Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V i tt u että mua triggeröi tämä keskustelu Suomessa ruuasta, kukaan täällä ei näe nälkää, ainoa mikä SUomessa kasvaa on ylipaino

Vierailija
25.05.2024 |

Minä olen nähnyt Oulussa Kenttätien palvelukeskuksessa kuinka "nälkää näkevät" sanovat keittiön tädille että "laitappa vaikka kolme kauhallista puuroa" sen jälkeen syövät 3 lusikallista ja loput roskiin. Kaikki voivat siellä käydä syömässä päivällä niin paljon kuin maha sallii. Ainoa mikä Suomessa kasvaa on ylipaino. V i tt u jos meikä ois valtiovarainministeri, niin ruuan arvonlisävero ois 50%

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut on tuonut Suomeen kulttuurin, jossa saa loukata toisia ihan miten vain. Sivistynyt keskustelu on kadonnut niiden myötä. Läpällä ja kännissä, niin loukkaukset eivät ole muka loukkauksia. 

Lisäehtona on tietysti että:

Persut varaa oikeuden ampua varoituslaukauksia, jos persun ego tuntee olonsa uhatuksi.

Vierailija
42/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V E L K A kasvaa !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi kohderyhmään kuuluvat Kenttätien palvelukeskuksen tilapäismajoituksessa majoittuvat nuoret aikuiset huumeidenkäyttäjät, joiden sitoutuminen asumisen tukipalveluihin on heikkoa."

Tsemppiä ap, näytät tarvitsevan sitä. 

Vierailija
44/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäfile 34eu kilo tarjouksessa. Eli 6,8eu 200gr pihvi, lisukkeet euron pari. Mutta ei, vassarin mielestä köyhällä ei ole varaa syödä hyvin, siksi 13euron pitsa. Koska minä haluan.

Vasemmistoa kannattava ei tarkoita köyhyyttä. Uskon että mulla pakon enemmän varallisuutta kun sulla. Lisäksi antamasi kilohinta on ihan sun keksimäsi. Kokonaistulot vaikuttaa ja mitään sisäfilettä ei köyhät syö.

Vierailija
45/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ainakin on hävikkiruokailussa pääsääntöisesti ihmiset iloisin mielin, näkee ettei ruoka ole itsestäänselvyys.

Meillä on niin montaa eri Suomea.🙄

Roskisdyykkarit tietää että yltäkylläisyyden aikaa edetään jo monennettako vuosikymmentä... Köyhälistöä rankomalla pidetään työväestö nöyränä. Rikkaiden maksimaalinen rikastuminen tavoitteena kuten muuallakin maailmassa. Ja usein kansainvälinen konserni löytyykin kaiken takaa omistussuhteita tutkimualla. Pulaa täällä ei oikeasti olisi mistään.

Vierailija
46/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra valitsi leikkuulaudat. Sitä voi katsella vatsa kurnien. 

Vierailija
47/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka on nähnyt nälkää, Ylensyö jos siihen on mahdollisuus. Ja ne jotka on nähnyt nälkää aikaisemmin, esim lapsuudessaan, valmistavat ruokaa aina yli tarpeen. Se on psykologinen juttu. 

Vierailija
48/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäfile 34eu kilo tarjouksessa. Eli 6,8eu 200gr pihvi, lisukkeet euron pari. Mutta ei, vassarin mielestä köyhällä ei ole varaa syödä hyvin, siksi 13euron pitsa. Koska minä haluan.

MAHTAVA KOMMENTTI😂

Kertoo juuri siitä kuinka kauas on suomalaisten maailmat eriytyneet. MINUN maailmassani ne on rikkaat jotka käy 13 euron pitsalla😄

Vierailija
49/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen nälkää ja varmaan kuolen kohta sen takia.

Olen laihtunut 40 kiloa ihan itsestään ja pakko syödä suklaata ja sipsiä, kun kalorit eivät täyty muuten .

Olen varmaan ensimmäinen joka kuolee nälkään Suomessa 2000- luvulla .

Tosin en varmasti ole ensimmäinen Suomessakin ihan varmasti kuolee nälkään ihmisiä, mutta hyvätuloiset uskoo propagandaa siitä, että Suomessa asiat on niin hyvin, että kaikilla on asunto ja kaikilla on ruokaa.

Niin , mutta millainen asunto? 

Ja millaista ruokaa.

Itse olen jo todella huonossa kunnossa ja ei ole varaa mennä lääkäriin selvittämään miksi laihdun.

Olin ennen sairaalloisen ylipainoinen läskikasa nyt olen luuta ja nahkaa ja koko ajan nälkä vaikka syö, mutta kalorilaskuri mukaan syön maksimissaan 1200 kaloria päivässä, vaikka tuntuu siltä, että koko ajan jotakin syön.

Vierailija
50/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista 216-vuotiaista tytöistä 18 prosentilla ja pojista 27 prosentilla on ylipainoa tai lihavuutta. Lihavuuden yleisyys on tytöillä 4 ja pojilla 8 prosenttia.

Onko nyt ihan asiallista tytötellä tuon ikäisiä?

Vierailija
51/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytymistään voi aina yrittää muuttaa. 

Vierailija
52/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän se justiinsa vie keskustelun ihan sivupoluille kun aletaan messuamaan terveellisistä ruuista. Olen sitä sukupolvea joka on kasvanut läskisoosilla ja perunalla, kaalikeitolla ja silakkalaatikolla. Kerran viikossa leivottiin pullaa ja marjakeitto oli kyytipoikana. 

