Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää kuumuus ei lopu! Ei jaksais hellettä enää mutta pahenee vaan

Vierailija
23.05.2024 |

Kaiholla muistelen kuukauden takaista lumimyräkkää

Kommentit (443)

Vierailija
241/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi nyt tehdä sadetanssin että saataisiin edes vähän vettä luonnolle.

Vierailija
242/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä. Eikö nämä hellefanit halua päästä kesällä lenkille, tehdä pitkiä kävelylenkkejä ja toisaalta myös elää ihan normaalia arkea normaaleine aktiivisuuksineen ja askareineen?

Ainakin itse tykkään kesässä just siitä, että voi olla ulkona ja puuhastella kaikenlaista mutta eihän se näillä keleillä onnistu kun aamusta iltaan on ihan liian kuuma. Sisälläkin on kuuma eikä yhtään viitsisi tehdä sen paremmin ruokaa kuin siivotakaan, mutta eihän arkea nyt voi tauollekaan pistää hellejaksojenkaan ajaksi. Ainakaan jos ei ole lomalla.

Samaten ainakin itse haluaisin tehdä lenkkejä muulloinkin kuin aamulla aikaisin/illalla myöhään kun muutenkin tuntuu, että koko elämän joutuu siirtämään noihin hieman viileämpiin hetkiin. Ja yöllä olisi ehdittävä nukkuakin. Sitten kun vielä on vuorotyö niin sitä on aivan zombi hetkessä kun väsyttää sekä unenpuute että tämä kuumuus.

Deal with it ja hommaa ilmastointilaite sekä aurinkolasit.

Kyllä pysty samanlailla lenkkeilemään ja ulkoaskareisiin. Hikeä vain lentää enemmän ja nesteytys sekä suolan saanti täytyy vain huomioida paremmin.

Ulkomailla tehdään päivän askareet ja lenkkeilyt vaikka onkin 30 lämmintä.

Et ole vain tottunut helteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei hellettä jaksa, niin helppo ratkaisu on mennä sisään ilmalämpöpumpun viilentämään taloon.

Ja jos ei ole hankkinut viilennystä, niin turha valittaakaan.

Jengillä ei ole rahaa tai ne eivät tajua sijoittaa elämänlaadun parantamiseen. Kumpikin on elämänvalintoja, mutta valittaminen on sentään ilmaista. Monilla saattaa olla omakotitalot ja hienot autot, mutta vähäjärkisyyttään hikoilevat kuumissa taloissaan.

Aaahh, ihanaa kun saa nappulaa painamalla nukkuttua viileässä aina kun huvittaa 🌬😊

Vierailija
244/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin täällä on iltaisin satanut muutamana päivänä jonkin verran, oikeastaan ihan  sopivasti luonnon kannalta.

Vierailija
245/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on kunnon kesä jo toukokuussa!

Vierailija
246/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä. Eikö nämä hellefanit halua päästä kesällä lenkille, tehdä pitkiä kävelylenkkejä ja toisaalta myös elää ihan normaalia arkea normaaleine aktiivisuuksineen ja askareineen?

Ainakin itse tykkään kesässä just siitä, että voi olla ulkona ja puuhastella kaikenlaista mutta eihän se näillä keleillä onnistu kun aamusta iltaan on ihan liian kuuma. Sisälläkin on kuuma eikä yhtään viitsisi tehdä sen paremmin ruokaa kuin siivotakaan, mutta eihän arkea nyt voi tauollekaan pistää hellejaksojenkaan ajaksi. Ainakaan jos ei ole lomalla.

Samaten ainakin itse haluaisin tehdä lenkkejä muulloinkin kuin aamulla aikaisin/illalla myöhään kun muutenkin tuntuu, että koko elämän joutuu siirtämään noihin hieman viileämpiin hetkiin. Ja yöllä olisi ehdittävä nukkuakin. Sitten kun vielä on vuorotyö niin sitä on aivan zombi hetkessä kun väsyttää sekä unenpuute että tämä kuumuus.

Joo, munki pitäisi kaivaa patiolta nurmikko ylös, kaivaa laatat ja sorat veks, tuoda hiekkaa ja uudet laatat. Täydessä paahteessa. Jää tekemättä.

Vierailija
247/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laulaa sadettimet jatkuvasti etteivät kasvit ja nurmikko kuole. Helppoa kun ei tarvitse vedestä maksaa.

Vierailija
248/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Oulussa ei oo ollut yhtään hellepäivää, nytkin on joku +19. Ei ne helteet koko Suomea koettele.

Vierailija
249/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun on kunnon kesä jo toukokuussa!

Ja silti sä notkut palstalla soittamassa suutasi ihan kuten talvellakin etkä nauti kesästä tekemällä jotain ihanaa.

Vierailija
250/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

+27 astetta Oulun korkeudelle asti koko viikon että hyvää kesää vaan ja unettomia öitä. Outoa on myös se että on melkein trooppisia öitä jo vaikka on vadta toukokuu!! Pitäs olla lähes mahdotonta näillä leveyksillä että ei voi ku ihmetellä

Vierailija
251/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei hellettä jaksa, niin helppo ratkaisu on mennä sisään ilmalämpöpumpun viilentämään taloon.

Jengillä ei ole rahaa tai ne eivät tajua sijoittaa elämänlaadun parantamiseen. Kumpikin on elämänvalintoja, mutta valittaminen on sentään ilmaista. Monilla saattaa olla omakotitalot ja hienot autot, mutta vähäjärkisyyttään hikoilevat kuumissa taloissaan.

Aaahh, ihanaa kun saa nappulaa painamalla nukkuttua viileässä aina kun huvittaa 🌬😊

Kyllä mulla kotona on ilmastointi, mutta ei se töissä ja ulkona auta. Kun töistä pääsen, olen aivan kuumassa nuutunut ja sitten pitäisi vielä pihahommiakin tehdä. 

Ja se pölyn määrä. Keväällä kuuluisi sataa. Meillä tulee tätä menoa samoja kuivuusongelmia kuin keski-euroopassa, missä yli 1000 vuotta vanhat oliivipuut kuolee, koska pohjavesi vähenee. Ja kaivotkin kuivuu.

Vierailija
252/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnekö se siellä kehuu taas? 

Vierailija
253/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden mielestä Oulussa on ollut max 19 astetta ja toinen sanoo 27 astetta? 

Vierailija
254/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Oulussa ei oo ollut yhtään hellepäivää, nytkin on joku +19. Ei ne helteet koko Suomea koettele.

Mä olen aina ihmetellytkin, että kuka helvetti haluaa asua jossain Oulun korkeudella.

Edes etelä-Suomessa ei ole riittävän pitkä kesäaika, niin puhumattakaan pohjoisemmasta, jossa kunnollisia säitä ei ole kuin varmaan kuukausi kesällä.

Vierailija
255/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla kotona on ilmastointi, mutta ei se töissä ja ulkona auta. Kun töistä pääsen, olen aivan kuumassa nuutunut ja sitten pitäisi vielä pihahommiakin tehdä. 

Ja se pölyn määrä. Keväällä kuuluisi sataa. Meillä tulee tätä menoa samoja kuiv

No ei kuivu vielä yhtään mikään. Kyllästyttää tää idioottimainen jankkaus tuostakin. Pohjavedet ylhäällä ja maankosteus. Se ei ole sama kuin jos on pintakuivaa.

Vierailija
256/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se pölyn määrä. Keväällä kuuluisi sataa. Meillä tulee tätä menoa samoja kuiv

Ihmisten on turhavalittaa tästä ilmastonmuutoksesta koska ihmiset on tämän itse toimillaan aiheuttaneet. Epäilempä että on enää ajankysymys millon Suomessaki mitataan se +40 jossakin sisämaassa. Lähivuosina se tulee tapahtumaan. Katotaan loppusko sen jälkee se rahan ahneus. Tuskimpa

Vierailija
257/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ihmetellytkin, että kuka helvetti haluaa asua jossain Oulun korkeudella.

Edes etelä-Suomessa ei ole riittävän pitkä kesäaika, niin puhumattakaan pohjoisemmasta, jossa kunnollisia säitä ei ole kuin varmaan kuukausi kesällä.

No maa on roudassakin vielä oulusta ylöspäin :D :D

Vierailija
258/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on juurikin näin.

Vierailija
259/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset ei nauti +30 asteen paahteesta. +20 kelejä täälläki koko kesän riittää syyskuuhun asti ja ne on mukavia ku jaksaa jotain tehäkki eikä pala niin helposti. 

Vierailija
260/443 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on juurikin näin.

Ihminen on kyllä tyhmä eläin. Ensin kuumennetaan planeetta kiehumispisteeseen ja sitten lisätään päästöjä viilennyksellä ku ei oo mukava olla. Ei voi ku nauraa =DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän