Lidll julitsi hintasodan - S- ja K-ryhmä käskivät painumaan pois Suomesta
Kesko ja S-ryhmä tyrmäävät Lidlin hintavertailun vääristyneeksi ja kritisoivat Liddliä siitä että nykyisessä tilanteessa ei pidä lähteä kilpailemaan siitä että millä kaupalla on halvimmat hinnat: https://www.hs.fi/talous/art-2000010448743.html
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Lähicittarista oli poistunut yksi merkkituote, jota olen käyttänyt vuosia. Tilalle oli tullut vastaavaa tuotetta Pirkka-merkillä. Merkkituotteessa oli tuplamäärä grammoina ainetta (2x63g) ja hinta oli aiemmin (1,69 €) lähes sama kun tässä "puolikkaassa" (63 g) Pirkkatuotteessa (1,49 €).
Mulla on noin 15 tuotetta jotka käyn ostamassa aina Cittarista, vaikka Lidl ja Prisma on lähempänä. Saa nähdä käynkö enää.
Mulla loppui cittarissa käynti siihen kun se pirkka mexican ketsuppi 750g nousi 2.30€ -> 3.89€ , ostelen sitte s-kaupasta kilon pirkkaketsuppipurkkeja hintaan 0.79€. Ole tarkka jätä pirkka hyllyyn.
Eiks se ole sitä DDR:n sosialismia että on vain 1 - 2 vaihtoehtoa? Toivottavasti Tokmanni laajentaisi ruokakauppaansa ja alkaisi kilpailemaan noita vastaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Taisi käydä niin, että se koira älähti johon kalikka kalahti.
Duopolin kusiaisilla on paniikki eikä mitään muuta. Nyt lähtee hillotolpat demari & kepu-kusiaisilta kuin karkit lapsilta :D
Vierailija kirjoitti:
Tonnikala auringonkukkaöljyssä:
Lidl: MSC-sertifioitua kalaa
S-ryhmä: Ei MSC-sertifiointia
K-ryhmä: Ei MSC-sertifiointia
Kyllä aina on löytynyt MSC_tonnaria noista s- ja k-kaupoistakin. Ehkä myös muuta. Ja kumpikos niistä mainosti että koko kalatiski on MSC-sertifioitu. Lidl ei ole miainostanut, koska en ole nähnyt siellä kalatiskiä. Lidl on lähinnä laatikkomyymälä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähicittarista oli poistunut yksi merkkituote, jota olen käyttänyt vuosia. Tilalle oli tullut vastaavaa tuotetta Pirkka-merkillä. Merkkituotteessa oli tuplamäärä grammoina ainetta (2x63g) ja hinta oli aiemmin (1,69 €) lähes sama kun tässä "puolikkaassa" (63 g) Pirkkatuotteessa (1,49 €).
Mulla on noin 15 tuotetta jotka käyn ostamassa aina Cittarista, vaikka Lidl ja Prisma on lähempänä. Saa nähdä käynkö enää.
Mulla loppui cittarissa käynti siihen kun se pirkka mexican ketsuppi 750g nousi 2.30€ -> 3.89€ , ostelen sitte s-kaupasta kilon pirkkaketsuppipurkkeja hintaan 0.79€. Ole tarkka jätä pirkka hyllyyn.
Koskas S-Marketti on alkanut Pirkka ketsuppipurkkeja myymään? :) Tarkoitit varmaankin Xtra ketsuppipurkkeja eikös.
Vierailija kirjoitti:
Lidl on erittäin huono kauppa seuraavissa ryhmissä:
leivät
kahvi ja tee
pastat
lihat ja kalat
Ja nyt puhun valikoimasta ja laadusta.
En ole koskaan nähnyt lidlissä kun suomalaista kanaa ja lihaa. Kahvit kyllä harvoin tarjouksessa. Pastavalikoima loistava. Leipiä juuri paistettuna monelaisia. Lisäksi sämpylä ja paahtoleipähyllyt erikseen. Tummille leiville myös oma käytävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Aijai. Joutuukohan S ja K nyt vähän tinkimään katteista kun kartelli ei toimikkaan kovin hyvin enää?
