Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku ihminen asuu vuokralla, suhtaudutko häneen toisella tavoin kuin omistusasujaan?

Vierailija
25.05.2024 |

Ole rehellinen. Itse pidän omistusasujaa parempana, koska hän on onnistunut elämässään saamaan jotain aikaiseksi. Vuokralla asuja vain lihottaa vuokraisännän pötsiä. Sitä en pidä saavutuksena. 

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanteetkin ovat niin erilaisia eri ikäisillä ihmisillä. Muutin avioeron jälkeen vuokralle, kun lapset jäivät äidin luokse omistamaamme asunto-osakkeeseen. Exä osti minun osuuteni asunnosta ja minä muutin vuokralle. Ikää on jo sen verran, että en saisi omaa asuntoa maksettua ennen eläkettä. Suunnitelmissa on säästää ja ostaa asunto jostain pikkukunnasta käteisellä sitten kun työnteko loppuu. Noista pikkukunnista saa 20-30ke kaksioita ja tuollainen summa on jo melkein kasassa, joten en ota mitään stressiä vuokralla asumisesta.

Tsemppiä kaikille pakertajille.

Vierailija
22/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun vähän niin, että on älykäs ihminen tässä maailman ajassa, kun ei sitoudu liikaa yhteen paikkaan ja tilanteeseen. Vuokrasuhteesta pääsee helposti pois, jos tulee tarve, eikä jää velkoja maksettaviksi.

Ei jää myöskään minkäänlaista omaisuutta ja elelet jonkun muun sääntöjen mukaan.

Hiukan kyllä ihmettelen esim. yhtä kaveria, joka on asunut vuokralla siitä asti, kun kotoaan muutti 20 vuotta sitten. Asuu edelleen kotikaupungissa, eikä sanaakaan, että edes olisi koskaan ajatellut asuvansa missään muualla. Olisi maksanut jo parikin omistusasuntoa niillä vuokrarahoilla.

Mä ihmettelen ihmisiä, jotka jaksaa vatvoa toisten asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ne kutsumasi omistusasujat ovat suurin osa ei omistajia, asuvat pankin rahoittamissa asunnoissa/taloissa. Kun sulla ei muuta tekemistä elämässäsi ole, otatko selvää siitäkin kuka asuu velattomassa asunnossa/talossa. Arvostan ihan jokaista asumismuodosta ei väliä, jotka itse maksavat asumiskulunsa ilman tukia. Arvostan ihmisiä jotka ovat ottaneet vastuun omasta elämästään, maksavat kulunsa ja käyvät töissä, eivätkä ole Kelalta mankumassa mitään ja valittamassa kaikesta. 

Vierailija
24/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jotenkin säälittää nämä ihmiset, joiden elämä jotenkin pienenee sen omistamisen ympärille.

Kun ikää tulee, niin huomaa ettei sillä ollutkaan mitään merkitystä. 

Tärkeintä on elää tätä elämää mahdollisimman onnellisena.  

Se ei hirveästi lämmitä, jos siihen hautakiveen tulee kirjoitus, että 'Hän ei asunut vuokralla'.

Kannattaa kehittää omaa perspektiiviään.

Vierailija
25/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama miten kukakin asuu kunhan maksaa itse asumisensa eikä ole Kelassa vonkaamassa asumistukea

Eikö alle tonnin eläkettä saava saisi hakea asumistukea?

Vierailija
26/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tutustun johonkin ihmiseen, niin mistä voin tietää asuuko hän vuokralla vai omistusasunnossa. On paljon ihmisiä, jotka asuvat omakotitaloissa vuokralla ja sitten on heitä, jotka asuvat rivitaloissa tai kerrostaloissa omistamassaa osakehuoneistossa.

Helppoahan se on utsia. Kyselen ja utelen, suoraan en kysy, mutta saan punaisia langanpätkiä ja pian pystyn lokalisoimaan hänen asuinpaikkansa ja tiedän, onko hän hyyryläinen. Jos on omistusasuja, utelen vielä, onko oma tontti vai vuokratontti.

AP

Minä omistusasuja en vastaa tuollaisiin kysymyksiin ja pidän tuollaisia utelevaa ihmistä outona, ehkäpä rikollisena tai golddiggerinä, joka nuuskii ihmisten asioita hyötymistarkoituksessa.

Osaan luoda sellaisen atmosfäärin, että henkilölle herää tarve miellyttää minua ja sitten hän kertoo nämä asiat minulle auliisti huomaamattaan. 

AP

Vierailija
27/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratalon ohi koiran kanssa kävellessä ei tarvitse pelätä, että joku Ritva tulee kyyläämään ja valittamaan (ilman syytä). Joviaalimpaa porukkaa.

