Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pallosalama tuli sisälle!

Vierailija
25.05.2024 |

Keittiön pistorasiasta, sellainen sinertävä hitaasti liikkuva lähes jalkapallon kokoinen. Muutamien sekuntien kuluttua katosi.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos

Vierailija
2/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskota ilman kuvaa

Niin

Et saanut kuvaa

Samasta syystä ei Ufoista saada kuvia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kirjakielellä se on pallosalma. Salama on kuin oloka, kylyki, ohta, jalaka. Opetelkaa sanomaan ja kirjoittamaan salma.

Vierailija
4/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt pallosalaman, mutta se oli keltainen. Se meni kovaa vauhtia jyrkkää ylämäkeä, hieman maanpinnan yläpuolella. 

Vierailija
5/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö 

Vierailija
6/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt myös pallosalaman. Tuli ja meni eri pistorasioista.

Vierailija
7/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Bond ?

Vierailija
8/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jokaisella on nykyään puhelimessa kamera, mutta ei vahingossakaan sitä pallosalamaa saada videoksi tai edes kuvaksi.

Ennen tekosyynä käytettiin juurikin kameran puutetta.

Vierailija
9/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli pallosalama metallisesta takanputkesta sisälle kymmeniä vuosia sitten. Ensimmäistä kertaa näin kun isäni pelkäsi. Pallosalama katosi suureen pamauksen jälkeen ja vahva rikinkatku jäi tupaan. Mitään ei hajonnut eikä luokkaantumisia tullut. Hieno mutta pelottava ilmiö.

Vierailija
10/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen. Innsbruckin yliopiston tutkijoiden Joseph Peerin ja Alexandr Kendlin teorian mukaan pallosalamat ovat voimakkaan magneettikentän aiheuttamia hallusinaatioita

Vierailija
11/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jokaisella on nykyään puhelimessa kamera, mutta ei vahingossakaan sitä pallosalamaa saada videoksi tai edes kuvaksi.

Ennen tekosyynä käytettiin juurikin kameran puutetta.

Se kestää vain muutaman sekunnin joten ei voi kuvailla

Vierailija
12/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskota ilman kuvaa

Niin

Et saanut kuvaa

Samasta syystä ei Ufoista saada kuvia...

Ufoista on kuvia ja videoita. Nyt kun ne on vahvistettu jo Yhdysvalloissa hallituksen edustajien tahoilta, voisi vaihtaa levyä.

Vierailija
13/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani maalla 70-luvulla tapahtunutta:

naapurissamme oli useampi henkilö (4 kpl, mm. veljeni) pitämässä sadetta ukkosmyrskyn aikana. Yhtäkkiä kuului valtava rysähdys ja pauke, puhelimen pistorasiasta tuli pallosalama (kämmenenkokoinen, väriä en tiedä) kulki puhelimeen, joka soi!!! kerran! ja räjähti sitten kappaleiksi. Pallosalama hävisi, mutta kaikki neljä vannoi sen nähneensä. Porukka oli jähmettynyt paikoillaan, kaikki karvat pystyssä, haisi pistävältä, seinään oli tullut iso, musta läiska, mutta tulipaloa ei syttynyt. (Veljeni aina hymähteli, jos jossain alettiin puhua, ettei pallosalamia ole olemassakaan.)

Ukkosmyrskyn laannuttua kartoitettiin tuhot: harjun päällä oli puhelintolppaan iskenyt salama, katkonut lankoja ja pylväitä pitkän matkan, josta päätynyt naapurin ja siitä vielä viimeiseen isoon tolppaan, joka hajosi kappaleiksi.

Melkoinen se voima on - nuo kun saataisiin jotenkin hyödynnettyä, niin ei olisi energiasta pulaa!

Vierailija
14/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut kiinni ja laittanut pakastimeen, lämmittää mukavasti talvella.

Vierailija
15/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olikin vain tapailumiehen pieru. Väärä hälytys.

Vierailija
16/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

I

Vierailija
17/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt useasti. Mummoni näki myös usein ja lapseni ovat nähneet.

Vierailija
18/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt kallosalaman. Se tuli yhden tyypin kallosta ulos ja hävisi pöytävalaisimeen, joka valo meni sen voimasta päälle. Sen jälkeen sitä valaisinta ei ole saanut sammutettua, siinä palaa aina valo, vaikka ei ole edes kiinni pistorasiassa. On palanut jo 28 vuotta putkeen. Kukaan ei uskalla koskea valaisimen lamppuun sähköiskun pelosta. Ja siitä tyypistä on sen jälkeen sanottu, että kyllä kaverilla polla säkenöi ihan eri tavalla kuin kenelläkään muulla.

Vierailija
19/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nähnyt pallosalaman, mutta se oli keltainen. Se meni kovaa vauhtia jyrkkää ylämäkeä, hieman maanpinnan yläpuolella. 

Tällainen meille tuli 80-luvulla puhelimen pistorasiasta sisälle. Pingispallon kokoinen, kirkas, ja kovaa vauhtia pörräsi hetken eteisessä, ja katosi takaisin samaan pistorasiaan mistä tulikin. 

Vierailija
20/36 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut kiinni ja laittanut pakastimeen, lämmittää mukavasti talvella.

Idiootti neuvo menee miljoonan euron sisäfileet vituralleen,ei ole tarkoitus kypsentää niitä pakastimessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi