Miksi Helsingin säätiloista uutisoidaan aina kuin ne olisivat koko Suomen asia?
Nytkin iltapäivälehdet, Yle yms. koko Suomen kattava media uutisoi Helsingin sateista ihan kuin koko Suomeen olisi tulossa sade! Oikeasti sadetta luvataan vain etelärannikolle.
Koko maassa ilmestyvät mediat käyttäytyvät kuin ne olisivat vain Helsingin paikallislehtiä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, täällä auringossa kellitään ja sade kurittaa Suomea. Helsinki on kaukainen ja hyvin epärelevantti paikka minulle.
Niin? Eli sinäkin olet lukenut jonkun muun paikkakunnan säätä kuin Helsingin säätä. Ei Helsingissä ole satanut.
Ehkä tunteesi siitä, että kaikki säätiedot koskisivat Helsinkiä on korviesi välissä. Yksinkertaisesti luulet kaikkien raportoitujen säiden koskevan Helsinkiä, jos ne ovat erilaisia kuin sinun kotipaikkasi sää. 🤣 Nyt esimerkiksi olet luullut, että sadeuutiset koskisivat Helsinkiä, vaikka ne eivät koske, vaan jotain ihan muuta osaa maasta.
Paskat toimittajat, eivät tunne suomenkarttaakaan.
Voi perustaa omat lehdet ja mediat sinne kehä 3 ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on päinvastoin.
Nytkin on uutisoitu, kuinka on Suomessa ukkosta ja sadetta.
Täällä Helsingissä vaan ei ole satanut yhtään, vaan on koko kevään siitepölyt ja katupölyt yhä maassa ja ilmassa. Harmittaa, kun muualla maata sataa ja täällä ei.
T. Hki
Joo, ihmettelin just uutisia rankkasateista ja toistaiseksi tässä tuli noin 10 sekuntia tihkua ja siinä sateet. Ei tuo kastellut edes maata kunnolla. Ja nyt alkaa paistaa aurinko, joten taitaa sateet olla ohi tältä päivältä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, täällä auringossa kellitään ja sade kurittaa Suomea. Helsinki on kaukainen ja hyvin epärelevantti paikka minulle.
Sinun mielipiteestäsi ei välitä kukaan. PK-seudun ulkopuolinen Suomi on epärelevantti alue koko muulle maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eli sinäkin olet lukenut jonkun muun paikkakunnan säätä kuin Helsingin säätä. Ei Helsingissä ole satanut.
Ehkä tunteesi siitä, että kaikki säätiedot koskisivat Helsinkiä on korviesi välissä. Yksinkertaisesti luulet kaikkien raportoitujen säiden koskevan Helsinkiä, jos ne ovat erilaisia kuin sinun kotipaikkasi sää. 🤣 Nyt esimerkiksi olet luullut, että sadeuutiset koskisivat Helsinkiä, vaikka ne eivät koske, vaan jotain ihan muuta osaa maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot sääkarttoja vähän tarkemmin huomaat, että ne eivät koske Helsikiä. Helsinki on ihan rannikolla. Täällä ei valitettavasti sada. Ssde on jossain Etelä-Suomessa. Ehkä jossain Hyvinkäällä tai Lahdessa esimerkiksi sataa.
Ilmeisesti siellä maaseudulla asuvien mielestä Etelä-Suomi = Helsinki.
T. Hki
Vierailija kirjoitti:
Koska sanoman lasikuutio (tai sen vieressä oleva iltalehden vastaava) on koko maailman napa tai jotain.
Mualiman napa on kuopion torilla!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010453033.html
Tiedoksi ap:lle, että nuo Etelä-Suomen maaseutukunnat eivät ole Helsinkiä...
Ap:lla on vähän sama maantieteellinen vääristymä mielikuvissaan kuin minun mielestäni, joka koen, että Oulu on Lappia.
T. Hki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on päinvastoin.
Nytkin on uutisoitu, kuinka on Suomessa ukkosta ja sadetta.
Täällä Helsingissä vaan ei ole satanut yhtään, vaan on koko kevään siitepölyt ja katupölyt yhä maassa ja ilmassa. Harmittaa, kun muualla maata sataa ja täällä ei.
T. Hki
Joo, ihmettelin just uutisia rankkasateista ja toistaiseksi tässä tuli noin 10 sekuntia tihkua ja siinä sateet. Ei tuo kastellut edes maata kunnolla. Ja nyt alkaa paistaa aurinko, joten taitaa sateet olla ohi tältä päivältä.
Helsingissä sade ei voi kastella maata kun siellä ei ole maata, siellä on kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielipiteestäsi ei välitä kukaan. PK-seudun ulkopuolinen Suomi on epärelevantti alue koko muulle maailmalle.
Sinä kuintenkin olet sitä vähemmistöä joka luulee olevansa hirveän tärkeä, vähän kuin persut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko johtua siitä että molempien ilta-päivä lehtien toimitukset ovat Helsingissä, samoin kuin suuri osa lukijoistakin.
Lähes joka kolmas suomalainen asuu Helsingin metropolialueella.
27% eli 73% ei asu.
Mutta tuo vähemmistö onkin niitä tärkeitä ihmisiä, eikä mitään suomijundheja. Meillä kun on yritysten pääkonttoritkin, niin me voidaan laskea niiden yritysten koko tuoton tulevan meiltä, vaikka niiden tehtaat ja toimipaikat olisivatkin oikeasti siellä jundhilassa.
Teillä ei ole siellä muuta kuin kusta päässä.
Joko saadaan sateesta Helsingissä ylimääräinen uutislähetys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko johtua siitä että molempien ilta-päivä lehtien toimitukset ovat Helsingissä, samoin kuin suuri osa lukijoistakin.
Lähes joka kolmas suomalainen asuu Helsingin metropolialueella.
Lähes joka kolmas on pieni vähemmistö
Kolmannes suomalaisista on 1,5 miljoonaa. Uudellamaalla asuu 1,7 miljoonaa. Jos ei suomalaisten YLI KOLMASOSAA koskeva juttu ole uutinen, en kyllä ymmärrä miksi jäsenmäärältään RKP:tä pienemmän puolueen (PS) on mahdollista istua hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot sääkarttoja vähän tarkemmin huomaat, että ne eivät koske Helsikiä. Hel
Ei tuo ole sääkartta vaan sadetutka joka kertoo missä on satanut. Lisäksi se ennustaa muutaman seuraavan tunnin sadetta.
Kyllä mä eilen illalla näin uutisista että pohjoisessa on satanut rankasti ja ollut jopa myrskyjä. Olin kateellinen kun Helsingissä vain kuuma ilma seisoo.
Tosin nyt meni pilviseksi ja ehkä saadaan jopa sadetta.