Vierailija
28/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama miten kukakin asuu kunhan maksaa itse asumisensa eikä ole Kelassa vonkaamassa asumistukea

Jos on jäänyt eläkkeelle normaalissa eläkeiässä normaalin työuran jälkeen pitäisi olla sukanvarressa sen verran että pärjää. Jos on jäänyt eläkkeell kolmekymppisenä koska on paha mieli eikä oikein työt maistu niin muuttaa jonnekin missä tonnilla pärjää

Vierailija
29/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittikurppa ei halunnut tavata toista kertaa kun kuuli etten omista kämppääni. Hyvä niin, ei tarvinnut itse kertoa etten halua sennäköistä nähdä edes pahimmissa painajaisissakaan!

Vierailija
30/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kritisoitu vuokralla asumisesta. Olen vaihtanut työpaikkaa noin viiden vuoden välein ja haluan asua kävelymatkan päässä töistä. Omistamalla tämä olisi hankalaa. Asuntorahat olen sijoittanut nuoresta alkaen ja nyt lisätulot tuovat jo joustoa elämään. Olen tyytyväinen valintoihini.

Vierailija
31/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Olen töissä suurella ara-rahoitteisia asuntoja vuokraavalla taholla. Asun itse As.Oy:ssä.

Sapettaa, millainen asenne ihmisillä on vuokralla asuviin. Samalla tavalla ne vuokrakodit ovat koteja, kuin muillakin. 

Työntekijänä (olen ollut yksityisellä tahollakin, jossa asiakkaat As.Oy:ssä asuvia) pidän enemmän vuokralla asuvista asiakkaista, ovat paljon miellyttävämpiä asiakkaita, helppo palvella niin, että ovat aidosti ilahtuneita.

Meidän taloyhtiössä asuu yleensä 1-2 perhettä vuokralla (rivitaloja). Vuokralaiset harvemmin ovat osallistuneet esim pihatalkoisiin. Heitä ei myöskään kiinnosta taloyhtiöön tulevat remontit tms. samalla tavalla paitsi silloin kun siitä koituu heille jotain asumishaittaa. Kaikki tällainen ei koske heitä, kun ei ole oma asunto niin ei tavallaan tarvitsekaan kiinnostaa se mitä yhtiökokouksissa tapahtuu. 

Vierailija
32/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, tämä palstahullu taas vauhdissa ja porukka tarttuu syöttiin...

0,5/5

Vierailija
33/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Olen töissä suurella ara-rahoitteisia asuntoja vuokraavalla taholla. Asun itse As.Oy:ssä.

Sapettaa, millainen asenne ihmisillä on vuokralla asuviin. Samalla tavalla ne vuokrakodit ovat koteja, kuin muillakin. 

Työntekijänä (olen ollut yksityisellä tahollakin, jossa asiakkaat As.Oy:ssä asuvia) pidän enemmän vuokralla asuvista asiakkaista, ovat paljon miellyttävämpiä asiakkaita, helppo palvella niin, että ovat aidosti ilahtuneita.

Meidän taloyhtiössä asuu yleensä 1-2 perhettä vuokralla (rivitaloja). Vuokralaiset harvemmin ovat osallistuneet esim pihatalkoisiin. Heitä ei myöskään kiinnosta taloyhtiöön tulevat remontit tms. samalla tavalla paitsi silloin kun siitä koituu heille jotain asumishaittaa. Kaikki tällainen ei koske heitä, kun ei ole oma asunto niin ei tavallaan tarvitsekaan kiinnostaa se mitä yhtiökokouksissa tapahtuu.

Tämä on yksi puoli, josta vuokralaisena nautin.

Vierailija
34/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittikurppa ei halunnut tavata toista kertaa kun kuuli etten omista kämppääni. Hyvä niin, ei tarvinnut itse kertoa etten halua sennäköistä nähdä edes pahimmissa painajaisissakaan!

🤣😂🤣😂🤣😂

Vierailija
35/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumismuodolla ei ole väliä miten suhtaudun ihmisiin. Elämäntilanteet ovat erilaisia ja jokainen tekee omat valinnat itse.

Vierailija
36/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisia, joilla ei ole joko työtä lainkaan tai osa-aikatyö. Eivät olisi ilman miestä saaneet sitä asuntoa, minkä miehen kokoaikatyö sitten mahdollisti. Ei kaikilla ole puolisoa, eli pitää olla tosi hyväpalkkainen,että voi saada lainan. Ihmisillä on tosi erilaisia tilanteita.

Vierailija
37/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on jäänyt eläkkeelle normaalissa eläkeiässä normaalin työuran jälkeen pitäisi olla sukanvarressa sen verran että pärjää. Jos on jäänyt eläkkeell kolmekymppisenä koska on paha mieli eikä oikein työt maistu niin muuttaa jonnekin missä tonnilla pärjää

Näin sen kuuluisi mennä ja olisi oikein. 

Vierailija
38/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tykkää asua vuokralla, helpommin pääsee asunnosta irti, kun haluaa lähteä.

Vierailija
39/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse vuokralla mutta omistan kaksi vuokraustoiminnassa olevaa asuntoa.

Vierailija
40/63 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on yhdentekevää miten minuun suhtaudutaan. Asun vuokralla, ja se on oma valintani. Minulla ei ole asuntolainaa, ja voin muuttaa minne haluan milloin haluan. Maksan itse vuokrani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi