai vaikka ihan kunnon kapaloon ja siirtää samassa käärössä omaan sänkyyn juuri kun on nukahtamassa tai ihan unessa, tuo tiukka peitto vähentää sitä eroa sängyn ja sylin välillä niin voi olla ettei vauva häiriinny.

Meillä on ainakin toiminut tuo kapalointi pahimpiin uniraivareihin.

Mammeli ja Veeti 1.5kk

Vierailija
4/55 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

POika päiväunilla ja hetki aikaa taas =) Meillä ei niin selvä ole tuo päivärytmi vielä vaikka muuten on selvät rutiinit päivällä esikoiselle, pikkuhiljaa kuintekin, yöt menee välillä ihan höpöksi varsinkin aamuyön tunnit on levottomia ja välillä näyttää jo hyvältä =) no eihän sitä tuon ikäiseltä paljoa voi vielä odottaa.

Omasta painosta en tiedä koska puntarilla ei ole tullu käytyä kertaakaan synnytyksen jälkeen =) pelottaa mennä, mahareppu on jääny ja se pitäisi saada pois, mutta missä välissä????!!!!

Meillä kans esikoiselle auttoi kapalointi tuohon sylinukkumiseen jonkin verran mutta täytyy kyllä sanoa että yhtä helvettiä oli esikoisen nukkuminen tuohon 2,5ikävuoteen saakka. Nimittäin silloin nukkui vasta ekan kerran kokonaisen yön heräämättä, nukuttaminen vei aina vähintään tunnin ja yöllä toisen tunnin max 3h se oli kyllä hirveää aikaa ja lastenlääkärin mielestä "ihan normaalia"..

Tämä vauva toistaiseksi nukahtaa sänkyyn/sitteriin/syliin ilman sen kummempia kikkoja mutta ikäähän ei tosiaan ole vielä kuin 1,5kk joten asiat muuttuvat..

Käyttääkö kukaan kestoliivinsuojia??Onko ne hyviä??Huuto.netistä huusin itselleni niitä muutaman ja ajattelin kokeilla vaikka eihän nuo kertikset niin kalliita ole, mutta säästäisi luontoa =)

Tulkaahan muutkin juttelemaan jotka kerkeevät kodin hoidon lomasta ;)

Vierailija
5/55 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaista peittoa ootte käyttänyt kapalointiin? Meillä tyttö tuntuu olevan aika kuumakaisa, joten normaali tikkipeitto vaikuttaa ihan liian kuumalta. Sellaisessa kyllä nukkui ekat päivät kotiutumisen jälkeen, mutta sitten on jäänyt kapaloimatta.

ootteko muuten löytäneet hyviä imetysliivejä yöksi? mulla on kyllä päivällä ihan hyvät, mutta yöllä kun kyljellään nukkuu/imettää niin tuo ylempi rinta pullahtaa ulos ja valuttaa maidot sängylle tai vauvan päälle. eli oisko jotain merkkiä/mallia jossa olis hyvä 'sivuttaistuki'?

kohta pitäis lykätä vaavi krapulaisen miehen hoitoon, jotta itte pääsis suihkuun ja laittautumaan ennen seuraavaa imemismaratonia- on mun isän 60-vuotisjuhlat parin tunnin päästä...

Vierailija
6/55 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuis olevan pieni rauhallinen aika kirjoittaa, joten yritetäänpä...

Neuvolassa käytiin Iiriksen kanssa perjantaina ja lukemat huimia edelleen..Tasan 2kk siis ikää ja painoa 6310g (3810g) ja pituutta 58,1cm (50cm). Kovin on siis ravinteikasta tuo maito :) Mutta kaikki siis hyvin ja todella paljon Iiris jo juttelee ja naureskelee. Se on kyllä parasta mitä on olemassa, siis oman lapsen nauru ja hymy. Ensimmäinen annos annettiin myös Rotateqia, eikä ainakaan vielä mitään oireita tullut. Hyvä hyvä!

