Tää kuumuus ei lopu! Ei jaksais hellettä enää mutta pahenee vaan
Kaiholla muistelen kuukauden takaista lumimyräkkää
Kommentit (443)
Missä nyt paahtaa, pirkanmaalla just ja just 20 päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan uupunu tähän kuumuuteen! Päätä särkee ja kämpänki lämpötila lähentelee 27 astetta. Tästä kesästä on tulossa ihan kauhea!! Sen näkee jo nyt. Jos toukokuussa on 2 viikkoa näin kuumaa nii myöhemmin kesällä tulee tosi tukalat paikat 30 asteen helteinee. Viilennysvinkkejä kaivataan. En voi enää hyvin ja olen ihan normaalipainonen nuori jopa alipainoinen ja pienikokoinen ja en kestä tällasta kuumuutta
Yleensä hyvin lämmin toukokuu on tarkoittanut viileää kesää. Mutta ilmasto on niin sekaisin, ettei noista nykyään enää osaa sanoa. Ensi viikolla kuitenkin helpottaa, kun mennään alle 20 asteen.
Nyt en ole jaksanut kotona paljoa siivoilla, imurointi näissä lämpötiloissa ei todellakaan ole vaihtoehto. Odottelen rauhassa ensi viikon viileämpiä kelejä. Parvekelasitkin pitäisi pestä.
Onneksi noin viikon päästä viilentyy vähän, ainakin Forecan 10 päivän sään mukaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan uupunu tähän kuumuuteen! Päätä särkee ja kämpänki lämpötila lähentelee 27 astetta. Tästä kesästä on tulossa ihan kauhea!! Sen näkee jo nyt. Jos toukokuussa on 2 viikkoa näin kuumaa nii myöhemmin kesällä tulee tosi tukalat paikat 30 asteen helteinee. Viilennysvinkkejä kaivataan. En voi enää hyvin ja olen ihan normaalipainonen nuori jopa alipainoinen ja pienikokoinen ja en kestä tällasta kuumuutta
Yleensä hyvin lämmin toukokuu on tarkoittanut viileää kesää. Mutta ilmasto on niin sekaisin, ettei noista nykyään enää osaa sanoa. Ensi viikolla kuitenkin helpottaa, kun mennään alle 20 asteen.
Nyt en ole jaksanut kotona paljoa siivoilla, imurointi näissä lämpötiloissa ei todellakaan ole vaihtoehto. Odottelen rauhassa ensi viikon viileämpiä kelejä. Parvekelasitkin pitäisi pestä.
2018 oli vastaavanlainen toukokuu. Hellettä jatkuvasti ja siitä kesästä tulikin 2000 luvun kuumin kesä. Muistan sen heinäkuun. 33 astetta viikosta toisee. Se korkeapaine piti pintansa melkee 4 viikkoa että ei laskettu alle 20 moneen viikkoon. Oisko tästä kesästä tulossa samanlainen? Samalla tavalla alkanu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
todellakin toivon sitä viileämpää kesää. Onneksi ensi viikolla tulee vettä ja viilenee, siinä kestää vaan useampi viikko että sisälämpötila tasaantuu taas viileämmäksi kun seinät varaa lämpöä aika tehokkaasti. Ei näillä keleillä jaksa kovin pitkiä lenkkejäkään tehdä. t. keski-ikäinen normipainoinen joka kaipaa "vanhoja" suomen kesiä takaisin. Hellehullut voivat käydä espanjassa tai thaikuissa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ole jaksanut kotona paljoa siivoilla, imurointi näissä lämpötiloissa ei todellakaan ole vaihtoehto. Odottelen rauhassa ensi viikon viileämpiä kelejä. Parvekelasitkin pitäisi pestä.Joomuistan ku Citymarket teki Oulussa sen tempauksen ku kansalaiset ei sietäny enää sitä kuumuutta ku asuntojenki 30 asteen sisälämpötila oli enemmä sääntö ku poikkeus nii kesko anto kansalaisten nukkua kaupan tiloissa. Lattioilla oli patjoja. <3
Lämmin toukokuu on nimenomaan enteillyt lämmintä kesää ainakin täällä Etelä-Suomessa. Kesä 2017 ei tuntunut alkavan ollenkaan (toppatakkia käytin vielä toukokuun puolivälissä) ja vasta elokuussa oli kaunista ja lämmintä. Kesä 2018 taas oli aivan toisenlainen; kuuma jo toukokuusta lähtien ja sitä jatkui pitkin kesää.
V.2019 en muista. Sitten tuli pandemia ja taas oli lämmintä jo keväästä alkaen. Olen matkustusintoinen ja 2020 hellekesä oli pelastus, kun maailma oli kiinni. 2021 en muista.
