Jos sukulainen jää työttömäksi niin miksi on tavallista että katkaistaan yhteydenpito eikä enää kutsuta edes sukujuhliin?
Mitä pahaa se yhden sukulaisen työttömäksi jääminen on tehnyt niille sukulaisille niin että sukulaiset käöntävät selkänsä läheiselleen ja jättävät kokonaan yksin?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ei haluta yhteiskunnan sääliötä kylään. Ihan selkeä homma. Tehdään ihan samoin. Jos vaikka ystäväperheen toinen on työttömänä niin ei saa kutsua juhliin.
Parasta lapsena oli, kun vanhempien kanssa kierrettiin suvun hullujen, juoppojen ja työttömien luona kylässä. Enolla oli skitsofrenia ja asui pienessä mökissä metsän keskellä. Kyllä oli hyvät jutut sillä papalla. Siellä mökissä vaan joi kaljaa, eikä tehnyt muuta. Sosiaalihuolto elätti ukon.
Sukuhäpeä ei ole uusi juttu. Nykyään pelätään että se työtön saattaa tahrata ja leimata pian koko suvun sillä me kaikki elämme nykyaikana pelossa. Syy ei ole työttömän eikä sukulaisten vaan iomapiirin.
Jos noin kävis, niin ei tarvis olla tekemisissä senkään jälkeen ku saisin uuden työn. Voisivat kutsua sen työn sinne vtun juhliinsa.
Se olis siinä.
Mä en edes tiedä muista kuin lähisukulaisista niiden työtilannetta. Kutsuja tulee nykyään vain häihin/hautajaisiin muutenkin. Enkä usko, että kenenkään työttömyys niihin vaikuttaa.
Varmaan joku kokoomussuku kyseessä. Normaaleissa piireissä tuollaista ei tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Sukujuhlat Porvoossa?
Minua on jo pitkään ärsyttänyt tuo porvoolaisen kiusaaminen. Voisitko ystävällisesti lopettaa.
Jäin syksyllä työttömäksi. Uutta työtä en ole onnistunut löytämään, ikä lähempänä 60v.
Lahjalokki-nimityksen joku tuossa aiemmin kirjoitti vastauksessaan.
Syksyllä ei kutsuttu ylppäreihin. Yhteenkään joulupöytään ei kutsuttu (usein käynyt siis lahjojen kera joulunpyhinä ruokailemassa tai kahvittelemassa eri paikoissa kutsuttuna.) Kai ne ajatteli, ettei ole enää varaa "lunastaa" lahjoilla paikkaani joulupöydästä. Muuten kattaus ja osallistujat samat kuin kaikkina vuosina aiemmin.
No, nyt sitten onkin haloo, kun alettiin kysellä hoitoaikoja, milloin voisin jeesiä kesällä. En voisi, olen lupautunut hoitamaan rivarimme päädyn perheen lapsia, jotta perhe pystyy pitämään myös koko perheen yhteistä kesälomaa, ettei koko lomaa tarvitse ottaa siten, että ensin äiti ja sitten perään isä.
Tiedän, että olin pikkumainen, mutta kun minulle närkästyttiin, kun ei onnistukaan. Kun kuulemma ei erikseen kysytty, koska aiempina kesinä olen jeesinyt. Jep, totesin että niin minäkin olen aiempina jouluina viettänyt aikaa kanssanna. Harmitti, kun menin tuon sanomaan, mutta niin paha mieli tuli viettää joulua yksin ilman kutsuja minnekään - paitsi naapuriperhe kutsui aattona syömään.
Persuja meillä eikutsuta mihinkään sukujuhliin, ne on saastaa, eikä persuperheiden penikat saa tulla meille eikä niitä kutsuta synttäreille, on vanhempien kesken päätetty, että persut pysykööt keskenään. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on uupumus, pitkä masennus ja muita sairauksia ja jäin työttömäksi. En juo, en polta, en tuhlaa tai pelaa. Sisko laittoi välit poikki kun yritin keskustella masennuksen syistä, niistä jotka liittyivät vanhempiin. Osa puolison sukulaisista ei kutsu kylään, heille työttömyys ja mielen sairaudet ovat kai häpeäpilkku. Lääkkeillä niitä ei ainakaan hoideta, juominen on kai sallittua. Että ei ehkä ole yleistä mutta kyllä sitä tapahtuu.
Oletkokurkannut peiliin, muitakin, sinusta johtuvia syitä, saattaa olla.
Mulla on uupumus, pitkä masennus ja muita sairauksia ja jäin työttömäksi. En juo, en polta, en tuhlaa tai pelaa. Sisko laittoi välit poikki kun yritin keskustella masennuksen syistä, niistä jotka liittyivät vanhempiin. Osa puolison sukulaisista ei kutsu kylään, heille työttömyys ja mielen sairaudet ovat kai häpeäpilkku. Lääkkeillä niitä ei ainakaan hoideta, juominen on kai sallittua. Että ei ehkä ole yleistä mutta kyllä sitä tapahtuu.