Sit omassa sängyssä nukkumisesta. Eli Iiris ei ollut tähän viikkoon asti suostunut nukkumaan omassa sängyssä, vaan meidän välissä. Olen aina välillä koittanut ensimmäisellä yösyötöllä siirtää pinnasänkyyn, mutta tuloksena herääminen ja itku n.15min sisään. Nyt kuitenkin muutama yö sitten kokeilin taas ja tyttö nukkuikin tyytyväisenä 3,5 tuntia putkeen siellä. Ja vielä seuraavalta syötöltä kokeilin uudestaan niin sama meno jatkui..nukuttiin siis 10.30 asti..se oli aika erävoitto. Eli tsemppiä vaan ja pitkää pinnaa, kyllä se joskus palkitaan. Meillä ei siis myöskään nuo kapalot toimi koska aikamoinen hikoilija on kyseessä ja tuntuu et ahdistuu jos tiukkaan pakettiin laittaa.

Omasta painosta: mulla tuli kiloja n.15 ja jäljellä niistä vain 1kg eli tosi hyvin on imetys auttanu, ja ehkä se et ei alkuun oikein itse muistanut syödä...Vähän on ennestäänkin ylipainoa, joten täytyy yrittää päästä niistäkin hiukan tässä samalla. Ei siis mitään dieettiä, mut silleen terveellä tavalla.

Joku kyseli yöksi hyviä liivejä, niistä en tiedä kun en pysty nukkumaan itse liivit päällä, mut mulla on aina harso sängyn vieressä ja siihen "käärin" toisen tissin kun imetän makuultaan. Ei pääse maidot valumaan sänkyyn eikä vauvan päälle ja on mukavaa kun ei oo puristavia liivejä.

Ja kestoliivinsuojista.. Sairaalasta sai yhden parin lahjaksi ja on kyllä ollut hyvät. Sopivan ohuet ja kuitenkin pitää eli ei tule läpi. Ne oli jotkut kotimaiset "Maijat" www.myllymuksut.com..sieltä lisää tietoa.

Vielä pitää kerran mainostaa niitä nimiservettejä,jos jollain vielä ristiäiset pitämättä. Oli ihan hitti-juttu..Eli www.vimpelinkirjakauppa.fi eikä hinta ollut paha. 40 kpl ohuita kahviliinoja maksoi 14e postikuluineen.

Mut nyt kuuluu taas kutsuhuuto syöttämään!

Vaaka ja Iiris 2kk

Vierailija
7/55 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pömppä: Mä olen täältä löytänyt todella hyvät imetysliivit, joita on mukava käyttää yöllä, ei paina, eikä kiristele eikä ole mitään ylimääräisiä saumoja hiertämässä sekä nämä on mun mielestä todella edulliset, joita voi myöhemmin käyttää urheilurintaliiveinä esim. Tussa linkki ja sieltä ne Carriwell comfort pehmoimetysliivit 11,80e

http://www.pientenparhaaksi.fi/product_catalog.php?c=27

Nuo nimiservetit ois kyllä ihana juttu =) Ens sunnuntaina ois tosiaan ristiäiset sitten

Missäs A-J muuten on??

Sanna ja poika pieni

Vierailija
8/55 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita liivejä täytyy ehkä tilata, maailman ärsyttävä on kun toinen rinta ei pysy "paikoillaan" ja yleensä vasta sitten huomaa että näin on käynyt kun maito valuu pitkin ja poikin. Noi ylimpänä linkissä olevat mulla onkin, nekin on hyvät!! Ja ovat muuten suht edullisia!! Sängyn olen pelastanut laittamalla pinnasängyn petarin poikittain sille kohti missä me vauvan kanssa majaillaan, siihempä sitten puklutkin valuu, helpompi viskata pesukoneeseen se kuin pesta iso petari. Meillä pulautellaan siis aikas reippaasti.

Jos kapalointi tuntuu liian kuumalta ratkaisulta, niin kokeilkaapa ihan käärästä vähän täkkiin (ei pakettiin siis) ja syöttäkää siinä ja sitten paketti takaisin sänkyyn, näin ei joudu kylmään sänkyyn ja havahdu siihen, jonkun olen kuullut pitäneen kuumavesipulloa sängyssä, jotta se on lämmin vauvalle =) Meillä minusta sänkyyn siirto onnistuu pakettiratkaisuna paremmin.

Vellien aloittelusta ol puhe, meillä varmaan aloitellaan sit 3-4 kk iässä, iltavelli joka on maissivelli. Tämä siinä toivossa että täyttäis masun pidemmäksi aikaa ja ennen kaikkea että isi pääse myös nukutus hommiin, eikä äitin pidä valvoa/olla kotona silloin!!

Oma paino laskee pikku hiljaa, kiloja tuli lähemmäks 20 ja niistä on nyt sellainen 14 on lähtenyt

Puhelu tuli täytyy jatkaa myöhemmin..

-E- ja poju 4 vk

Vierailija
9/55 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa ehdin tännekin....nyt on kyllä teidän kaikkien kuulumiset lukematta koska epäilen että jos lähden vanhaa pinoa lukemaan en sitten enää ehdikään kirjoitella.

Täällä arki rullaa täysillä, nyt on pikkuhiljaa ruvennut ärsyttämään se että mies ei voinut pitää isyyslomia tällä kierroksella. jotenkin kaikki kaatui heti mun niskaan eikä helpotusta huomaa edes viikonloppuisin.

Poika kasvaa ja on tyytyväinen pieni napero, hoitopöydän hymynaamalle (se perinteinen neuvolasta saatu kuva) jo jokeltaa mutta äidille ei vielä ole jutellut. Rintamaidolla mennään ja 1kk neuvolassa kun käytiin perjantaina niin mittaa oli 5680g ja 59cm...

jeps....ja huuto raikaa, joten mä koitan tulla myöhemmin tänään uudestaan....

Mammeli

Vierailija
10/55 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh mikä yö...vaavi ei nukahtanut muuta kuin tissille, ja heräsi joka kerran sänkyyn nostettaessa. Olin sitten tuttina ja turvana klo 20.15-4.00, jolloin sain sänkyyn. Enpäs tiedä suostunko enää toiste.... Seuraavan kerran taitaa saada vain silittelyä petiin.

Mitenkä teillä? Jos olette varmoja, ettei nälästä voi olla kyse (esim.usko näin jos vauvani on imenyt molempia rintoja 20-30 min, eli periaatteessa tyhjentänyt molemmat ja puklailee jo reilusti) mutta tarvitsee tissiä ja kainaloa rauhoittuakseen niin onnistutteko silti nukuttamaan lapsen? Tuttia meidän poika ei ole kelpuuttanut ollenkaan vaan sylkee sen heti ulos.

Nukuttaako teistä kukaan vauvaa eri huoneessa kuin itse nukkuu? Missä iässä olette niin tehneet? Mieleni tekisi vaihtaa jo vauvan sänky omaan huoneeseen, joka on kyllä aivan vastapäätä meidän huonetta sänkyjen väli n.4 metriä ovet auki), jotta en jatkuvasti heräisi unituhinoihin, maiskutuksiin a ohimeneviin pikkuitkuihin. Ärsyttävintä tietysti on kun mies herää niihin ja alkaa tyrkyttämään vauvaa rinnalle (tai hyssyttelemään niin, että takulla herää) vaikka olisin juuri syöttänyt tunnin. Äh...

Muuten on ollut hyvä päivä. Kävimme tänään ensimmäistä kertaa kerhossa (äiti tarvitsi sitä, ei vauva). Luulen, että uskallamme huomenna lähteä kokeilemaan pientä luentoa yliopistolle pääni piristykseksi, vaikka tilaisuudesta toki voi tulla täysi katastrofi :-).

Nimeä olemme kertoneet aika avoimesti kaikille, jotka sen tahtovat tietää. Toki olemme varoitelleet, että saattaa vielä muuttua.

Tsemppiä jaksamiseen itse kullekin!

ELO08 +13vrk enkelipoika

Vierailija
11/55 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti nukkuu päivät omassa sängyssä, mutta yöllä ensimmäisen syötön jälkeen ei enää malta nukkua omassa sängyssä. Herää hetken päästä ja taas alkaa rauhoittelutohinat. Itse olen kokenut helpommaksi antaa kuitenkin nukahtaa tissille ja nukkua kainalossa. Ei tarvitse enää nousta seuraavalle syötölle, kun meillä syödään yöllä parhaimmillaan 2 tunnin välein. Tarttis varmaan jotain johonmukaisuutta, mutta yöllä on niin vaikea olla järkevä...

Täytyy käydä tarkistamassa vielä odottajien pino... Joko kaikki elokuiset on jakautuneet vai vieläkö joku odottelee...

T. Maija ja Justiina, tasan 2 vk

Vierailija
12/55 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauva nukkuu omassa kopassaan mein sängyn vieressä, mutta siirretään varmaan parin viikon sisällä omaan huoneeseen just siks että nyt herätään sen tuhinaan jo touhuiluun vaikka vauva ite oliskii unessa. esikoisen kanssa oli sama homma ja siirrettiin omaan huoneeseen 5 viikkosena.

fiona77 ja pikkumiehet 2,5-v ja 2,5vko

Vierailija
13/55 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan syksyinen keli on - aurinko paistaa, lämpoä muutamia asteita ja puut alkaneet vaihtaan väriä. Ite oon ehdottomasti syksyihmisiä, vaikka keskellä pahinta ja kylmintä talvea olen syntynytkin :) Miten teillä muilla...?

*Sannami* Miehän se olin sinne Ellin tiedot tukkinut ;) Ja itseasiassa sitä laittaessani mietinkin, että varmasti sie ja TarjaMamma tunnistatte mut :)

Mites *Miijon* vauvan neuvola meni? Ja aivan varmasti on ollut aivan ihanaa nähä se ensihymy palkinnoksi kaikesta - ite kans ootan sitä, ko kuuta nousevaa. Ja vielä tosta nimiasiasta - ei tosiaan kannattais tulla mulle nyt sanomaan, että meän valitsema nimi on huono, koska hormoonit jyllää täällä vielä satanolla ;)

*Elo08* En kyllä jaksa itekkään olla huvituttina ja oonkin antanut sitten pullosta maitoa, ko on näyttänyt siltä, että neiti vaan läträä ja mäljää tissillä. Ja tuttiahan ei tää meän Tähkätär huoli! Ja meillä esikko nukkui syntymästään asti eri huoneissa, mutta nyt pakonsanelemana tyttäret nukkuu meän kans samassa makkarissa ja mietinkin sitten, että haluaisin siirtää neitit omaan, samaan huoneeseen - itekkin meinaan herätä jokaisen ähinään tai itkasuun. Ja eipä meilläkään taho jäähä itekseen omaan petiinsä, ko valvoo yöllä vaan kaipais seuraa. Ja meän sänkyyn en voi ottaa, koska vanhempi tyär nukkuu siinä (oman sängyn vielä ollessa kaupassa ;)

Nyt pakko mennä :)

-AJ&Elli-

Vierailija
14/55 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sitten kuitenkaan eilen kerennyt täydentämään tuota tekstiä, poitsu kitisi ja raivosi mahanpuruja lähes koko päivän ja äidin iloksi jatkoi yönkin ja vieläkin on samaa raivoa ilmassa....taitaa tosin olla ihan äidin vika kun söin mausteisia sipsejä viikonloppuna, eli eipä niitä enää imetyksen aikana....

Meillä on kastepäiväksi vihdoin sovittu 4.10 ja nimikin pojalle on tiedossa, tai siis nimeksi tulee sama nimi joka jo odotusaikana päätettiin koska edelleen tuntuisi pojalle sopivan....

Meillä vauva nukkuu omassa sängyssä mutta kuitenkin meidän huoneessa, ihan hyvin voisin hänet nytkin siirtää omaan huoneeseen mutta ajattelen että on parempi että minä heräilen yöllä meteliin kun se että sisarukset joutuisivat heräämään, täällä kun ei ole kuin yksi lastenhuone....

jeps, koitetaan palailla taas....

Mammeli

Vierailija
15/55 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain uusi viikko on taas pyöröhtänyt käyntiin..=)

Vauva kasvaa ihan älyttömän nopeaa nyyh, mun on pakko tunnustaa mutta mulla on "vauvakuume" tai en mä tiedä mutta ikävä raskaus aikaa ja "jotain" heh tää on ihan tyhmää, hävettää kirjoittaakin tällaista kun vauva on vasta 7vk ikäinen..Taitaa vaan johtua hormoneista..:)

no joo..meillä vauva nukkuu pinnasängyssä meidän makkarissa, isompi poika on omassa huoneessa, sinne tosin siirtyi vasta 2,5 v iässä koska en raskinut aikaisemmin "luopua" hänestä =) Vauva ei varmaankaan siirry omaan huoneeseen kuin vasta sitten kun äiti taas raskii luopua heh..