Halvalla syön vieläkin, kalliit herkut, lohet ja salaatit eivät kuulu arkiruokailuuni. Ja olen kuulkaa terve! Ajatelkaas, vaikka syön hiilarihöttöä ja rasvaa! Koko ikäni olen syönyt. 

Ylipainoa ei ole koska en syö liikaa enkä harrasta herkkuja. 

Vierailija
53/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, ja samaan aikaan toisaalla tulee isot määrät ruokahävikkiä. Syömiskelpoista ruokaa lapetaan surutta roskiin ruokaketjun kaikissa vaiheissa. Ei voi käsittää. Ruokaa on kyllä riittävästi, enemmän kuin tarpeeksi, mutta eri syistä johtuen (hinta, saatavuus, osaako valmistaa mitään) oikea ruoka ei aina tavoita tarvitsevaa ihmistä. 

Vierailija
54/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen nälkää ja varmaan kuolen kohta sen takia.

Olen laihtunut 40 kiloa ihan itsestään ja pakko syödä suklaata ja sipsiä, kun kalorit eivät täyty muuten .

Olen varmaan ensimmäinen joka kuolee nälkään Suomessa 2000- luvulla .

Tosin en varmasti ole ensimmäinen Suomessakin ihan varmasti kuolee nälkään ihmisiä, mutta hyvätuloiset uskoo propagandaa siitä, että Suomessa asiat on niin hyvin, että kaikilla on asunto ja kaikilla on ruokaa.

Niin , mutta millainen asunto? 

Ja millaista ruokaa.

Itse olen jo todella huonossa kunnossa ja ei ole varaa mennä lääkäriin selvittämään miksi laihdun.

Olin ennen sairaalloisen ylipainoinen läskikasa nyt olen luuta ja nahkaa ja koko ajan nälkä vaikka syö, mutta kalorilaskuri mukaan syön maksimissaan 1200 kaloria päivässä, vaikka tuntuu siltä, että koko ajan jotakin syön.

&nbsp

Joo-o. Olisit jo monta kertaa käynyt julkisella lääkärissä jos vain olisit viitsinyt hakeutua sinne etkä pyörisi päivät pitkät vauvapalstalla. Joku vähän vakavampi häikkä taitaa olla mielenterveydessäkin.

Vierailija
55/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavilla pienituloisilla on todellisuudessa usein puutosta monista ravintoaineista. Jos syö pelkkää rasvaa ja höttöhiilaria, mikä siis on sitä halvinta ravintoa, ei varmastikkaan näänny nälkään sillä tavalla kuin nälkään näännytään täydellisessä ravinnon puutteessa, mutta terveenä ei kyllä pysy ja huonolaatuinen ruoka tappaa kyllä sekin. Vähän hitaammin vain.

Se on pelkkää tyhmyyttä. Raha ei paranna tyhmyyttä.

Ruoan hinnan nousu vaikeuttaa terveellisesti syömistä ja lisää kustannuksia yhteiskunnan tasolla sairauksina. Oikeistopolitiikkaa. Hölmöläisten peiton jatkamista.

Rahat kyllä riittäisi hyvään, terveelliseen ruokaan. Ei vaan haluta käyttää vähiä rahoja siihen vaan kaljaan, tupakkaan, nettikazinoihin ja lemmikkeihin. Eli sellaiseen, mihin oikeastaan meidän veronmaksajien rahoja ei pitäisi käyttää. Kun rahat menee muuhun, on kiva valittaa että onpa se ruoka kallista.

Vierailija
56/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä ruokaa saa, eikä kukaan kuole nälkään, mitä nyt vanhukset joskus, jos hoitajat ei ehdi syöttää, mutta suuri osa syö niin ravintoköyhää ruokaa, että kärsii periaatteessa ruuan puutteesta.

Vierailija
57/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ongelma on roskaruoka ja einekset. Sen lisäksi  viihde ja koulutus on paskaa. Kaikki muu on hyvää. Ihan kaikki.

Vierailija
58/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä ravintoloita sitten menee nurin vaikka ihmisillä on rahaa ruokaan? Köyhät ostaa niitä halvimpia tuotteita, lopuilla rahoilla röökiä.

Vierailija
59/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoa kannattava ei tarkoita köyhyyttä. Uskon että mulla pakon enemmän varallisuutta kun sulla. Lisäksi antamasi kilohinta on ihan sun keksimäsi. Kokonaistulot vaikuttaa ja mitään sisäfilettä ei köyhät syö.

Sisäfilettä saa 32,95eu kilo.

Vierailija
60/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lihottava moska on toki halpaa. Terveelliset peruselintarvikkeet kuten kala ja kasvikset ovat Suomessa ihan järkyttävän kalliita. Jotkut ulkomaalaisethan luulevat että täällä syödään paljon lohta ja muita kaloja 😂 Kalapuikkoja kyllä menee monella, siinä se. 

Elin talvella pari päivää just kalapuikoilla, ranskalaisilla, purkkihernekeitolla. Hitto että tuli muuten flegmaattinen ja ikävä olo. Onneksi edes jotkut terveelliset jutut on vielä melko edullisia, kananmunat, juurekset, kaurahiutaleet ois mutta oikein mikään vilja ei sovi mun vatsalle. Juureksista taas en voi syödä lanttua, naurista, kaaleja. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän