Naurettava tuo suomalaisten hotellien käytäntö siivota vain jos erikseen osaa sitä pyytää
Ei ihme, että Suomi on vähiten halutuin matkakohde Pohjoismaista. Varmaan kohta on mopit ja imurit huoneessa, siivoa itse.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Hotellinjohtajatko käyvät noita alsnuolia aloitukselleni laittamassa? HÄVETKÄÄ! En suostu saastaan vaikka itse sellaisen keskellä viihdyttekin.
AP
Ei, vaan sinä kohkaat asiasta, joka on muiden mielestä ihan joutavanpäiväinen.
Tuo päiväsiivous käytäntö vaihtelee kyllä suomessakin, joissain hotelleissa se kuuluu asiaan ja toisissa siivousta pitää pyytää. Juuri missään ei kai enää nykyään vaihdeta päivittäin pyyhkeitä ja se on pelkästään järkevää. Käyvät petaamassa sängyt tyhjentämässä roskikset ja täydentämässä mahdollista baarikaappia. Itse kyllä pärjään ihan hyvin ilman sängynpetaustakin, enkä yleensä ole niin sotkuinen, että roskikset täyttyy.
Kyllä tuo tapa oli ennen Suomea mm. USA:ssa, Briteissä ja Ruotsissa, joten aika isoa osaa planeetasta joudut nyt boikotoimaan. 😁
Vierailija kirjoitti:
Hotellinjohtajatko käyvät noita alsnuolia aloitukselleni laittamassa? HÄVETKÄÄ! En suostu saastaan vaikka itse sellaisen keskellä viihdyttekin.
AP
Miten sottaisesti sä oikein elät? Etkö osaa itse pedata sänkyä?
Mä laitan aina oveen sen "älä häiritse". Joskus jos roskis täyttyy, sen pyydän vaihtamaan kun kuulen että siivoojat liikkuu käytävillä. Ja samalla pyydän vessapaperia jos tarve.
Käyn hotelleissa Suomessa lähinnä viikonloppureissuja, onneksi ei ole tyrkytetty siivousta sinä aikana. Ulkomailla oli ärsyttävää, kun ne siivoajat olivat tulosa siivoamaan joka aamu.
Vierailija kirjoitti:
Sama käytäntö on muuallakin paitsi Kiinassa. Siellä ne tuppaa väkipakolla siivoamaan vaikka do not disturb-kyltti on ovessa ja erikseen pyytää ettei siivottaisi.
Taikauskoisessa Aasiassa hyvän numeron huone siivotaan yli-innokkaasti. Tästä on kokemusta. Olimme pienen hetken poissa ja sillä välin oli tyhjennetty roskakori jossa oli yksi pieni roska ja tuotu uudet vesipullot. Epäonnen numeron omaavaan huoneeseen ei ole tälläista innokkuutta.
Tulin tähän vastaamaan vielä.
Ap, isoissa hotelleissa ne hotellien johtajat on palkattuja työntekijöitä. Ei se niiden kukkarosta ole pois se siivous.
S-hotelleissa kysytään yleensä että haluatko siivouksen, näissä tulee eniten oltua. Ihan hyvä niin ei tartte sitä lappua laittaa varsinkin kun jos on pois esim. 12-23 niin naapurihuoneissa voidaan nähdä että tuolla ei ole ketään. Aina olen laittanut sen lapun että älä häiritse. Vaikka olen huoneessa, niin ei minulla roskia tule. Kotonakin pesen käsipyyhkeet kahdesti viikossa ja muut pyyhkeet kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole suomalainen käytäntö. Musta ihan fiksua. Aivan turhaa haaskausta käydä välillä vaihtamassa pyyhkeet.
Olin just lomalla ja laitoin oveen ei saa häiritä kyltin, koska en halunnut, että siivoojat tulevat vaihtamaan pyyhkeitä joka päivä. Sitten laitoin sen lapun, kun halusin siivouksen. Joka kolmas päivä kävivät sitten siivoamassa. Päivittäinen siivous ihan turhaa.
