Leukanivel ratisee ja narisee!
Leukanivel alkoi eilen ratista: järkyttävä ratina ihan korvanjuuressa jos leukaniveltä liikuttaa yhtään. Kipuja ei ole, mutta syöminen on ihan raivostuttavaa, kun narisee ja ratisee niin pahasti. Muu perhekin kuulee ratinan, jos tulee lähelle. Maanantaina varaan lääkäriajan, mutta onko jollain muulla ollut vastaavaa? Oletko päässyt ratinasta jotenkin eroon? Leukojen rentoutusta ja jumppaa olen tänään tehnyt, toivottavasti ajan myötä auttaa. Polvessa on samanlaista ratinaa ollut jo monta vuotta, pelottaa että jääkö tämäkin päälle.
Kommentit (8)
Hammaslääkärissä ne testaa aina nuo. Kuuluu ikään ja normaalin lahoamiseen.
Kyllä! Kovaa vauhtia alkanut kroppa lahoamaan tai ainakin nivelet kun 40 kympin rajapyykki muutama vuosi sitten ohitettiin :D Liikuntaa harrastan aktiivisesti ja paino on normaalipainon alarajoilla. Mutta eipä ole polvenkaan ratina loppunut, vaikka kuinka "liike on lääke". Varmastikin juuri nivelrikosta kyse, tosin vielä helppo sellainen kun kipuja ei ole, eikä vaikeuta liikuntaa mitenkään.
Mutta edelleen: jos joku on saanut tuon ratinan ja ritinän pois? Kaikki poppakonstit saa kavaltaa :D
Mää jauhoin ennen koko ajan xylitolpurkkaa ja eihän siitä nivelet tykkää.
Ei sille oikeastaan paljonkaan ole tehtävissä, kun leukanivelet asettuvat joskus eri kohtiin, niin silloin voi hetkeksi helpottaa.
Mulla on muutenkin nivelvaurioita, eli jotain reumansukuista tautia kuulemma on.
Ei tulisi mieleenkään enää syödä esim. raakaa porkkanaa, kun pelottaa se nivelten rusahtelu.
Kyllä siihen tottuu. Jos on narskutusta öisin, niin kannattaa tehdä tai hankkia jonkinlainen hammassuoja. Mä olen itse tehnyt sellaisista silikonisuojista. Harvoin löytää kaupoista niitä ohuempia, ne urheiluun tarkoitetut ovat aika paksuja, mutta voivat toki toimia.
Hammaslääkäri on nyt oikea osoite.
Kiitos paljon vastauksestasi! Pitää varata heti maanantaina hammaslääkäriaika.
En usko, ett ainakaan kiireisesti tarvitsisi mennä hammaslääkärille, jos ei muita oireita ole.
Mulle hammaslääkäri sanoi ettei kannata avata suuta liian auki ettei mene sijoiltaan. Rutisi niin kovasti, ikää 60.
Isompana vaivana pidän olkapäiden rutinaa ja kipua, en oikein uskalla tehdä mitään laajoja liikkeitä niillä.
Nivelrikko.