Kesä on introvertin ihmisen helvetti
Kaikki ihmiset, naapureista alkaen on kokoajan ulkona ja näin heidän kanssaan täytyy olla enemmän tekemisissä ja vaihtaa edes ne pakolliset kuulumiset.
"Mitä kuuluu?" "No eipä mitään ihmeempiä, samaa vanhaa...."
Kun ei jaksais. Kun ei elämässä tapahdu mitään ja jos tapahtuu, niin ei sitä kaikille puolituntemattomille halua jakaa. Ja sukulaiset änkeää kokoajan kylään, "mitäs mitäs täällä taas tapahtuu.."
Onneksi kohta tulee taas syksy ja pimeät illat ja kaikki käpertyy taas omiin poteroihinsa. 🤗
Kommentit (53)
No ristussussentään, opettele assertiivisuutta ja vähän vestintääkin puoli tutuille siis....
Itse luikin ulos takakautta aina 😊
Mitäpäjos vastaisit välillä, ettäkiitos hyvää, entä itsellesi?
Onneksi ei ole lähinaapureita joiden kanssa puhutaan ilmoista. Olette varmaan kuulleet sanonnan JOS EI ILMA VAIHTELISI NIIN SUOMALAISET EI PUHUISI MITÄÄN.
Kaikesta sitä voikin valittaa; syksyn tullessa sitten valitetaan kun pimeyttä kestää seuraavat 6 kuukautta😳
Kesällähän se just pitäs olla ulkona jos on muuten ahdistunut tai mitä vaan, masentunut.
Kesä antaa voimia ja energiaa
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä voikin valittaa; syksyn tullessa sitten valitetaan kun pimeyttä kestää seuraavat 6 kuukautta😳
Hei Pallopää-mies! Niin,,, syksy tulee ja pimeys alkaa jo elokuun puolesta välistä.... sit voi sytyttää kynttilät ja panostaa vaikka romantiikkaan iltojen pimetessä... voi istua vielä ulkona tai parvekkeella tai jossain ja nauttia kesän viimeisistä viikoista... Sinä siis olet joku introvertti? Ihan sama - kaikki on nyt se ja sama eli ihan sama...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Pallopää-mies! Niin,,, syksy tulee ja pimeys alkaa jo elokuun puolesta välistä.... sit voi sytyttää kynttilät ja panostaa vaikka romantiikkaan iltojen pimetessä... voi istua vielä ulkona tai parvekkeella tai jossain ja nauttia kesän viimeisistä viikoista... Sinä siis olet joku introvertti? Ihan sama - kaikki on nyt se ja sama eli ihan sama...
Asia on harvinaisen selvä. Aurinkoista päivän jatkoa sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Kesällähän se just pitäs olla ulkona jos on muuten ahdistunut tai mitä vaan, masentunut.
Kesä antaa voimia ja energiaa
Tai sitten ei. Mä olen visusti kotona tämänkin viikonlopun. Ns. normaalien ja onnellisten ihmisten näkeminen pahentaa vaan masennusta, yksin luonnossa olo kyllä voi ollakin hyväksi - se vaan ei usein onnistu mulla valitettavasti.
Ap ei ole introvertti vaan hänellä on joku sosiaalisten tilanteiden kammo. Introverteille ei ole mikään ongelma käyttäytyä normaalisti, mutta palautukseen tarvitsee omaa tilaa.
Kesähän on juuri hyvä; voit mennä vaikka metsään samoilemaan tunneiksi yksin ilman että jäätyy pystyyn. Järvelle melomaan jne.
Miksi sinun pitää sinne ulos kampautua? Laita luurit päähän ja mene takapihallesi tai parveekkelle, jos ulos pitää päästä. Ei tule kukaan häiritsemään!
Ei sua introvertteys tunnu vaivaavan, vaan oman elämäsi tylsyys.
Vierailija kirjoitti:
No kun ei kiinnosta v :ttujakaan mitä naapureille kuuluu. Ihan liian hyvin kuuluu se kaikenlainen mökä ja mekastus jossa siinäkin on jo ihan liikaa tietoa siitä, että on naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun haluais rauhassa olla omalla pihalla, niin tottakai ne naapurit on samasn aikaan omilla pihoilla. Toiselta puolelta raikaa "Radio Suomi", toiselta puoleltakuuluu koiran räkytys ja kantautuu kamala tupakansavu...Ap
Tuohan on vain merkki siitä että pihasi ei ole riittävän suuri.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ei kukaan ole kiinnostunut sun tekemisistä, vaan ihmiset haluaa purkaa omaa sydäntään.
Tuon lauseen kun älysin, niin olen vaan kuullut kuulumisia monta vuotta. Sopii mulle.
I feel you. Olen introvertti, joka elää uppoutuneena omiin ajatuksiin. Taloyhtiön pihalla kulkiessa törmää jatkuvasti naapureihin, joille en halua jakaa elämästäni mitään. Sitten sitä pitäisi kuitenkin jotain aina sanoa, mutta en yllättävissä tilanteissa oikein keksi mitään. Ja ne iänikuiset "voi voi kun on kylmä, oi kun on kuuma, huhuh kun sataa" tai "jaa te ootte lähdössä pyöräilemään, ai te ootte tänäänkin lähdössä pyöräilemään" jargonit tuntuu niin teennäisiltä, etten aina pysty siihenkään. Kyllä, olen sosiaalisesti kyvytön, mutta en voi sille mitään. :(
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole introvertti vaan hänellä on joku sosiaalisten tilanteiden kammo. Introverteille ei ole mikään ongelma käyttäytyä normaalisti, mutta palautukseen tarvitsee omaa tilaa.
Kesähän on juuri hyvä; voit mennä vaikka metsään samoilemaan tunneiksi yksin ilman että jäätyy pystyyn. Järvelle melomaan jne.
Kun ois se metsä. Tai edes se järvi..
V:tttu täällä kaupungissa ole mitään tekemistä ja kaikki paikat täynnä ihmisiä, meteliä, kuumuutta ja pahaa hajua. Yök.
Meillä naapurien kanssa sanaton sopimus että annetaan olla toistemme rauhassa pihoillamme eikä huudella aidan toiselle puolelle mitään.
Kyllä kai se vertti voi pysyä yksin kolossaan kesälläkin, vertti hankkii vain kunnon tuulettimen ja käy välillä kuumassa suihkussa niin ei tarvitse uhriutua vuodenajoista.
Vierailija kirjoitti:
Kun pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden. Tuon jälkeen joutuisi joka saakelin kerta juttelemaan niitä näitä.
Ja kun haluais rauhassa olla omalla pihalla, niin tottakai ne naapurit on samasn aikaan omilla pihoilla. Toiselta puolelta raikaa "Radio Suomi", toiselta puoleltakuuluu koiran räkytys ja kantautuu kamala tupakansavu...Ap