Ampiainen alko tekee pesää mun parvekkeen kattoon
Ihmettelin ensin, että mikä möntti on katossa. Kun tajusin, niin hetken mietin mitä tekisin.
Pesä oli vasta noin peukalonpään kokoinen ja suihkautin siihen tolua pullosta (mulla ei ole "oikeaa" hyönteismyrkkyä) ja kepillä pudotin sen möntin katosta. Ei siellä ollut kuin yksi amppari.
Ampiainen on käynyt sen jälkeen tutkailemassa sitä paikkaa ja olen aina suihkauttanut tolua siihen paikkaan. Jospa se haju karkoittais sen.
Hyönteiset on tarpeellisia luonnon kannalta, mutta en silti halua nitä omalle partsille.
Kommentit (17)
Tee valepesä samaan paikkaan. Rutistele vaikka sanomalehdestä tiivis pallo, jonka kiinnität kattoon. Tai jos haluat, virkkaa harmaasta villalangasta ja täytä jollakin. Uutta pesää ei tehdä jos paikka on jo varattu.
Vierailija kirjoitti:
Tee valepesä samaan paikkaan. Rutistele vaikka sanomalehdestä tiivis pallo, jonka kiinnität kattoon. Tai jos haluat, virkkaa harmaasta villalangasta ja täytä jollakin. Uutta pesää ei tehdä jos paikka on jo varattu.
Kiitos vinkistä! Ap
Amppari purkkiin ja naapurin parvekkeelle.
Vierailija kirjoitti: Miksi pitäisi tehdä mitään?
Tosissasko kysyt?
Ehkä se riittää. Jos ei niin kaupasta ampiaisraidia. Ei enää tule partsille.
Itselläni oli kerran ehtinyt rakentaa jo hunajamelonin kokoisen pesän, ja siellä oli ihan hemmetisti ampiaisia.
Meillä omakotitalossa on joka katonrajan reunoilla ampiaispesiä on pullukkaa ja laihaa.Eivät ole häirinneet mitenkään.
Meillä on toiminu yhen mummon tekemät valeampiaisoesät ällistyttävän hyvin, myös tuttavilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä omakotitalossa on joka katonrajan reunoilla ampiaispesiä on pullukkaa ja laihaa.Eivät ole häirinneet mitenkään.
Entä,jos olisi vaikka puolen metrin päästä ovesta? On parveke vähän eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on toiminu yhen mummon tekemät valeampiaisoesät ällistyttävän hyvin, myös tuttavilla.
Siis sellaiset harmaat virkatut pompulat jossa on kirjottu pintaan langalla keltamusta "ampiainena". Viimevuonna ei pesiä huussissa, vintillä eikä halkovajassa misaä ollu joka ikinen vuosi. Eikä tänäkään vuonna yhtäkään alkua vielä
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan häritsekään teillä, mutta kerrostalon partsilla on vähän eri juttu.
Maailmaa riittää ampiaisille ilman mun parveketta.
Ostat laventelin ja sitruunamelissaa. Sen haju auttaa. Älä vaan myrkytä enää yhtään!
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi. Mulla ampiainen tekee vajadsa uutta pesää kahden viimevuotisen pesän väliin. Alta puoli metriä matkaa kumpaakin. Ei ne sun paperipalloista piittaa pätkääkään.
Viddu muuta metsään. AI mut siellä voi olla maa-ampiaisen pesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sellaiset harmaat virkatut pompulat jossa on kirjottu pintaan langalla keltamusta "ampiainena". Viimevuonna ei pesiä huussissa, vintillä eikä halkovajassa misaä ollu joka ikinen vuosi. Eikä tänäkään vuonna yhtäkään alkua vielä
Tuus kattomaan mun saunan vinttiä. Tai liiterin. Pesiä ihan vieri vieressä monien vuosien ajalta.
Teillä on huono paikka johon vaan sattumalta ampiainen joskus tekee pesän.
Vierailija kirjoitti: Miksi pitäisi tehdä mitään?
Ja tämän takia Suomen nuoriso on nykyään mitä on. ;D
Oliko siellä pesässä alkoholia vai mikä on otsikossa mainittu Ampiainen Alko?