Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettava tuo suomalaisten hotellien käytäntö siivota vain jos erikseen osaa sitä pyytää

Vierailija
25.05.2024 |

Ei ihme, että Suomi on vähiten halutuin matkakohde Pohjoismaista. Varmaan kohta on mopit ja imurit huoneessa, siivoa itse. 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne melkein itse siivottavakin ennen kuin majoittuu. 

Vierailija
2/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne melkein itse siivottavakin ennen kuin majoittuu. 

Ei varmaan haluta maksaa mitään työstä ja jälki on sen mukaista. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä samaa käytäntöä näkee paljon muuallakin.

Vierailija
4/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole suomalainen käytäntö. Musta ihan fiksua. Aivan turhaa haaskausta käydä välillä vaihtamassa pyyhkeet. 

Vierailija
5/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia tuli vastaan Tanskassa hotellissa. Olisi pitänyt osata etukäteen pyytää.

Vierailija
6/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan. Itteä ainakin ulkomailla vituttaa kun ne siivoojat rymyää aamu seiskasta asti siellä käytävillä. Välillä koputellaan oveen vaikka laitan aina dnd-lapun heti kun huoneeseen pääsen. Jos tarvitsen uuden pyyhkeen tai lisää vessapaperia otan lapun pois ovesta tai soitan respaan. 

Vierailija
7/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ja jokainen toki päättää siitä, mistä milloinkin vinkuu:)

Vierailija
8/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä samaa käytäntöä näkee paljon muuallakin.

Tekeekö se siitä sitten jotenkin paremman tai hyväksyttävämmän?

Vierailija
9/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama käytäntö on muuallakin paitsi Kiinassa. Siellä ne tuppaa väkipakolla siivoamaan vaikka do not disturb-kyltti on ovessa ja erikseen pyytää ettei siivottaisi.

Vierailija
10/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuo on muuallakin. Ja ihan järkevää, ei hotellihuoneessa usein käydä kuin nukkumassa ja suihkussa, joten tuhlausta siivota ja vaihtaa pyyhkeet kerran kuivaamiseen jälkeen. Ja mikä ongelma sitä siivousta on pyytää jos kerran haluaa että käy siivoamassa? 

Vierailija
11/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raumalla hotelli Cityhovissa eivät siivonneet vaikka pyysin. Olimme siellä 3 yötä putkeen. En todellakaan mene uudestaan. Ollaan varattu huoneet Raumanlinnasta ja ollaan oltu tyytyväisiä.

Vierailija
12/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on käsittääkseni jonkun sertifikaatin edellytyksin, ettei rutiininomaisesti siivota joka päivä.

Vierailija
13/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä on kysytty halutaanko ja tykkään ettei käydä. En minä kotonakaan siivoa joka päivä ja jos oon hotellilla teen töitä joten haluan rauhan. Jos en oo nii ei oo mitään järkeä että sinne tullaan vain petaamaan peti. Ei ne mitään muuta siinä siivoa silloin. 

Vierailija
14/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo luulin, että ei siivota enää vieraiden välissä.

Vierailija
15/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesti olen nyt kaynyt hotelissa, jossa kylpyammetta ei oltu siivottu. ikävä kyllä oli sama hotelli. ensimmäisellä kerralla kävin huomauttamassa, nyt viimeisellä en. Tein vain päätöksen että en enää tänne tule.

yöpyminen maksoi hiukan yli 200 euroa, joten vähin mitä olisi voinut odottaa, olisi ollut, että kylpyamme olisi ollut phdistettu, siellä kun kuitenkin pitäisi tarvittaessa voida itse peseytyä.  Ei se sillä lailla likainen ollut, että olisi nkynyt jotain tahroja, mutta kun kättä siinä pinnalla kuljetti, niin tuli selväksi, että jos sille jotain oli tehty, niin korkeintaan huuhtaistu.Ei kiitos. Olin siellä vain yön, joten kävin ostamassa kaupasta  hygieniapyyhkeitä, tiesin, että niille kuitenkin on käyttöä loppukesästä kun menen kumppanin kanssa retkeilemään. Kävin sitten illalla hotellin spaosastolla peseytymässä. Uloskirjaus seuraavana päivänä niin nopeasti kuin mahdollista ja kotia kohti.

Joku ehkä olisi jaksanut käydä valittamassa toisenkin kerran pesemättömästä ammeesta tai vaastia alennusta huoneen hinnasta, mutta minä päätin vain, että tämä hotelli on nyt sitten nähty loppuiäksi. Kun ei näköjään hommat olleet muuttuneet siivouksen suhteen edellisekerran ja huomautuksen jälkeen, niin ei ne nytkään muuttuisi, joten saisin saman kokemuksen sitten jos kolmannenkin kerran sinne menisi.

Vierailija
16/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen paskan, ilmastoinnin puutteen ja Hilton-hintojen takia en ikinä matkustelekaan Suomessa. Mistä vaan Kroatiasta löytyy parempaa vastinetta rahalle.

Vierailija
17/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olen vaikka kaksi yötä hotellissa, niin laitan aina sen "do not disturb"-lapun oveen. En mä nyt niin sottaisesti elä, että pitäisi yhden yön jälkeen käydä siivomassa tai pyyhkeet vaihtamassa.

Vierailija
18/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toisinpäin. Ulkomailla saatan sanoa, että ei tarvitse siivota ollenkaan, jos siivooja koputtelee ovelle. Jotenkin ahdistaa lomalla, kun haluaisi olla vaan rauhassa. Yks lysti vaikka on sotkuista. 

Vierailija
19/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sama rätti vessanrenkaaseen ja juomalaseihin, ulkomailla olen nähnyt paketoituja vessanpönttöjä tekstillä sanitized.

Vierailija
20/39 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellinjohtajatko käyvät noita alsnuolia aloitukselleni laittamassa? HÄVETKÄÄ! En suostu saastaan vaikka itse sellaisen keskellä viihdyttekin.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi