Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V i tt u että mua triggeröi tämä keskustelu Suomessa ruuasta, kukaan täällä ei näe nälkää, ainoa mikä SUomessa kasvaa on ylipaino

Vierailija
25.05.2024 |

Minä olen nähnyt Oulussa Kenttätien palvelukeskuksessa kuinka "nälkää näkevät" sanovat keittiön tädille että "laitappa vaikka kolme kauhallista puuroa" sen jälkeen syövät 3 lusikallista ja loput roskiin. Kaikki voivat siellä käydä syömässä päivällä niin paljon kuin maha sallii. Ainoa mikä Suomessa kasvaa on ylipaino. V i tt u jos meikä ois valtiovarainministeri, niin ruuan arvonlisävero ois 50%

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lihottava moska on toki halpaa. Terveelliset peruselintarvikkeet kuten kala ja kasvikset ovat Suomessa ihan järkyttävän kalliita. Jotkut ulkomaalaisethan luulevat että täällä syödään paljon lohta ja muita kaloja 😂 Kalapuikkoja kyllä menee monella, siinä se. 

Höpö, höpö! Syy on se, ettei ihmiset laita ruokaa itse! Kyllä terveellistä ruokaa saa edullisesti, jos ostaa ainekset ja laittaa itse! Laiskuus ihmisiä lihottaa. Ostavat kaupasta halvinta ja epäterveellisintä einestä ja vetävät sitä! Vaikka edullisemmin saisi sekä huomattavasti terveellisempää, että huomattavasti parempaa ruokaa, kun tekisi sen ruuan itse!

Vierailija
82/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut on tuonut Suomeen kulttuurin, jossa saa loukata toisia ihan miten vain. Sivistynyt keskustelu on kadonnut niiden myötä. Läpällä ja kännissä, niin loukkaukset eivät ole muka loukkauksia. 

Ei. Jos kerran wokevasemmisto on ajanut kristilliset konservatiiviset arvot, etiikan, moraalin ja käytöstavat vessasta alas, niin tämä olk seuraus. Miten voi tulla yllätyksenä?  Persut ei ole syy, persut on seuraus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ja ylipaino Suomessa

Suomalaisista 216-vuotiaista tytöistä 18 prosentilla ja pojista 27 prosentilla on ylipainoa tai lihavuutta. Lihavuuden yleisyys on tytöillä 4 ja pojilla 8 prosenttia.

Lihavuuden yleisyys on yli 20-vuotiailla naisilla 30 ja miehillä 27 prosenttia. Lähes joka toisella naisella (48 %) ja miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta.

Kesä on alkanut ja armoton totuus paljastuu. Kepeät vaatteet paljastavat suomalaisten "kesävartalot", mikä ei ole silmää mairitteleva näky. Olen töissä päivitellyt toinen toistaan oudomman mallisia ja aivan ihmeellisiin muotoihin turvonneita vartaloita ja todennut, että kyllä ihmiset vaan jukoliste ovat nykyään paisuneet aivan ylettömiin mittoihin ja muotoihin. Joka kolmas nainen (ikään katsomatta) näyttää olevan "raskaana" ja sama pätee miehiinkin ja jopa os

Ole ihan rauhassa. Ei normaalit ihmiset kiinnitä muiden painoon huomiota, vaikka sinä niin teetkin.

Vierailija
84/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lihottava moska on toki halpaa. Terveelliset peruselintarvikkeet kuten kala ja kasvikset ovat Suomessa ihan järkyttävän kalliita. Jotkut ulkomaalaisethan luulevat että täällä syödään paljon lohta ja muita kaloja 😂 Kalapuikkoja kyllä menee monella, siinä se. 

Höpö, höpö! Syy on se, ettei ihmiset laita ruokaa itse! Kyllä terveellistä ruokaa saa edullisesti, jos ostaa ainekset ja laittaa itse! Laiskuus ihmisiä lihottaa. Ostavat kaupasta halvinta ja epäterveellisintä einestä ja vetävät sitä! Vaikka edullisemmin saisi sekä huomattavasti terveellisempää, että huomattavasti parempaa ruokaa, kun tekisi sen ruuan itse!

Mutta noin ei saa sanoa, mikä sinä olet ketään neuvomaan. Terv. Woke

Vierailija
85/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista 216-vuotiaista tytöistä 18 prosentilla ja pojista 27 prosentilla on ylipainoa tai lihavuutta. Lihavuuden yleisyys on tytöillä 4 ja pojilla 8 prosenttia.

