Tulisitko toimeen 2000e/kk nettotuloilla?
Jos et, niin paljon tarvitset kuussa elääksesi normaalisti?
Kommentit (63)
En nykyisillä menoilla. Toki jos täytyisi tulla toimeen niin helposti, vaihtaisin halvempaan asuntoon. Nykyisessä laina + vastike sen pari tonnia yhteensä.
Pakolliset laskut on noin 700e/kk, siihen ruoka päälle niin jäisi luokkaa tonni kaikkeen muuhun. Eläisin hyvinkin. Tällä hetkellä nettotulot reilusti yli tuon, ja iso osa menee siis säästöön tai ei-pakollisiin hankintoihin joista olisi helppo karsia.
Olen saanut aina palkkaa nettona n. 1800€ kk.
Ei minusta ole edes vaikeaa tulla tuolla rahalla toimeen. Päinvastoin, mulla jää yleensä yli puolet palkasta säästöön.
Jos tarvitsen vaatteita, ostan alennuksesta.
Paikallisessa s-marketissa on iltaisin paljon -60% alennuksella ruokaa.
En osta mitään turhaa, en käy ravintoloissa, kahviloissa tai tilaa ruokaa.
Asun pienessä kunnassa, jossa asuminen on halpaa.
En tulisi kyllä toimeen. Nyt netto noin 3300 ja kuun lopussa aina pa.
Olosuhteiden pakosta olen tullut toimeen 595 eurolla kuukausi kohta 5 vuotta. Enkä varmasti edes osaisi lisätä kulutusta, vaikka joku kuukausipalkkainen työ mallia 2000 euroa per kk löytyisikin. Kun on jo löytänyt keinot elää halvalla, niin ei koe luksusta niiden korkeiden hintojen arvoiseksi. Merkkituotteissa maksaa pelkkä logo, ei ole nykyisin tae laadusta, vaan ihan samaa "made in China"-roskaa, kuin merkitönkin roina.
Tienaan siivoojana nettona n. 1600€ kk.
En koe että olisi edes tiukkaa.
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.
Nykyisistä tuloista jää käteen n. 7000€/kk ja silti välillä tuntuu, että rahat eivät meinaa riittää. Toisaalta nuorempana olin jonkin aikaa työssä, jossa nettotulot olivat n.1500€/kk ja niillä pärjäsin. Nyt yhtälöön on tullut mukaan 4 lasta, omakotitalo, autot, matkat yms. Ei ne pienet tulot vaan suuret menot.
Kyllä tulee toimeen jos on vaatimaton asunto eikä kalliita harrastuksia. Monet ikäihmiset tulee toimeen vähemmälläkin. Tosin jotkut joutuu pihistämään terveellisestä ravinnosta. Kaikkien pitäisi saada toi summa nettona kun ottaa huomioon suomen hintatason.
Tuletko itse toimeen alle 1000 euron netto tuloilla?2000 olisi unelmien täyttymys. Jäisi 1000 euroa säästöön kuussa.
Jos on tottunut ,että saa sen verran niin varmaan tulee toimeen. Jotkut saa vähemmän.
Ok, pärjäisin. Asumisen jälkeen jäisi vielä 1500€ elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, nettotulot 2300 e, asuminen 608 e, puhelin ja nettikulut 70 e, sähkö 20 e, tässä pakolliset joka kuukausi. Velkaakaan ei ole yhtään. Jäähän tästä ihan mukavasti säästöönkin.
Samoilla. Säästöön jää nyt, joten sitten vain elellään tilanteessa, jossa pitää tehdä tarkempia valintoja ja säästöön jää vähemmän.
Vähän huvittavaa kuunnella että joku ei pärjää 2000€ nettotuloilla.
Teen itse osa-aikatyötä. Asun pienessä mökissä keskellä metsää, jossa elämisen kulut ovat olemattomat. Kiinteistövero 30€ vuosi ruoka ja autokulut kuukaudessa n. 400€ päälle. Rahaa menee alle 500€ kk.
Elämä on valintoja.
nettopalkka n.1850 ja tulen toimeen joskus saan jopa jotain säästöön
Minun nettotulot tuota luokkaa ja puolison jonkun verran enemmän. Hyvin eletään tuloilla. Lapsia ei ole eikä tule. Tietenkin jos asuisimme pääkaupunkiseudulla asumiskustannukset olisivat aivan toista luokkaa ja omakotitalon omistaminen olisi vain pelkkää haaveilua. Vuosittain matkustelelemme yms myös.
Vierailija kirjoitti:
Vähän huvittavaa kuunnella että joku ei pärjää 2000€ nettotuloilla.
Teen itse osa-aikatyötä. Asun pienessä mökissä keskellä metsää, jossa elämisen kulut ovat olemattomat. Kiinteistövero 30€ vuosi ruoka ja autokulut kuukaudessa n. 400€ päälle. Rahaa menee alle 500€ kk.
Elämä on valintoja.
Elämä nimenomaan on valintoja eikä minun tarvitse tulla toimeen noin pienillä tuloilla, siksi menoni ovat huomattavasti suuremmat. Et tainnut ymmärtää lukemaasi. Kyllä jokainen pärjää jos pitää pärjätä, mutta miksi kitkuttelisi jos rahaa on. Itselleni minä asuntoani maksan.
Tulisin, ihan kaikki asumiseen liittyvät kulut 270 €/kk, valaton uusi rivarin päätykolmio 80 m2. Loppu jäisi humputteluun, säästöjä ja sijoituksia n. 200 000 €. Asunut omistusasunnoissa 22-vuotiaasta, velaton jo n. 35 vuotta. Nyt kylläkin eläkkeellä, netto n. 1900 €/kk.
Hyvin sillä rahalla elää.