Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesä on introvertin ihmisen helvetti

Vierailija
25.05.2024 |

Kaikki ihmiset, naapureista alkaen on kokoajan ulkona ja näin heidän kanssaan täytyy olla enemmän tekemisissä ja vaihtaa edes ne pakolliset kuulumiset.

"Mitä kuuluu?" "No eipä mitään ihmeempiä, samaa vanhaa...." 

Kun ei jaksais. Kun ei elämässä tapahdu mitään ja jos tapahtuu, niin ei sitä kaikille puolituntemattomille halua jakaa. Ja sukulaiset änkeää kokoajan kylään, "mitäs mitäs täällä taas tapahtuu.."

Onneksi kohta tulee taas syksy ja pimeät illat ja kaikki käpertyy taas omiin poteroihinsa. 🤗

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpäjos vastaisit välillä, ettäkiitos hyvää, entä itsellesi?

Vaan kun ei kiinnosta, ei mun kiviäkään, kysyin!

Vierailija
22/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä voikin valittaa; syksyn tullessa sitten valitetaan kun pimeyttä kestää seuraavat 6 kuukautta😳

Siitähän asiasta ei tässä ollut kyse, etkö huomannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällähän se just pitäs olla ulkona jos on muuten ahdistunut tai mitä vaan, masentunut. 

Kesä antaa voimia ja energiaa

Sinäkään et ymmärtänyt mistä on kyse!

EN HALUA puhua jutella kalkattaa kälättää naapureitten kanssa!

Vierailija
24/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger. Lue oireet.

Vierailija
25/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger. Lue oireet.

No olkoon mikä hyvänsä, mutta EI OLE pakko olla sosiaalinen!

Olen työssä sosiaalinen, se saa riittää!

AP Hanki pihalle aurinkovarjo ja aseta se niin ettei sua nähdä. Mulla on isot sireenipuskat, siellä on hyvä

kökkiä, ei tartte jutella. Joskus hailautan kättä jos sattuu katse kohtaamaan!

Vierailija
26/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voi sietää ulkopuolisia ääniä: Asperger

Jos ei voi sietää muita ihmisiä: Asperger

Vierailija
27/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertit ovat kyllä kamalia ihmisiä. Aina valittamassa...

Vierailija
28/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten minä äläkä huomioi muita ihmisiä. Näin ei kestä kauaa kun saa olla rauhassa.

Vierailija
29/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen selvästi Uli-kopterin äänen 🤪🤣👍

Vierailija
30/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällähän se just pitäs olla ulkona jos on muuten ahdistunut tai mitä vaan, masentunut. 

Sitten et puhu, kukaan ei varmaan aseella uhaten pakota! Kävelet vain mykkänä ohi, laitat vaikka isot kuulokkeet päähän ettet kuulekaan ja huomaavat, ettet kuule. Aurinkolasit päähän niin ei tule vahingossakaan katsekontaktia. Varmaankaan et tuolla tavoin vaikuttaisi sen tympeämmältä tyypiltä kuin nytkään, ja todentotta vaikutat tekstisi perusteella erittäin tympeältä, itse en ainakaan kaltaistasi jutteluilla häiritsisi. Ota vastuu omasta olemisestasi äläkä vingu kuin pikkuvauva!

Vierailija
31/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei voi sietää ulkopuolisia ääniä: Asperger

Jos ei voi sietää muita ihmisiä: Asperger

Höpöhöpö

Vierailija
32/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten et puhu, kukaan ei varmaan aseella uhaten pakota! Kävelet vain mykkänä ohi, laitat vaikka isot kuulokkeet päähän ettet kuulekaan ja huomaavat, ettet kuule. Aurinkolasit päähän niin ei tule vahingossakaan katsekontaktia. Varmaankaan et tuolla tavoin vaikuttaisi sen tympeämmältä tyypiltä kuin nytkään, ja todentotta vaikutat tekstisi perusteella erittäin tympeältä, itse en ainakaan kaltaistasi jutteluilla häiritsisi. Ota vastuu omasta olemisestasi äläkä vingu kuin pikkuvauva!

Ja en muuten itsekään ole erityisen seurallinen, olen tällainen ns. introvertti itsekin. Mutta minulla on käytöstavat enkä ole kitisevä ansarikukka.

Vierailija
33/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi aurinko ei hyvää tee. Ei auta 50 spf.

Vierailija
34/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole introvertti vaan hänellä on joku sosiaalisten tilanteiden kammo. Introverteille ei ole mikään ongelma käyttäytyä normaalisti, mutta palautukseen tarvitsee omaa tilaa.

Kesähän on juuri hyvä; voit mennä vaikka metsään samoilemaan tunneiksi yksin ilman että jäätyy pystyyn. Järvelle melomaan jne.

Juurikin näin. Itse olen introvertti ja kuulkaas tätä: vielä läskikin ja nautin kesästä ja lämmöstä. Ei tarvi jutella kenenkään kanssa, kun vaikka fillarilla hurauttaa lähirannalle ja hilppaisee järvelle. 

Introvertit ei kammoa ihmiskontakteja, niitä ei vaan kaipaa kovin kummoisesti ja palautuminen kestää. 

Vierailija
35/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aapeetä. Yhtään en tykkää lätistä naapureiden kanssa. Kaupassa on pakko käydä ja jos siellä vielä kerrankin tulee joku puolituttu: "Eiks oo ihanaa tää helle ja nyt nautitaan" niin en takaa ettenkö tirvase!

Vierailija
36/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertit ovat kyllä kamalia ihmisiä. Aina valittamassa...

Jättäkää meidät rauhaan niin ei valiteta.

Vierailija
37/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyhmempää ihmistä kuin hän joka ei siedä muita ihmisiä mutta muuttaa rivitaloon, kerrostaloon tai tiheälle asuinalueelle?

Vierailija
38/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme usein niin pettyneitä toisiin ihmisiin, että jo hyvin varhain päätämme, ettei kannata kertoa mitään. On kannettava sisimmässään kaikki, kun ei voi luottaa siihen, että muut voisivat auttaa. Saanko olla laumassa, pidetäänkö minun kokemuksiani tai minua arvossa? On tärkeää että annamme aikaa ja tunnustamme toisemme. Se on perusta että toinen luottaa meihin ja haluaa kuunnella meitä. Kun tunnustamme toisen, hyväksymme, ymmärrämme ja kunnioitamme hänen tunteitaan ja mielipiteitään. Joillakin on suurempi tarve käydä läpi tunteitaan, kun toiset haluavat päästä mieluummin itse asiaan. Jotta toinen voisi tuntea olevansa tunnustettu, meidän on luovuttava hetkeksi omasta maailmastamme ja käsityksestämme siitä, miten asiat ovat. Meidän on siirrettävä ajatuksemme ja tunteemme toiseen, jotta saamme hetkeksi pysähtyä kuuntelemaan toista ja ymmärtämään hänen ajatuksiaan ja tunteitaan.

Vierailija
39/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aisssaaatana kun on hienoa myöhään heräilevänä työttömänä introverttina ulkoilla kesäisin aina auringonlaskun aikaan. Polut ja kadut aina tyhjiä, linnut laulaa parhaiten, ilma on sopivan viileää. On hiljaista ja rauhallista. Aamuvirkkuna toimittaisin saman toiminnon aamulla.

Vierailija
40/53 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi! Missään ei saa olla rauhassa. Suomen lyhyeksi parjattu kesä on minusta aina kestänyt ikuisuuden.