Lihavuuden yleisyys on yli 20-vuotiailla naisilla 30 ja miehillä 27 prosenttia. Lähes joka toisella naisella (48 %) ja miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta.

Kesä on alkanut ja armoton totuus paljastuu. Kepeät vaatteet paljastavat suomalaisten "kesävartalot", mikä ei ole silmää mairitteleva näky. Olen töissä päivitellyt toinen toistaan oudomman mallisia ja aivan ihmeellisiin muotoihin turvonneita vartaloita ja todennut, että kyllä ihmiset vaan jukoliste ovat nykyään paisuneet aivan ylettömiin mittoihin ja muotoihin. Joka kolmas nainen (ikään katsomatta) näyttää ol

eiPA....

Vierailija
86/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavilla pienituloisilla on todellisuudessa usein puutosta monista ravintoaineista. Jos syö pelkkää rasvaa ja höttöhiilaria, mikä siis on sitä halvinta ravintoa, ei varmastikkaan näänny nälkään sillä tavalla kuin nälkään näännytään täydellisessä ravinnon puutteessa, mutta terveenä ei kyllä pysy ja huonolaatuinen ruoka tappaa kyllä sekin. Vähän hitaammin vain.

Rasva ja höttöhiilarit ei oo halvinta ravintoa, vaan monesti kalleinta. Woke on tehnyt sen, ettei mistään saa mitään sanoa kenellekään, koska auktoriteetit ja hierarkiat pitää poistaa. Siksi fiksut ei enää jaksa opettaa mitään ja kommarit saa lisää pahoinvointia mt-potilaita äänestäjikseen.

Kommunisteja on Suomessa ehkä 300, joten keksi jotain muuta.

300? Vain? Ei uskoisi. Äärioikeistoakin on yli puolet kansasta.

Vierailija
87/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesä on alkanut ja armoton totuus paljastuu. Kepeät vaatteet paljastavat suomalaisten "kesävartalot", mikä ei ole silmää mairitteleva näky. Olen töissä päivitellyt toinen toistaan oudomman mallisia ja aivan ihmeellisiin muotoihin turvonneita vartaloita ja todennut, että kyllä ihmiset vaan jukoliste ovat nykyään paisuneet aivan ylettömiin mittoihin ja muotoihin. Joka kolmas nainen (ikään katsomatta) näyttää ol

Niinhän te ryhikset luulette, mutta kyllä sitä teidän vyörymistänne vaan päivitellään ja katsotaan halveksuen. Voidaan jopa heittää, että "kylläpäs sä Tuija näytät hyvältä ja ihana uus mekko", mutta oikeasti ajatellaan ja kommentoidaan selän takana ihan jotain muuta. 

Vierailija
88/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen! 

Suomessa ei ikinä olla eletty tälläisessä yltäkylläisyydessä missä töitä tekemättömät lihovat ja nopeiten kasvavat sairaudet ovat kaikki ns elintasosairauksia. 

Todellisuudessa ruuan hinta on laskenut Suomessa lähes 30 vuotta:

https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2017/ruoka-on-halventunut-jo-30…

Onkohan se sitten halventunut joka puolella muualla vielä paljon enemmän, vai miksi elintarvikkeet on Suomessa Euroopan kalleimmasta päästä. Ei taida mennä ohi kuin Norja.

Ei kilpailuja kauppojen välillä ole kun vain 2-3 toimijaa joista kolmas vain näön vuoksi mukana. Kesko ja ässä määrää hinnat.

Vierailija
89/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia lihottaa geeniperintä ja kehon muoto on skrode. Jos katsotte vaikka miehiä, niillä on iso takapuoli. Vaikka olisivat normaalipainoisia. Se samanäkyy naisissa. Ja se näkyy hyvin esim tanssijoissa. Suomessa on vähän keholtaan balettipromadonnan kriteerejä.töyrtöviö, vaikka on todella hyviä tanssijia. Suomalaiset kehot varastoivat rasvaa etelänmaalaisia paljon paremmin. Se näkyy sairauksissa, joissa rasvat jakautuvat epänormaaliella tavoilla. Tai lääkkeissä. 

Just joo, perserasva ei ole epäterveellistä. Pallomaha on.

Vierailija
90/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on aivan väärä luulo.  itse lopetin lihan syönnin ja vaihdoin kasviksiin ja ruokamenot tippuivat todella pieniksi. Kala kuuluu ruokiini, mutta ei kalapuikot. Kasvikset on halpoja. Aina on kausivihanneksia, jotka ei maksa juuri mitään ja perunat ja porkkanat on aina ihan kohtuuhintaisia, samoin kaalit. Linsikeittoa parempaa ei olekaan ja hinta keiton hinta ihan olematon. Terveellistä ja hyvää. Lihaa en raaskisi edes ostaa enää ja koskaan en  osta roskaruokaa, sehän se vasta kallista on. En ymmärrä, miksi jotakin roskaruokaa pidetään halpana, koska sitähän se ei ole. Laiskuus on suurin syy syödä huonosti ja roskaruokaa, koska ei viitsitä tehdä oikeata ruokaa.

Vierailija
91/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko käyttää aikaa tekemällä ruokaa itse, kun sitä aikaa on?

Ohjeita on maailma täynnä. Ihan on laskettu annoshinnat yms. 

Miten voi olla nykyään kaikki niin vaikeeta?

Vierailija
92/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
93/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihonnut, syömällä liikaa. Silti kadulla, kaupoissa huomaan, että olen 'suht normaalin kokoinen' kun katson nuoria ameriikkalaistyylisiä heviaikuisia'. Hirvittävän nopeasti on suomalainen kansa paisunut. Ja syynä on ruoka, lisäaineet. Kevyttuotteita ei kannattaisi syödä kenekään. 

Kun katsoo jotain vanhaa sarjaa, huomaa, että ennen tukevana pidetyt hahmot ovat tämän päivän mittaluokassa hoikkia. 

Kustannukset näistä huomattavista ylipainon tuomista haitoista tulee olemaan hirvittävät. Muistan yhden vanhan animaation missä hahmot söivät koko ajan, olivat tukevia ja liikkuivat 'leijulautoilla'. Nauratti tuolloin, mutta sehän on nykytodellisuus. 

Vierailija
94/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on aivan väärä luulo.  itse lopetin lihan syönnin ja vaihdoin kasviksiin ja ruokamenot tippuivat todella pieniksi. Kala kuuluu ruokiini, mutta ei kalapuikot. Kasvikset on halpoja. Aina on kausivihanneksia, jotka ei maksa juuri mitään ja perunat ja porkkanat on aina ihan kohtuuhintaisia, samoin kaalit. Linsikeittoa parempaa ei olekaan ja hinta keiton hinta ihan olematon. Terveellistä ja hyvää. Lihaa en raaskisi edes ostaa enää ja koskaan en  osta roskaruokaa, sehän se vasta kallista on. En ymmärrä, miksi jotakin roskaruokaa pidetään halpana, koska sitähän se ei ole. Laiskuus on

Olipa törkeä viesti.

Vierailija
95/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä koskaan nähnyt lihavaa alkoholistia. Aloittaja puhuu paskaa. Ja muuten: tukehdu paskaan.

Et näe alkoholismista kuin sen terminaalivaiheen.

Ennen sitä on oltu alkoholisteja yleensä n. 10-15v.

Vierailija
96/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kokkaa kotona ja mitä?

Vierailija
97/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset= läskikasajuoppoja

Vierailija
98/103 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Jotkut näkevät nälkää. Köyhyys myös lihottaa niitä, jotka elävät sillä rajalla, onko varaa ruokaan vai ei. Halpa mättö lihottaa.

Vierailija
99/103 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit pitäisi pakottaa jonnekin keskitys leireille jossa niitä pidettäisiin nälässä niin kauan kunnes paino on tippunut normaaliksi. Inhottaa ylipainoiset punkerot todella paljon ja moni niistä on aika mielisairaita myös.

Kiusaajat ja Persut myös. Pidettäisiin siellä kunnes oppivat kunnioittamaan ihmisiä ulkonäöstä huolimatta. Tai ainakin pitämään suunsa kiinni. 

Miksi kunnioittaa ihmistä joka ei selvästi kunnioita omaa kehoaan vaan on pahasti lihonut?

"Mut-mutta kilpirauhanen ja nämä X lääkkeet!" Joo joo aina sama virsi.

Vierailija
100/103 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos köyhyys lihottaa ja rikkaus ei, miten Pohjois-Koreassa on yksi hyvin lihava, johtaja itse. Onko hän köyhin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi