Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävä perhosfobia. En vaa pääse siitä eroon.

Vierailija
24.05.2024 |

Olen ihan aikuinen ja päiväperhosfobia on ja pysyy. Olen lapsuudesta yrittänyt hoitaa sitä ja paljon tehnyt töitä sen eteen että se ei hallitsisi elämäni näin paljon.

Mä en voi sietää isot päiväperhoset kuten nokkos,- suruvaipat ja muut värikkäät ja tummat ja se miten hallitsemattomasti ne lentelee.

Mulla tulee aivan jäätävää syvä kuvotuksen tunne ja pohjaton pakokauhu. Sydän oireilee myös kauhusta.

Onko täällä muita jotka pitävät perhoset ällöinä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tosi harvoin olen edes nähnyt moisia missään

Vierailija
42/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mikä tahansa fobia- ja niitähän riittää- rajoittaa elämää, niin kannattaa hakea ammattiapua. Ei siellä kukaan naura. Tsemppiä, ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan tosi harvoin olen edes nähnyt moisia missään

missä asut

täällä joskus aurinkoisina kesäpäivinä lähimetsässä pörrää joka paikassa perhosia. kirjaimellisesti muutaman metrin välein voi tulla perhonen vastaan

Vierailija
44/45 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämän täytyy olla aika helppoa, jos suurin pelon aihe on perhoset.

Suhteuttakaa vähän noita pelkojanne oikeisiin ongelmiin.

Tämä nyt on täyttä potaskaa, ei elämä todellakaan ole helppoa perhosfobian kanssa, se on joka kesäinen helvetti ja henkisesti tosi iso ahdistuksen aiheuttaja, mutta ei siinä sinällään ole mitään ihmeellistä, näinhän kammot toimivat. Itsellä paha perhosfobia ja elämässä mulla on isompiakin ongelmia se kuten masennus, ahdistumeisuus ja yksinäisyys mutta tämä fobia vaikeuttaa elämää vielä entisestään näiden muiden lisäksi.

Keksi parempia tarinoita.

Vierailija
45/45 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, kammoan kaikkia perhosia. Ihan pienet koit ei ole niin kamalia, mutta en halua lähestyä niitäkään ja ahdistun, jos sellainen on asunnossa. Saan tuota ku otuksen tunnetta pelistä perhosen kuvista, jos niitä on lehdissä ja kirjoissa.

Olen myös yrittänyt järjen avulla perustella, ettei niissä ole mitään pelättävää, mutta tässä suhteessa järki vain ei toimi.