Viime vuonna kevät oli hyytävän kylmä. Kesäkuussa oli yksi lämmin viikko ja sen minä satuin olemaan matkoilla :/ Loppukesä menikin sateenvarjo kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ole jaksanut kotona paljoa siivoilla, imurointi näissä lämpötiloissa ei todellakaan ole vaihtoehto. Odottelen rauhassa ensi viikon viileämpiä kelejä. Parvekelasitkin pitäisi pestä.Ne mukavat normaalit Suomen kesät taitaa olla historiaa. Joka kesä näitä äärimmäisten lämpötilojen helteitä nykyää. Epäilen että on vaa ajankysymys enäämillon Suomessakin mitataan se +40 jossakin sisämaassa. Se tulee tapahtumaan ihan lähivuosien tulevaisuudessa
Joo +15 ja sadetta ensiviikoksi 🥶
Vierailija kirjoitti:
Eikö ilmastointilaite viilennä tarpeeksi? onkohan turhan pienet tehot siinä? vaihda isompaan tai pistä pienempään huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto ei ole yhtään sen sekaisemmin kuin ennenkään.
Paitsi jos iltalehtiä lukee ja ottaa ne klikkiotsikot vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ole jaksanut kotona paljoa siivoilla, imurointi näissä lämpötiloissa ei todellakaan ole vaihtoehto. Odottelen rauhassa ensi viikon viileämpiä kelejä. Parvekelasitkin pitäisi pestä.Tässä vähän samanlaiset merkit nähtävissä, kuin 2018. Kesäkuu tuolloin oli aika vaihteleva, ja juhannuksena oli muistaakseni sateista ja todella kova tuuli. Varsinainen lämmönpurkaus alkoi aivan heinäkuun alussa. Sitä lämpöä piisasi sitten sinne elokuun loppuun asti. Eikä syyskuukaan mikään kylmä ollut.
Muistelepa hetki pitkää 6 kk kestänyttä talvea lumineen ja jäätikköineen räntäsateita unohtamatta.
Tämähän on ihan siedettävää. Sääli vaan kun ei ole mitään auringonottopaikkaa tai pihaa itsellä, jossa voisi paremmin nauttia näistä hyvistä säistä omassa rauhassa.
Asunto on toki pidettävä sopivan viileänä, että saa oltua kotona ja nukuttua. Se onnistuu mm., kun laittaa säleverhot asentoon, jossa arska ei pääse sisälle paistamaan päivän aikana. Ja tuuletusräppänät pidän auki aamulla ja illalla, kun ei ole kuuminta. Näin tekemällä en ole edes tuuletinta tarvinnut. Etelän kuumissa maissa laitetaan aina verhot kiinni päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Missä nyt paahtaa, pirkanmaalla just ja just 20 päälle.
Oulussa on vielä lähes hellettä tähän aikaa illasta!! En oo nähny ikinä näin kuumaa iltaa toukokuussa. Melkee +25 edellee. Mahtaa olla "ihana" yö edessä
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan siedettävää. Sääli vaan kun ei ole mitään auringonottopaikkaa tai pihaa itsellä, jossa voisi paremmin nauttia näistä hyvistä säistä omassa rauhassa.
Asunto on toki pidettävä sopivan viileänä, että saa oltua kotona ja nukuttua. Se onnistuu mm., kun laittaa säleverhot asentoon, jossa arska ei pääse sisälle paistamaan päivän aikana. Ja tuuletusräppänät pidän auki aamulla ja illalla, kun ei ole kuuminta. Näin tekemällä en ole edes tuuletinta tarvinnut. Etelän kuumissa maissa laitetaan aina verhot kiinni päiväksi.
Sehän riippuu ihan siitä, millainen asunto sattuu olemaan. Tässä asunnossa ovat kaikki ikkunat parvekkeelle, jossa on pahimmillaan lämpöä lähes 40 astetta. Parvekkeen edessä on aukio, eli ei yhtään puuta tai taloa vieressä varjostamassa. Vaikka pidät päivisin kaikki ikkunat, sälärit ja verhot kiinni, ja tuuletat vain yöllä, kyllä se lämpö sieltä parvekkeelta pikkuhiljaa hiipii sisään helteiden jatkuessa. Luojan lykky, että yöt ovat olleet viileämpiä. Kun trooppiset yöt vielä iskevät, alkaa olla tilanne sietämätön. Mutta onneksi tosiaan viilenee.
Vierailija kirjoitti:
Muistelepa hetki pitkää 6 kk kestänyttä talvea lumineen ja jäätikköineen räntäsateita unohtamatta.
8kk täytty talvea se oli
Nää kelit on mahtavat!! Joka päivä olen ollu lenkillä ja paljon ulkona, ei tunnu mitenkään tukahduttavalta, vaan ainoastaan ihanalta.
Vierailija kirjoitti:
Joo +15 ja sadetta ensiviikoksi 🥶
Jep Suomen kesä oli ja meni, pian alkaa pitkä talvi taas... normaali ilmasto ei mitään uutta... ei tarvitse maksaa EU:lle
Kuka olis uskonu että alan kaivata talvea tässä paahteessa. Harmi kun talvi on jättäny Suomen =( Se palaa takaisin vasta 5 kuukauden päästä aikasintaa