Kun K-kauppojen keskenkään ei ole samat hinnat, niin miten K:n ja S:n kesken olisi kartelli?
Ostin just s-marketin seisovasta salaattipöydästä salaatin, 16,12€ tuli hintaa. Halpaa on!
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Vierailija kirjoitti:
K-kauppa on kaikkein kallein, siellä ei ainakaan kannata käydä. Saattaa olla parempia tarjouksia, mutta normihinnat aina kalliimmat kuin muualla.
Lidlissä käy kolme porukkaa: ravintoloitsijat - lidl edullisempi kuin "tukku" (saman huomaa muuten muissakin jotka myyvät ns jälleenmyyntipakkausmääriä), jotkut köyhät mutta alepa on se varsinainen köyhien kauppa käy kattomassa jos kiinnostaa ja sitten lopulta suomen ihan oikeasti varakkaat. Stockan herkku veti aikoinaan tuota ylempää kastia ja kun se meni nurin niin paikalle jääny lähinnä lidl muutamien kovin erikoistuneiden pikkukauppojen ohella.
Kuten jos vaikka haluaisi sitä just oikeaa sinappia italiassa käsintehtyä ja maksakoot vaikka 80e/purkki suomeen tuotuna lentorahtina.
Hintakilpailu on aina kuluttajan kannalta hyväksi.
Saattaa Lidlissä joitain tuotteita ollakin edullisena, en sitä kiistä.
Eikä kukaan pysty sitä kiistämään, että K-kaupat ovat ylivoimaisesti kalleimpia Suomessa.
Meidän talouteen on jo pitkään sopinut hyvin, että ostetaan Prismasta kaikki päivittäistarvikkeet (on todella lähellä ja käytännössä työmatkan varrellakin).
Käytetään tietenkin myös Coop/Rainbow merkkejä, ei niissä todellisuudessa ole yhtään mitään vikaa, joitain tuotteita käytetään myös Xtralta.
Miksi maksaisin enemmän ihan vastaavista "paremmista merkeistä"?
Taloutena kuulutaan ylempään keskiluokkaan, voitaisiin sen puolesta ihan hyvin käydä vaikka Cittarissa joka kerta, mutta en vaan näe sitä millään lailla järkeväksi.
Meillä menee se kuukausittainen bonus, n. 60€, suoraan S-rahastoon säästöön.
Kaipa se on jokaisen ihan oma valinta missä käy kaupassa, ei ketään täällä pakoteta väkisin käyttämään yhtä liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin tapa tehdä tarjouksia:
XXL pakastepuolukka 1 kg 3,99 ERÄ TARJOUS ALE 😁
Normaalihinta pakastepuolukoille pienemmissä pusseissa 3,90 e kg - jotka oli kokonaan poistettu altaasta toisaalla.
Kaksi eri tuotemerkkiä. Jos Fazerin paahtoleipä on tarjouksessa, se voi silti olla jopa kalliimpaa kuin Xtran vastaava.
Molemmat tuotemerkit LIDLIN OMIA MERKKEJÄ.
Ne on eri tuotemerkkejä, ja niille on luultavasti eri toimittajat, joiden kanssa on tehty erilaiset sopimukset. Siksi hinnoissakin saattaa olla pientä eroa.
K-kauppa on kaikkein kallein, siellä ei ainakaan kannata käydä. Saattaa olla parempia tarjouksia, mutta normihinnat aina kalliimmat kuin muualla.
Lidlissä käy kolme porukkaa: ravintoloitsijat - lidl edullisempi kuin "tukku" (saman huomaa muuten muissakin jotka myyvät ns jälleenmyyntipakkausmääriä), jotkut köyhät mutta alepa on se varsinainen köyhien kauppa käy kattomassa jos kiinnostaa ja sitten lopulta suomen ihan oikeasti varakkaat. Stockan herkku veti aikoinaan tuota ylempää kastia ja kun se meni nurin niin paikalle jääny lähinnä lidl muutamien kovin erikoistuneiden pikkukauppojen ohella.
Kuten jos vaikka haluaisi sitä just oikeaa sinappia italiassa käsintehtyä ja maksakoot vaikka 80e/purkki suomeen tuotuna lentorahtina.
Stockmannin Herkku ei mennyt konkurssiin vaan se myytiin S-ryhmälle. Siitä alkoikin sitten herkun alasajo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän srirachaa ketsuppina, jos oikein haluaa voi vaimentaa jollai tomaattipureella ja sekoittaa pienessä kupissa.
Lidlillä oli erinomainen luomuketsuppi lasipullossa mutta siirtyi muovipurkkiin jolloin en enää ostanu ja kun lopulta monen vuoden päästä palasi lasipurkiksi maku oli ihn erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Taisi käydä niin, että se koira älähti johon kalikka kalahti.
Lidl itki kun Prisma osoittautui halvemmaksi ja kertoivat että tekevät hintavertailut jatkossa itse. Joten miten luotettavana pidät sitä että kauppa ketju tekee itse hintavertailut? Minä en luota.
Vierailija kirjoitti:
Kamala Lidl syö Keskon ja S-ryhmän kartellin hirmukatteita.
Joo, viime kesänä käytiin ystävien talkoissa, maalattiin niiden talo kahtena viikonloppuna. tarjolla oli grillilihaa, kanaa, kalaa, makkaraa, juustoa, salaatteja, perunaa, kokista, leipää, maitoa, mehuja, vettä, olutta ym... kysyin mistä ostit ruuat. Sanoi että tosi hyvä kun lähelle tuli Lidl. Selkeästi edullisempi kuin muut ruokakaupat ja hyvä että tuli, muuten olisi hinnat pilvissä. Kilpailu tekee hyvää. Sama kokemus itsellä. Voihan sitä jokainen tehdä oman ostoskorivertailun ja katsoa mikä on tulos ja toimia sen mukaan. Mihinkähän sen S- ryhmän katteet oikein menee? Ei ainakaan minulle. Käyn ostamassa S- marketista vain erästä ruisleipää jota ei muualta saa ja Tallinnan erääseen Prismaan palautan purkit ja se on siinä. Minä en ostoksillani enää kenenkään bonuksia maksele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl on erittäin huono kauppa seuraavissa ryhmissä:
leivät
kahvi ja tee
pastat
lihat ja kalat
Ja nyt puhun valikoimasta ja laadusta.
En ole koskaan nähnyt lidlissä kun suomalaista kanaa ja lihaa. Kahvit kyllä harvoin tarjouksessa. Pastavalikoima loistava. Leipiä juuri paistettuna monelaisia. Lisäksi sämpylä ja paahtoleipähyllyt erikseen. Tummille leiville myös oma käytävänsä.
Suomessa pakattua, olihan sitä Lidlin nauta jauhelihassakin salmonellaa, puolalaista taisi olla. Jos ei lue pakkausta tarkkaan luulee puolalaista kanaa suomalaiseksi, näin kävi tutulle osti "kotimaista" kanaa jossa oli puolalaista lihaa, ei syöttänyt edes koiralle sitä
Aina kun maksan Lidlissä ostokset, tulen iloiseksi kohtuullisesta hinnasta. Lidl on sopivan kokoinen, tavara kiertää, yllätystarjouksia ja kivasti kertyy euromääräisiä alennuskuponkeja. Lidilissä on myös mukavasti luomutuotteita hyvään hintaan. Meidän kauppa on Lidl, ja joskus vierailemme Cittarissa.
Tuottajille pitäisi maksaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tuottajille pitäisi maksaa enemmän.
Ehkä tuottajien pitäisi muodostaa myyntikartelli?
Rkioskin hinnat oleet poskettomia jo 40 vuoden ajan, se kävi jokseenkin päin silloin kun aukiolot esti kaupassa käyntiä