Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka mölyät hiljaisessa vaunussa, voisitko nyt anonyymisti kertoa, että miksi teet niin?

Vierailija
24.05.2024 |

Matkustan aika paljon, ja vielä kertaakaan se ei ole oikeasti ollut hiljainen. Enkä usko, että kaikki mölyäjistä ovat kuurosokeita, jotka eivät näe sitä nenän eteen liimattua kolmikielistä tarraa eivätkä kuule konduktöörin kuulutuksia hiljaisesta vaunusta.

Eli kerrotko nyt, miksi varaat paikkasi hiljaisesta vaunusta, jos aikomuksesi on kuitenkin jutella kaverin kanssa koko matka tai vastailla puheluihin koko matkan ajan?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako VR rahat takaisin, jos ei pysty tarjoamaan asiakkaalle hiljaista vaunua vaikka asiakas on maksanut ylimääräistä päästääkseen hiljaiseen vaunuin? 

Maksaa. Olen itse pyytänyt VR:n Matkalla-sovelluksessa tuon ekstraluokan erotuksen takaisin, ja maksoivat mukisematta tilille.

Vierailija
42/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaako VR rahat takaisin, jos ei pysty tarjoamaan asiakkaalle hiljaista vaunua vaikka asiakas on maksanut ylimääräistä päästääkseen hiljaiseen vaunuin? 

Ei tietenkään. Matkustaja voi ottaa yhteyttä konduktööriin ja kertoa mölyapinasta hiljaisessa vaunussa. konnari menee ja kehottaa häntä sulkemaan suunsa. Jos ei sulje, hän lähtee vaunusta pois muualle mölyämään.

Kirjoitinkin äsken tästä, että minulle kyllä maksoivat. Mölyäminen jatkui näet ainakin puolet matkasta konnarin kuulutuksesta huolimatta (konnari ei kehdannut sanoa suoraan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita sina sanoa

Vierailija
44/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin paljastaa, että normaali vaunuissa on aina hiiren hiljaista ja kukaan ei puhu, koska ne mölyapinat on nykyään hiljaisissa vaunuissa. 

Just. Ne haluaa "rauhaa ja hiljaisuutta" ympärilleen, "ai että on ihanaa kun ei joku koko ajan hölötä". Eivät tajua olevansa itse niitä älyttömiä mölytoosia, jotka eivät kestä hetkenkään hiljaisuutta. Työkaveri on juuri tällainen: hänelle "hiljaisuutta" on radio ja tv taustalla ( tai muuta ääntä). Todellinen hiljaisuus-hiljaisuus häntä ahdistaa, kuten olen huomannut. 

Vierailija
45/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyydestä sakotetaan. Miksi ostat paikan hiljaiseen vaunuun kun kaikki tietävät että se ei oikeasti ole hiljainen.

Vierailija
46/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mita sina sanoa

Mölyäjät ovat kantiksia, pitääkö tähänkin ketjuun tulla persun öyhöttämään?