Lähes nelikymppiset miehet haluavat lapsia "ehkä joskus"
Tinderissä tulee vastaan melkein nelikymppisiä miehiä jotka "miettii vielä" lasten hankintaa, tuttavapiirissä joitain +35v miehiä jotka "ehkä joskus tulevaisuudessa" voisivat miettiä perheen perustamista ja treffeillä on tullut vastaan neljääkymppiä hipovia miehiä joille on muutenkin kaikki elämän suunnitelmat joskus jopa asuinmaata myöten ihan auki.
Tässä lienee yksi syistä sille miksi lapsia ei synny, miesten ikinuoruusharha.
Kommentit (1397)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisenä taloudellinen tilanne alkaa olla jo sellainen että lapsia voi hankkia koska silloin alkaa olemaan asuntolaina maksettu takaisin ja palkkakin alkaa olla silloin sitä noin 3000-3500 euroa kuukaudessa.
Alle kolmekymppisenä palkka on huono ja asuntolaina vie myös palkasta siivun joten melkoinen pihistelijä saa olla jos silloin meinaa lapsia tehdä.
Itse olen sinkkumies, ikää 34 vuotta ja asuntolaina alkaa olla pian maksettu sekä palkkaa saan 3300e/kk. Ehkä sitten kun asuntolainan olen maksanut pois niin sitten voin alkaa lapsia tekemään jos löytyy nainen. Sekään ei haittaa jos lapset jää tekemättä tälläiseen yhteiskuntaan.
M34
Eihän vauva maksa paljoa Suomessa. Hinta alkaa nousta leikki-iässä ja taitaa olla teineillä korkeimmillaan. Ihan hy
Ovat flegmaattisia ja aloitekyvyttömiä. Tietynlainen kipinä silmistä puuttuu kultalusikkaporukalta. Tää porukka ostelee kolmen euron energiajuomia tosta noin vain ja ei käsitä rahan arvoa.
Ovat pehmeetä porukkaa, jos kriisiajat syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Pieni vauva syö lähinnä maitoa aluksi. Sitten sen pieneen mahaan menee tyyliin yksi peruna soseena ja ehkä ruokalusikallinen sörssättyä kanaa :D
Aika kallis on joo lol
Turvakaukalot, vaunut, sängyt, vaatteet, vaipat jne,
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisenä taloudellinen tilanne alkaa olla jo sellainen että lapsia voi hankkia koska silloin alkaa olemaan asuntolaina maksettu takaisin ja palkkakin alkaa olla silloin sitä noin 3000-3500 euroa kuukaudessa.
Alle kolmekymppisenä palkka on huono ja asuntolaina vie myös palkasta siivun joten melkoinen pihistelijä saa olla jos silloin meinaa lapsia tehdä.
Itse olen sinkkumies, ikää 34 vuotta ja asuntolaina alkaa olla pian maksettu sekä palkkaa saan 3300e/kk. Ehkä sitten kun asuntolainan olen maksanut pois niin sitten voin alkaa lapsia tekemään jos löytyy nainen. Sekään ei haittaa jos lapset jää tekemättä tälläiseen yhteiskuntaan.
M34
Olet kyllä siinä iässä, että kannattaa kiireesti alkaa sitä sopivaa naista etsimään. Sitten ehditte kunnolla tutustua ennen lapsentekoa. Nyt on vielä hyvä ikä, mutta viivytellä ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni vauva syö lähinnä maitoa aluksi. Sitten sen pieneen mahaan menee tyyliin yksi peruna soseena ja ehkä ruokalusikallinen sörssättyä kanaa :D
Aika kallis on joo lol
Kaiken saa käytettynä edullisesti. Paitsi tietty vaipat joutuu ostamaan, mutta ei nekään muutamaa kymppiä enempää kuussa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle 40v on paras ikä isäksi. On hyvä työ ja palkka millä turvaa perheen ja lasten elämän.
Mutta kun pitäisi huomioida se, ettei saman ikäinen nainen välttämättä enää ehdi niitä lapsia saamaan ja huomattavasti nuoremmat naiset taas pääsääntöisesti eivät kiinnostu 40-50v miehistä.
Osa kiinnostuu, osa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis on joo lol
Lähes kaiken saa käytettynä ja/tai lahjoitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis on joo lol
Kuten sanottu, hyvätuloiselle lapsen kasvattaminen on halpaa. He eivät ymmärrä sitä että pienituloisella se palkka sulaa pääosin asumiskuluihin,autoiluun ja itsensä elättämiseen. Hyvätuloisilla jää ylimääräistä rahaa käyttöön pakollisten kulujen jälkeen kun taas harvemmin pienituloisella jää.
Ihmetyttää ihmiset, oli sitten nuoria tai vanhoja jotka olettaa että lapsia noin vain tehdään ja niitä saadaan automaattisesti parin vuoden sisällä. Ei niitä kaikille tule tuosta noin vain ja raaskautuminen voi kestää. Itse sain vasta 28 vuotiaana tiettää että minulle esim raskautuminen on vaikeampaa.
Niin miksi ei voi suoraan leipasta profiiliin että en halua? Loppuu se ajan turhaan tuhlaaminen. Mutta mitäpä se miestä kiinnostaa, että se vie naiselta parhaimmat vuodet valehtelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis on joo lol
Kuten sanottu, hyvätuloiselle lapsen kasvattaminen on halpaa. He eivät ymmärrä sitä että pienituloisella se palkka sulaa pääosin asumiskuluihin,autoiluun ja itsensä elättämiseen. Hyvätuloisilla jää ylimääräistä rahaa käyttöön pakollisten kulujen jälkeen kun taas harvemmin pienituloisella jää.
Miksi olisi pakko autoilla? Ei minulla ole autoa vaikka on hyvä palkka. Ja edelleen, alle 3k palkka ei ole pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis on joo lol
Miksi olisi pakko autoilla? Ei minulla ole autoa vaikka on hyvä palkka. Ja edelleen, alle 3k palkka ei ole pienituloinen.
Auto on pakko olla että pääsee esimerkiksi töihin? Ei sillä 3k palkalla enää paljoa juhlita koska asuminen,autoilu ja perus elintarvikkeet on kallistuneet niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein lapset jo parikymppisenä. Lapsista kasvaa köyhyydessä kovempia ja kunnianhimoisempia sekä älykkäämpiä.
Nuori isä jaksaa painaa paljon duunia parikymppisenä ja loppupäivästä tai illasta oikeastaan viettää vielä aikaa lasten kanssakin.
Nelikymppisenä ei enää jaksaisi kun on kehäraakki. Nelikymppinen häviää kaksikymppiselle miehelle tappelussakin mennen tullen.
Nyt nelikymppisenä olen tyytyväinen mies ja ensimmäinen lapseni on jo 21v. Aloittanut opinnot yliopistossa ja nuoremmalla alkaa syyskuussa.
Pieni lapsi ei edes ole mikään kulu. Syö vähemmän kuin koira. Taloudellinen syy ei ainakaan ole validi.
Vähän ihmettelen mikä se todellinen syy on. Todellinen syy voi oikeastaan olla heikko itsetunto ja ettei osaa seurata luonnollista ihmisen vaistoa lisääntyä. Näillä tyypeillä voi olla ruokailunkin suhteen ongelmia ja ovat lihavia tai sairaan laihoja. Myös päihdeongelmia s
Tero laukoi kovia faktoja. Läimäytti asiansa tiskille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle 40v on paras ikä isäksi. On hyvä työ ja palkka millä turvaa perheen ja lasten elämän.
Mutta kun pitäisi huomioida se, ettei saman ikäinen nainen välttämättä enää ehdi niitä lapsia saamaan ja huomattavasti nuoremmat naiset taas pääsääntöisesti eivät kiinnostu 40-50v miehistä.
Osa kiinnostuu, osa ei.
Aika pieni osa kiinnostuu, kuten tilastotkin osoittavat. Mutta onnea etsintään, voittaahan sitä lotossakin joku aina silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin halunnut lapsia n. 20 v. Tuon ikäiset naiset kuitenkin keskittyvät mieluummin opiskeluihin ja uran luomiseen kuin lastenhankintaan. Tässä suurin syy siihen, ettei lapsia synny.
Ei lapsia voi tehdä, jos ei saa lapsille leipää pöytään. Pakkohan se on opiskella.
