Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidll julitsi hintasodan - S- ja K-ryhmä käskivät painumaan pois Suomesta

Vierailija
24.05.2024 |

Kesko ja S-ryhmä tyrmäävät Lidlin hintavertailun vääristyneeksi ja kritisoivat Liddliä siitä että nykyisessä tilanteessa ei pidä lähteä kilpailemaan siitä että millä kaupalla on halvimmat hinnat: https://www.hs.fi/talous/art-2000010448743.html

Kommentit (211)

Vierailija
181/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Lidl on halvin.

Ja elintarvikkeiden laadussa, huonoin Suomessa.  Myy ulkomaista kuraa.  Hyönteisistä tehtyjä kiinalaisia pizzoja, sun muuta paskaa.

Käydään eri ketjussa varmaan. Itse en ole Lidlistä saanut ikinä mitään huonolaatuista. Ja niissä pitsoissa on ainesosaluettelot, jotka voi vilkaista ennen kuin tekee ostopäätöksen. 

Kai se tuon kahdenkartellin osapuolia harmittaa, kun ainoa kilpailija vie koko ajan isomman siivun asiakkaista. Bonusjärjestelmäkin on Lidlissä reilumpi kuin koolla ja ässällä ja kanta-asiakkaille on usein hyviä tarjouksia toisin kuin k-ryhmällä, joka kertoo normaalihinnan ensin piillä ja laskee siitä sitten "tarjous"hinnan. Heillä monesti 2 kpl x-hinnalla ovat sellaisia, että saman tuotteen saa normaalihinnalla edullisemmin tai samaan hintaan. Lidlin kanta-asiakastarjoukset ovat tyyliä 50% pois normaalihinnasta.

Vierailija
182/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keskitä ikinä yhteen kauppaan ostoksia. Kaikista haen sen halvimman laadukkaan tai riittoisamman toiseksi halpahyvälaatuisen tuotteen.

Kritiikki on oikeassa. Lidl ei valinnut vertailuunsa tuotteita. Joita oikeasti käydään eri kaupoista hakemassa. Ja koo on oikeassa, sieltä lähtee tarjoukset mukaan. Muuten kallis kauppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi käydä niin, että se koira älähti johon kalikka kalahti. 

Lidl itki kun Prisma osoittautui halvemmaksi ja kertoivat että tekevät hintavertailut jatkossa itse. Joten miten luotettavana pidät sitä että kauppa ketju tekee itse hintavertailut? Minä en luota. 

Noi hintavertailut lehtien toimesta ovat naurettavat, kenen ostoskori muodostuu reissumiehestä, Valion maitolitrasta ja Heinzin ketsuppipullosta?

Prisma alihinnoittelee nuo vakiotuotteet, mutta repii hirveitä hintoja muista, joita ei tuossa vertailussa ole. EIkä bonuksilla kehuminen auta, taisi Lidl mennä jo niissäkin Prisman ohi.

Vierailija
184/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl itki kun Prisma osoittautui halvemmaksi ja kertoivat että tekevät hintavertailut jatkossa itse. Joten miten luotettavana pidät sitä että kauppa ketju tekee itse hintavertailut? Minä en luota. 

Noi hintavertailut lehtien toimesta ovat naurettavat, kenen ostoskori muodostuu reissumiehestä, Valion maitolitrasta ja Heinzin ketsuppipullosta?

Prisma alihinnoittelee nuo vakiotuotteet, mutta repii hirveitä hintoja muista, joita ei tuossa vertailussa ole. EIkä bonuksilla kehuminen auta, taisi Lidl mennä jo niissäkin Prisman ohi.

Hintavertailut tyhmiä. Tosiaan valion maidon hintaa arvioidaan vaikka Lidlliss olis superhalpaa satamaidon maitoa. Lidlissä älyttömän hyvä tomaattimurska 0,37c mut muttia vertaillaan jne. S on kaikista kallein, jos sinne eksyn niin mitään en raaski ostaa. Ennemmin sit k jos lidliä ei saatavilla. S on ehdottomasti kallein! Sen näkee ihan vaikka bensan hinnasta, aina todella paljon kalliimpaa vaikka mihin vertaisi.

Vierailija
185/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on halvin, mikä näkyy myös huonossa laadussa. Hyvin usein ovat joutuneet vetämään tuotteita pois hyllyistä.

Vierailija
186/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kuluttaja itsekin huomaa, että Lidlin halvinta ostamalla pääsee tavallisten ruokaostosten kanssa paljon halvemmalla kuin s- ja k-ryhmän kauppojen. Vielä kun ostaa tarjoustuotteita niin ero on vielä suurempi. Kaksi kassia ruokaa lidlistä usein noin 30€. Muualla menee 60€ vaikka ostaisi halvinta ja tarjoustuotteita. Tällainen siis oma kokemus.

Vierailija
187/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl on halvin, mikä näkyy myös huonossa laadussa. Hyvin usein ovat joutuneet vetämään tuotteita pois hyllyistä.