Ulkomailla reissatessa olen ollut hotelleissa joissa käyvät laittamassa sängyn ja huoneen valmiiksi yötä varten. Laittavat verhot kiinni, tuovat aamutossut sängyn viereen yms. Hyvä etteivät tule peittelemään. Näin suomalaisena minä itse-tyyppinä kauhistelin moista tapaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne melkein itse siivottavakin ennen kuin majoittuu.
Ei varmaan haluta maksaa mitään työstä ja jälki on sen mukaista.
AP
Juuri tästä syystä niitä ei siivota.Ilmainen ylityö ei ole suosittua.
Säästäähän se luontoa ettei joka käytön jälkeen pestä pyyhkeitä ja lakanoita.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Säästäähän se luontoa ettei joka käytön jälkeen pestä pyyhkeitä ja lakanoita.
Näin minäkin ajattelen enkä halua, että pyyhkeet vaihdetaan päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
AP
Mikä saa sinut sotkemaan siellä hotellihuoneessa niin kovasti, että siellä pitäisi joka päivä siivota? Etkö osaa asua ihmisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla reissatessa olen ollut hotelleissa joissa käyvät laittamassa sängyn ja huoneen valmiiksi yötä varten. Laittavat verhot kiinni, tuovat aamutossut sängyn viereen yms. Hyvä etteivät tule peittelemään. Näin suomalaisena minä itse-tyyppinä kauhistelin moista tapaa :D
Tuo on tosi ahdistavaa. Kerrankin olin Egyptissä työmatkalla ja olisin halunnut vain levätä, ensimmäisen kolmen tunnin sisällä juoksi kolme kertaa joku tekemässä jotain ns. palveluksia ennen kuin tajusin laittaa ei saa häiritä -kyltin. Ei vaan aiemmin tullut edes mieleen että siellä joku juoksisi jo illalla ihan jatkuvasti.
Onneksi itsekin on oppinut laittamaan ulkomaan reissuilla kyltin oveen, en todellakaan kaipaa "lomakotiin" jatkuvaa liikennettä. Sängynpetaaminenkin on todella turhaa, väsyneenä kun raahautuu takaisin tukikohtaan, niin ikävä siinä alkaa sitten jonkun vaivalla vääntämää nippua yrittää auki :D Etelän reissuilla ehkä tulee kannettua hiekkaa eestaas, mutta minusta on vaivatonta itse lakaista kerran päivässä lattiat
Suomessa harvemmin majoitun useampaa yötä missään hotellissa, mutta olen voinut vaan nakata roskiksen kerrossiivoojan kärryyn, ja muutoin sielläkin lappu ovessa ettei tarvita mitään.
Vierailija kirjoitti:
Raumalla hotelli Cityhovissa eivät siivonneet vaikka pyysin. Olimme siellä 3 yötä putkeen. En todellakaan mene uudestaan. Ollaan varattu huoneet Raumanlinnasta ja ollaan oltu tyytyväisiä.
Oletko niin siivoton, että kolmessa päivässä huone on siivouskunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Raumalla hotelli Cityhovissa eivät siivonneet vaikka pyysin. Olimme siellä 3 yötä putkeen. En todellakaan mene uudestaan. Ollaan varattu huoneet Raumanlinnasta ja ollaan oltu tyytyväisiä.
Ja tämän mainospätkän kustansi Raumanlinna.
Just pahinta ulkomailla on se, kun siivojat käy joka päivä. Sitten itseäni hävettää, jos on kauhea sotku ja siivoan siivoojia varten. :D. pelkään myös koko ajan että varastavat jotakin. Päiväohjelmakin pitää aina suunnitella niin, että siivooja saa tehdä rauhassa työnsä. Mielestäni helpottaa heidän työtään, että saavat siivota huoneita järjestyksessä eikä atrvitse pomppia siellä täällä ja etsiä tyhjiä huoneita.
SIis arvostan tosi paljon siivoustyötä, koska teen sitä itsekin.
Eivät missään nimessä suosittele sisäänkirjautumisen yhteydessä tuo esille, että siivousta pitää erikseen pyytää. Ihan normaali käytäntö. Ja takana ei ole muu kuin yritys säästää kuluissa. Vaan minun kohdallani ei onnistu. Vaadin joka päivä siivouksen ja uudet pyyhkeet kiusallanikin niin kauan kuin tämä käytäntö, että siivousta erikseen pitää pyytää, jatkuu.
AP