Jos joku ihminen asuu vuokralla, suhtaudutko häneen toisella tavoin kuin omistusasujaan?
Ole rehellinen. Itse pidän omistusasujaa parempana, koska hän on onnistunut elämässään saamaan jotain aikaiseksi. Vuokralla asuja vain lihottaa vuokraisännän pötsiä. Sitä en pidä saavutuksena.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytön kysymys. Se omistusasuja on ehkä "onnistunut" syntymään varakkaaseen perheeseen, ja saamaan hyvän pesämunan oman asunnon ostoon jo nuorena. Vuokra-asuja on kenties maksellut juoppovanhempansa laskuja.
Itse tulen ihan hyvistä olosuhteista. Olen asununut on-off ulkomailla ja ollut määräaikaisissa työsuhteissa, ja siksi oman asunnon osto osoittautui ajankohtaiseksi vasta pitkälti päälle nelikymppisenä. Olen nyt omistusasujana ihan sama ihminen kuin vuokralaisenakin.
On hyvä muistaa, että elämäntilanteita on monenlaisia. Esim. Baba Lybeck ja Jorma Uotinen asuvat vuokralla. Menestyneitä ihmisiä molemmat.
Ei kaikki varakkaiden perheiden lapset saa todellakaan mitään pesämunaa nuorena. Edes opiskeluaikaa ei rahallisesti tueta.
Kerron auliisti että asutaan vuokralla. Kiva kun meitä luullaan köyhiksi. Rahaa kyllä on niin paljon että hyvin meillä menee. Säästetään koko ajan.
Eräs henkilö asuu kerrostalossa ylimmässä kerroksessa ja ei ole hissiä. Naama näkkyrällä kun en asu omassa vaan vuokralla. Kaikki remontoitu uusiksi ja uimarannalle 200 metriä jos edes sitäkään. Rakastan kotiani ja siksi asun vuokralla. Lainaa saataisiin mutta taso surkeaa. Monen koti on niin tavallinen kun vaan voi olla. Hulppeeseen taas ei riitä rahat.