"Isät auttavat äitejä"
Iltalehden maksumuurin takana olevassa artikkelissa miestoimittaja kirjoitti tähän tyyliin "Lapsia piti syntyä enemmän kun isät auttavat äitejä..." 🥴
Niinpä niin. Tuossa se ongelma juuri on. Miehet vain armollisesti auttavat äitejä. Kun asenne pitäisi olla, että miehet tekevät oman osansa. Tai siis eivät tee...
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka hehkuttaa kun isä on niiiiiin hyvä ja osallistuva isä kun auttaa äitiä, käy vauvan kanssa vaunulenkillä ja auttaa yöheräilyissä. Ihan kuin se isä olisi joku sivuhenkilö joka tekee vain armollisesti mitä sattuu huvittamaan.
Milloin tuo loputon valitus oikein lakkaa? Tekee tai ei tee niin mikään ei tunnu kelpaavan. Asenne on pielessä, noin ei saada ketään tuntemaan itseän arvostetuksi. Hullut ihmiset eivät ole koskaan tyytyväisiä, ei vaikka isä hoitaisi lapsen yksin. Silloin lapsi on hoidettu aivan väärin.
Uhriutukaa, uhriutukaa, niin kirkkaimman kruunun saatte.
Vierailija kirjoitti:
Eikä se vanhempainvapaan jakaminen mitään auta, jos sen jälkeen nainen tekee kaikki kotityöt ja käy töissä ja mies käy vain töissä, muttei hoida lasta tai kotia.
Tuollaisen miehen kanssa ei ole pakko lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä vanhempainvapaauudistus revitään näihin keskusteluihin. Sehän on nykyään pidempi, jos molemmat pitävät sen. Ja äidillä yhtä pitkä, kun toinen vanhempi luovuttaa ne päivät.
Minä tiedän useammankin isän joka vanhempainvapaalla lähti lomalle ja lapset jäivät isovanhempien/äidin hoidettavaksi.
Vanhempainvapaa ei tarkoita sitä, ettäkö isä olisi niitä lapsia hoitamassa.
Minäpä tiedän useamman, joka hoitaa. Jokaisen vastaantulijan kanssa ei kannata lisääntyä vaan pitää tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä vanhempainvapaauudistus revitään näihin keskusteluihin. Sehän on nykyään pidempi, jos molemmat pitävät sen. Ja äidillä yhtä pitkä, kun toinen vanhempi luovuttaa ne päivät.
Minä tiedän useammankin isän joka vanhempainvapaalla lähti lomalle ja lapset jäivät isovanhempien/äidin hoidettavaksi.
Minäpä tiedän useamman, joka hoitaa. Jokaisen vastaantulijan kanssa ei kannata lisääntyä vaan pitää tutustua.
Mutku isoa ja kovaa tekee mieli.
Ja äidit auttavat taloudellisessa taakassa. Koskas se saadaan muutettua niin että päävastuu taloudesta on naisilla?
Minä jään mielelläni lasten kanssa kotiin jos nainen sitten elättää meidät kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkään en ymmärrå. Naiset voi itse valita kenen kanssa pariutuvat. Sitten valitsevat pask*a ja valittavat lopun elämänsä..
Valitkaa paremmin.
T. Nainen jolla hyvä mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole hoivaviettiä että sori vaan te katkerat velavanhapiiat joita tämä aihe erityisesti kiinnostaa.
Miehen ottaessa lasten äidin roolia tulee myös tukahduttaneeksi kaiken sen mikä miehessä naisia ylipäätään kiihottaa. Feminiininen lastenkodinhoitajanies on takuuvarma resepti erolle.
Miesten pitäisi itse saada määrittää roolinsa perheessä, ei suinkaan hyväksyä se mitä naiset tuputtavat.
Enpä ole koskaan kuullut, että ero olisi tullut siksi, että mies hoitaa liikaa lapsiai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen eli palvelijan pitää tehdä kotityöt ja hoitaa lapset. Ei miehen kuulu niitä asioita tehdä. Ne ovat palvelusväen töitä.
Mites muuten naisrintamalla? Ei näy, ei kuulu?
Minä en akkaa itselleni tahdo enkä tarvitse.
Ainahan sinulla on nainen kun olet puoliksi sellainen. Mene tekemään voileipä niin sinäkin olet hyödyksi, etkä pelkkä ylikasvaneen klitoriksen kannatin.
Vierailija kirjoitti:
Ja äidit auttavat taloudellisessa taakassa. Koskas se saadaan muutettua niin että päävastuu taloudesta on naisilla?
Minä jään mielelläni lasten kanssa kotiin jos nainen sitten elättää meidät kaikki.
Suomessa on hyvin vähän miehiä jotka elättävät koko perheen. Huomattava osa ei edes halua osallistua pelkkien lastensa elatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan tuon kirjoittanut toimittaja kertoo just sen ongelman perhe-elämässä.
Isän vastuuna on yhtä paljon lapsien kasvattaminen ja kodin hoitaminen, kun äidillä. Ei siinä pitäisi tarjoutua mitenkään auttamaan, vaan tehdä vähintään se 50% itsenäisesti ilman kysymättä tai tarjoamatta apua
Tätä asennetta ylläpitävät myös viralliset tahot. Isä vie tai hakee lapsen hoidosta: iiiihanaa osallistuva isä, mutta myöhemmin äidille valitetaan kun puuttui sitä tai tätä. Isä vie lapsen neuvolaan: iiihanaa osallistuva isä. Äiti vie lapsen neuvolaan: moi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hyvin vähän miehiä jotka elättävät koko perheen. Huomattava osa ei edes halua osallistua pelkkien lastensa elatukseen.
Eron jälkeen tämä tulee erityisen näkyväksi. Isä joutuu maksamaan elatusta satasen tai pari per lapsi ja tapaa lasta joka toinen viikonloppu ja silti se on liikaa monelle miehelle. Monet miehet haluavat vuoroviikkojärjestelyn vain siksi ettei tarvitsisi maksaa elatusmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole hoivaviettiä että sori vaan te katkerat velavanhapiiat joita tämä aihe erityisesti kiinnostaa.
Velojakaan ei kiinnosta lastenhoito pätkääkään. Sinä juuri todistit ettet tiedä mistä edes puhut.
Panna, pitää panna, niin niitä lapsia syntyy.
Meillä myös. Tosin kassa ei meinannut aina kestää :) mutta oli ylivoimaisesti parhaat vuodet minun elämässä. Mies sai rauhassa käydä töissä, ei tarvinnut jäädä sairaita lapsia hoitamaan (jotka myös olivat harvoin sairaina, kun ei tuotu tarhasta niitä flunssia ja vatsatauteja).