Niin, tosin kyllähän niitä parikymppisenä lapsia tekeviä naisiakin on. Suurempi osa haluaa edes sen ammatin ensin, että voi sen lapsensa elättää sitten. Ja jos asenne on tuollainen syyllistävä "teen lapset just nyt parikymppisenä tai en ollenkaan", en ihmettele miksei sopivaa kumppania löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis on joo lol
Muuta jonnekin missä ei tarvitse autoa. Ja vauvavuosina ei pahemmin juhlita muutenkaan. Tienata voi sitten vähän myöhemmin. Ei lastentekoa todellakaan tarvitse viivytellä siihen saakka, että asuntolaina on maksettu ja palkka yli 3000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kiinnostuu, osa ei.
Niin, pääsääntöisesti ei, mutta toki on poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis on joo lol
Kelan vauvalaatikko riittää sängyksi helposti.
Vaunut ei paljoa maksa, jos jaksaa käydä illalla matalapalkka-alan hommissa neljänä viikkona ylitöissä pari tuntia ilman ylityölisiäkin. Siitä tulee satasia.
Ihan työllä mahdollista saavuttaa. Vaatteisiin ei mene juurikaan rahaa. Vauvan ja lasten vaatteet kannattaa aina hankkia kirppareilta. Niitä tuli ostettua niin paljon että kaikkea ei kerinnyt pitämään. Korkeintaan parilla kympillä saa vuoden vaatteet. Kun ostaa kestovaippoja, niin säästöjä tulee neljännenkin vauvan jälkeen.
Meillä on kaikki lapset opetettu potalle jo 6kk ikäisenä. Harjoittelu aloitettiin niihin aikoihin ja ihan itsekin olin nuorena miehenä jopa aihe vapaalla samalla kun seurasin kolmannen lapsen potalla käyntiä. Pottailu otetaan aina päiväunien jälkeen tai heti aamulla ja ruokailujen jälkeen. Säästyy vaipat.
T: Tero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis on joo lol
Miksi olisi pakko autoilla? Ei minulla ole autoa vaikka on hyvä palkka. Ja edelleen, al
Muuta jonnekin missä ei tarvitse autoa. Ja vauvavuosina ei pahemmin juhlita muutenkaan. Tienata voi sitten vähän myöhemmin. Ei lastentekoa todellakaan tarvitse viivytellä siihen saakka, että asuntolaina on maksettu ja palkka yli 3000€.
Eihän tässä maassa todellakaan syntyisi yhtään lapsia, jos ehdot olisi nuo. Harvassa on ne perheet, joilla on velattomat talot ja yli kolmen tonnin palkat lasten syntyessä. Keskimäärin se asuntolaina saadaan maksettua joskus liki viisikymppisenä. Hyvä tilanne on, jos asuntolaina on maksettu lasten tullessa teini-ikään, silloin sitä rahan menoa on toden teolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Olet kyllä siinä iässä, että kannattaa kiireesti alkaa sitä sopivaa naista etsimään. Sitten ehditte kunnolla tutustua ennen lapsentekoa. Nyt on vielä hyvä ikä, mutta viivytellä ei kannata.
Kiire tulee. Ei välttämättä nalli nykymiehillä pala kolmekymppisenä enää. Voi mennä vuosia jyystäessä ja samalla nainen vaan vanhenee.
Ihmisillä on outo käsitys että raskautuminen tapahtuu ekan yhdynnän jälkeen. Siinä voi mennä vuosia...
Sitten tuleekin kiire hedelmöityshoitoihin :D Se vasta on tosi kallista.
Sanoisin että lapsi on halpa, mutta hedelmällisyyshoitoihin voi mennä tonneja tai kymppitonneja.
Tuollaisenko johtopäätöksen teet vaihtoehdoista en halua lapsia, mietin vielä, ehkä joskus. Minä 39v neljän lapsen isä ajattelen ehdottomasti lasten suhteen tuossa tilanteessa nimenomaan että ehkä joskus, vaikka vaimolta on kohtu poistettu. Mistä sitä tietää jos vaikka huomenna onkin yksin, joskus ehkä uusi kumppani, jos hän sattuisi haluamaan lapsen niin mikä ettei. Mikä estäis. En haluaisi sanoa ei koskaan.