Ristiäiset meillä on 28.9 ja leipomaan pitäisi pikku hiljaa ruveta.

Meillä on tämä juttelu joukko vähän pienentynyt, hoksasin vain kun ei ole kaikki enää kirjoittelemassa jotka odotuspuolella kirjoitteli..Banana split, Snowflake,MM2008 ja ketäs vielä aika moni en vain muista nimimerkkejä..=) Mitähän heille mahtaa kuulua..??¨taitaa kaikki elokuiset kuitenkin olla jo syntyneet..??

Jaahas pitää ilmeisesti kotihommiin painua..=) Palailenpa taas

Sanna ja poika

Vierailija
16/55 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sentään pääsin jo sivuille...loppuviikosta en päässy selaamaan keskusteluja saati kirjautumaan sisälle...hyvin toimi sivut!=)

Teillä on ollu jotain nukkumisjärjestelyihin liittyviä juttuja...meillä vauva nukkuu omassa kopassa pinnasängyssä. Joskus jos ei millään meinaa rauhottua niin ollaan nukutettu meidän välissä ja siirretty jossakin vaiheessa yleensä pois siitä. Veikkaisin että siirretään vauva omaan huoneeseen sitten kun yösyötöt loppuu kokonaan.

Joo ja joillain teistä olikin vissii tosi kivoja sukulaisia kun tolla tavalla kommentoi lapsen nimeä. Hitto, mulla menis hermo ihan totaalisesti tollaseen...jos nimestä ei pidä sen voi hyvin pitää omana tietonaan!Mut niinhän sitä sanotaan että suku on pahin...=)

*Sannami* sama juttu...masua on kyllä välillä kova ikävä. Haikeudella katon joskus masukuvia mitä tuli silloin otettua. Eikä täälläkään tyttö ole vasta ku 5 viikkoa.

Meillä oli tänään neuvola ja hienosti on tyttö kasvanu...pituutta tullu 6 cm syntymästä ja painoa 600 g kahden viimesen viikon aikana. Täällä meinaa iltasin olla aikamoisia mahanpuruja ja ollaankin nyt annettu cuplatonia, niistä on tainnu pientä apua olla.

Niinpä, missä on snowflake ja kumppanit?

Nyt menen taas...

S & typykkä 5 vko

Vierailija
17/55 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... en ehkä varsinaisesti vauvamahaa kaipaa, mutta haikea fiilis on siitä, jos tämä nyt viimeiseksi vauvaksi jää. No, se on asia, jota ei nyt tarvitse päättää.

Meillä kans vauva nukkuu alkuyön omassaan ja lopun meidän sängyssä. Itse olen kokenut tämän helpommaksi järjestelyksi. Isompien kohdalla on sitten jossain vaiheessa opeteltu koko yöksi omaan sänkyyn, mutta vaeltavathan ne isommat lapset yöllä välillä vieläkin viereen. Itse asiassa viime talvena opeteltiin siihen, etteivät ennen aamua tulisi viereen kuin 'suuressa hädässä', kun alkoi mahan kanssa olla ahdasta sängyssä.

Ristiäisiä on täällä valmisteltu. Kukat ja leipomukset on tilattu, samoin kampaaja. Murheen kryyni ovat omat vaatteet, kun eihän tässä mihinkään järkevään mahdu eikä toisaalta raskisi ostaa mitään mikä kohta (toivottavasti) jää isoksi.

Nyt neiti heräsi uniltaan, palaillaan toiste.

Vierailija
18/55 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just tossa vaunuilla neitit nukuttamassa - tuli hiki! Ja muutenkin jatkuvasti on kuuma, hiki sekä maito virtaa eli jatkuvasti on ns. likainen/nuhruinen olotila :/ Onko teillä muuten muilla iskenyt makeanhimoa? Mulla on! Ja tuntuu, että joka päivä pitis saaha jotain hyvää...Ootusaikanahan mie en oikein mitään makeaa syönyt, ko ei haluttanut, mutta taitaa nyt imetys vaatia veronsa ;) Pakko alkaa jo stoppaileen herkuttelua.

*Mammelix2* Meillä on kans tarkoitus pitää ristiäiset 4.10. riippuen siitä saanko sitä pappia, kenet tahtosin.

*Sannami* Elä nyt, mie kärsin vauvakuumeesta oikeastaan jo heti, kun olin synnyttänyt, mutta nyt se on vähän laantunut. Vai liekkö vai oottaa nurkan takana päällekäymistä?! ;) Puhuttiin tossa just eilen mieheni kans, että vois vuodenpari pitää ainakin paussia ennen seuraavaa ;) Mulla ei niinkään oo ikävä sitä masuaikaa, vaan näyttäis olevan niin, että mitä useamman lapsen saa, niin sen enemmän niitä haluaa lisää...

Antaako teistä muuten kukaan Disflatylia Cuplatonin sijaan? Ite en oo vielä alottanu d-vitskuja, ko neiti on nyt parina päivänä kesken unien "heränny" itkustaan, aina pieniä hetkiä kerrallaan -liekkö johtuu mun makeansyönnistä...?! Masua taitaa vähän kipristellä, vaan onneksi kakka kulkee neitillä. Itellä on iskenyt ummetusta :o

Mie muuten vetasin tänään 4 vuotta vanhat farkut jalkaani. Muuten olivat passelit, mutta toi massuressu on melko löysää lihaa vielä ja jää sopivasti löllöttään ;) Ja ristiäisiä oon tänään miettinyt itekkin, että pitääkö sittenkin kutsua ristiäisiin muutkin sukulaiset, ko vain isovanhemmat ja kummit...Osa varmasti vetelee herneitä takaraivoon, jos ei kututa. Toisaalta taas tahtosin pienet ristiäiset, mutta pitää nyt vielä katella...

-AJ ja Elli-

Vierailija
19/55 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu päikkäreitä vaunuissa, ja äidillä on nyt aikaa surffailla.. Heh

Meillä on ristiäiset 28.9 ja kellekkään ei olla nimea kerrottu, ei puhuta edes täällä kotona hänen tulevalla nimellään vielä.. Kovasti on kyselty mutta eipä kerrota ei.. Meille tulee reilut 20 melkeen 30 ihmistä ristiäisiin, mun suku on niin iso että pitää miettiä ketkä pyytää ja ketkä ei..

Mä sain just ja just vanhat farkkuni mahtumaan jalkaan mutta olo on kuin elefantilla kun on tota löllöö tuossa edessä vieläkin.. Pitäs varmaan alkaa kuntoilemaan jos saisi vaan itsestään irti..

Olikos se AJ joka puhu makean himosta? Mulle on ainakin kauhee suklaan himo ollut, se alko viikko enen kuin tuo neiti syntyi ja jatkuu edelleen, hieman jo helpottanut, mutta kuitenkin..

Muuten on mennyt ihan hyvin, tyttö syö ja nukkuu ja illalla se on 3-5H hereillä jutskailemassa meidän kanssa.. Yöt menevät edelleen yhdellä heräämisellä..

Nukkuu meidän huoneessa omassa sängyssään, ku meillä ei oo sille omaa huonetta, niin pieni tämä mökki on.. Huoh..

Mutta jatketta hommia että kerkee vielä jotain enne kuin neiti heräilee syömään, on nukkunut nyt noin 4h..

Sisuliini ja tytsy 4vko tasan

Vierailija
20/55 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha kohta on taas yksi viikko täynnä ja uusi vaihtuu, aika menee hurjan nopeeta. Tuntuu jotenkin haikealta kun "pitää" kohta lähteä takaisin koulun penkille ja jättää poijat isin hoitoon. Meillä mies jää ´kevääseen asti kotiin ja mä lähden kouluun takaisin.

Mulla on kans jatkuva makeanhimo, suklaata, leivoksia nam..ei niinkään karkkia mutta koko ajan pitäisi olla leipomassa jotain herkkuja, ei taida raskauskilot lähteä' mihinkään tällaisella herkuttelulla =) Onko teillä muilla muuten jatkuva nälkä??Mulla on ja voisin syödä ihan hirveitä määriä ruokaa, se varmaankin johtuu imetyksestä,voiko se kuluttaakin niin oaljon kaloreita??

Pitääpäs lähteä lappapuuron tekoon, viikonloppuna pitäisi saada puolukoita pois tuolta mettästä, saa nähdä onnistuuko =)

Sanna ja poika pieni