Sinä, joka mölyät hiljaisessa vaunussa, voisitko nyt anonyymisti kertoa, että miksi teet niin?
Matkustan aika paljon, ja vielä kertaakaan se ei ole oikeasti ollut hiljainen. Enkä usko, että kaikki mölyäjistä ovat kuurosokeita, jotka eivät näe sitä nenän eteen liimattua kolmikielistä tarraa eivätkä kuule konduktöörin kuulutuksia hiljaisesta vaunusta.
Eli kerrotko nyt, miksi varaat paikkasi hiljaisesta vaunusta, jos aikomuksesi on kuitenkin jutella kaverin kanssa koko matka tai vastailla puheluihin koko matkan ajan?
Kommentit (46)
Koska se on just sopivan rauhallinen paikka käydä työpaikan Teams-palaveria, kaiutin päällä tietysti.
Ja kun jotkut luulee, että kun puhuu sössöttämällä, se ei häiritsisi, vaikka se ärsyttää vielä enemmän kuin tavallinen puhe !
Maksaako VR rahat takaisin, jos ei pysty tarjoamaan asiakkaalle hiljaista vaunua vaikka asiakas on maksanut ylimääräistä päästääkseen hiljaiseen vaunuin?
Juna on sivistynein tapa matkustaa. Matkan aikana luetaan kirjaa ja istutaan omalla paikalla. Arkipuku riittää.
Hiljaisessa vaunussa kuultua:
- puhuu puhelimeen erittäin kovaan ääneen: joo olen tällaisessa hiljaisessa vaunussa! (ööh...)
- konduktööri muistuttaa hiljaisesta vaunusta -> 10 sekunnin päästä puhe jatkuu entiseen malliin
On se VR:n vikakin. Ensin oli ekstra-luokka. Sitten vähän kuin vaivihkaa sanottiin, että ai niin, se onkin myös hiljainen osasto.
Hiljainen osasto pitäisi brändätä erikseen niin, että lippua ostaessa joutuisi sen ihan erikeen hakemaan ja valitsemaan ja siinä näkyisi kissan kokoisin kirjaiminen, että OLET VARAAMASSA PAIKKAA HILJAISESTA OSASTOSTA, OLETKO NYT AIVAN VARMA, ETTÄ OSAAT PITÄÄ TURPASI KIINNI JA KÄNNYKÄT VAIENNETTUNA?
Voin paljastaa, että normaali vaunuissa on aina hiiren hiljaista ja kukaan ei puhu, koska ne mölyapinat on nykyään hiljaisissa vaunuissa.
Vierailija kirjoitti:
Voin paljastaa, että normaali vaunuissa on aina hiiren hiljaista ja kukaan ei puhu, koska ne mölyapinat on nykyään hiljaisissa vaunuissa.
Kiitos vinkistä! :)
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sen pitäisikin mennä, että hiljaisuus on lähtökohta, jonka saa normaalilipulla, ja mölyäjien pitäisi maksaa lisämaksu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! :)
Kajaaniin asti meno ja paluu oli hiljaista. En kuullut kenenkään puhuvan ääneen. Sama oli Etelä-Suomen reissuilla. Nykyään ne tavisvaunujen matkustajat pitää kuulokkeita tai selaa puhelinta tai läppäriä.
miksi et kysy heiltä itseltään silloin kun mölyäminen tapahtuu
Extra-luokka on silti parempi ksoka siellä ei ole tulijoita. Nykyään joka hlvetin normivaunussa tulijoilla puhelinkaiuttimista raikuu musa tai puhuvat kaiuttimella jonkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Extra-luokka on silti parempi ksoka siellä ei ole tulijoita. Nykyään joka hlvetin normivaunussa tulijoilla puhelinkaiuttimista raikuu musa tai puhuvat kaiuttimella jonkun kanssa.
No ei.
Mölyäjät ovat sitä "koska MINÄ haluan" -ihmislajia. Kuvittelevat hiljaisen vaunun tarkoittavan, että muiden on oltava hiljaa, etteivät häiritse heidän kailottamistaan. Eivätkä tajua siinä olevan mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei.
Pari viime junareissua mitä olen tehnyt, niin molempiin suuntiin ollut jollain tulijalla puhalinkaiutin päällä koko helvtin matkan normiluokassa. Siihen nähden ei haittaa jonkun suomalaisen satunnainen puhelu extra-luokassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei.
Pari viime junareissua mitä olen tehnyt, niin molempiin suuntiin ollut jollain tulijalla puhalinkaiutin päällä koko helvtin matkan normiluokassa. Siihen nähden ei haittaa jonkun suomalaisen satunnainen puhelu extra-luokassa.
Lähijunissa ihmiset mölyää, mutta ei kyllä kaukojunissa. Lähijunissa ihmiset kulkee lyhyitä matkoja myös porukoilla sosiaalisiin tapaamisiin ja jauhaa samalla. Kaukojunissa kukaan ei jaksa enää puhua 2 tunnin matkustamisen jälkeen ja 3-6 tunnin kohdalla suurin osa pitkän matkan matkaajista on vähintäänkin puoliunessa.
Olen mies ja minulla on oikeus mölytä niim paljon kunnsielu sietää!!!
Pahinta on se, kun siihen vastakkaisten penkkien paikalle tupsahtaa työporukka... Huh-huh, siinä sitten käydään työasioita läpi, kuin oltaisiin omalla toimistolla. Ja tätä tapahtuu todella usein!
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja minulla on oikeus mölytä niim paljon kunnsielu sietää!!!
Koska se on hiljainen. Liian....