Muuten, K- ja S-ketju vetävät tuotteita myös hyvin usein. Mutta niiden tiedotusosasto ei tee meteliä pilaantuneista tuotteista, joten osa noista menee ohi sinulta. Tervettä menoa, en luottaisi noihin, jos ei uskalleta kertoa salmonellasta tai pilaantuneista tuotteista.

En ymmärrä, miksi lehdistö ei julkaise noita yhtä näkyvästi kuin Lidlin takaisinvetoja. Onkohan S- ja K-ketju vain liian hyviä mainostajia lehdissä?

Vierailija
188/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on tuonut pelkästään positiivista Suomen päivittäistavaramarkkinoille. Ei mitään moitittavaa. 

Vierailija
189/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on lukutaidoton debiili. Kilpailijat eivät käske tuossa jutussa Lidliä painumaan pois Suomesta.

Vierailija
190/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä sanonta, typerä kommentti

Vierailija
191/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus sattuu?

Vierailija
192/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S on ainoa kauppa joka Suomessa tarvitaan. K on turha ja kallis ja Lidlissä en edes käy kun on köyhien kauppa.

Ehkä tässä on paikkakuntakohtaisia eroja, mutta omalla kotipaikkakunnallani Citymarketista löytyy ne köyhimmän näköiset asiakkaat, Lidlin pihassa on yleensä kalleimmat autot ja S-marketissa käyvät kaikenlaiset ihmiset. 

Hauskaa tässä on se, että Cittari on aivan jäätävän kallis täällä. Hinnat on 20-30% korkeammat siellä kuin muissa kaupoissa.

Itsellä on ollut monenlaista rahatilannetta, mutta Lidlissä olen pääsääntöisesti käynyt siitä saakka, kun omilleni muutin. Tykkään, kun se on kohtuullisen kokoinen ja kaikista tuotteista on järkevä perusvalikoima, eikä neljääsataa eri jugurttia/leikkelettä/leipää ym., joista mikään ei lopulta ole hyvä. Ei mua myöskään kiinnosta maksaa jonkun toisen bonuksia ja sähköauton latauksia (S-market), eikä maksaa ylihintaa tuotteista vain siksi, että saa kerran vuodessa jonkun hikisen euron plussarahaa. Lidlissä saan "huonoinakin" kuukausina vähintään 7 euron edestä etukuponkeja plus kanta-asiakastarjouksista tulevat säästöt. Siellä kannattaa vähän vähäisempikin ostaminen toisin kuin duopolilla, joille joutuisi kantamaan järjettömät määrät rahaa, että bonus- ja plussa-järjestelmistä hyötyisi jotain.

Vierailija
193/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl pois Suomesta. Jalot K-sedät ja S-tädit alentavat varmasti sitten omat hintansa Lidl-hintojen tasolle ;-)

Vierailija
194/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia ja turhia nuo hintavertailut. Vertaan itse hintoja niiden tuotteiden osalta, joita oikeasti ostan.

Vierailija
195/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mieluummin uskot kauppaketjun omaa tutkimusta? Tuossa Lidlin listalla oli hyvin vähän tuotteita mitä itse ostan, kyllä kävin katsomassa Lidlin sivulta. Ja meille ostetaan usein reissumiestä enkä itse käytä kuin heinzin ketsuppia 

Vierailija
196/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten, K- ja S-ketju vetävät tuotteita myös hyvin usein. Mutta niiden tiedotusosasto ei tee meteliä pilaantuneista tuotteista, joten osa noista menee ohi sinulta. Tervettä menoa, en luottaisi noihin, jos ei uskalleta kertoa salmonellasta tai pilaantuneista tuotteista.

En ymmärrä, miksi lehdistö ei julkaise noita yhtä näkyvästi kuin Lidlin takaisinvetoja. Onkohan S- ja K-ketju vain liian hyviä mainostajia lehdissä?

Lidilin tuotteet niukinnaukin läpäisevät laatukriteerin, joten menee pienestäkin yli sallitun rajan. 

Vierailija
197/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mieluummin uskot kauppaketjun omaa tutkimusta? Tuossa Lidlin listalla oli hyvin vähän tuotteita mitä itse ostan,

Kuka idiootti ostaa Heinzin ketsuppipullon joka kerta kun ostaa uuden reissumiehen tai maidon? Itsellä maitoa menee enemmän kuin ketsuppia. Nuo lehtien 'maksetut' hintavertailut ovat järjettömiä, ja Prisma hyödyntää niitä. Tyhmät kuluttajat eivät edes tajua, että heitä vedetään kölin alta.

Vierailija
198/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KKK ja SS itkevät nyt kun on niin epäreilua :D

Vierailija
199/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla joku K-kauppias.

Vierailija
200/211 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidilin tuotteet niukinnaukin läpäisevät laatukriteerin, joten menee pienestäkin yli sallitun rajan. 

Minkä laatukriteerin? Yleisesti ottaen Saksassa on paljon tiukemmat kriteerit elintarvikkeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi