Tää kuumuus ei lopu! Ei jaksais hellettä enää mutta pahenee vaan
Kaiholla muistelen kuukauden takaista lumimyräkkää
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Tätä on niin odotettu. Toivottavasti kestää syyskuun puolelle. Sadetta tarvitaan myös, sitten taas helteitä. Nauttikaa ihmiset, kerrankin on Suomessa oikea Kesä.
Ime tavaraa lehmä.
Ihanaa! Kesä tuntuu nyt jo pitkältä! Lisää tätä kiitos. <3
Mä en käsitä. Eikö nämä hellefanit halua päästä kesällä lenkille, tehdä pitkiä kävelylenkkejä ja toisaalta myös elää ihan normaalia arkea normaaleine aktiivisuuksineen ja askareineen?
Ainakin itse tykkään kesässä just siitä, että voi olla ulkona ja puuhastella kaikenlaista mutta eihän se näillä keleillä onnistu kun aamusta iltaan on ihan liian kuuma. Sisälläkin on kuuma eikä yhtään viitsisi tehdä sen paremmin ruokaa kuin siivotakaan, mutta eihän arkea nyt voi tauollekaan pistää hellejaksojenkaan ajaksi. Ainakaan jos ei ole lomalla.
Samaten ainakin itse haluaisin tehdä lenkkejä muulloinkin kuin aamulla aikaisin/illalla myöhään kun muutenkin tuntuu, että koko elämän joutuu siirtämään noihin hieman viileämpiin hetkiin. Ja yöllä olisi ehdittävä nukkuakin. Sitten kun vielä on vuorotyö niin sitä on aivan zombi hetkessä kun väsyttää sekä unenpuute että tämä kuumuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Suomessa +28 varjossa.
Ja sisällä.
Tosi nopeasti teillä asunnot lämpenee.
No onhan tätä tauotonta porotusta ollut jo monta viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on niin odotettu. Toivottavasti kestää syyskuun puolelle. Sadetta tarvitaan myös, sitten taas helteitä. Nauttikaa ihmiset, kerrankin on Suomessa oikea Kesä.
Mitä nauttimista kuumuudessa on? Ja miten niin "kerrankin"? Tästähän on tullut joka kesäistä "huvia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sisällä.
Helteet jo monta viikkoa?
Tästä kesästä taitaa tulla vastaavanlainen kun oli 2018. Samoja piirteitä ja samallatavalla alkanu. Odottakaa vain. Keskikesällä on jatkuvadti 30 astetta viikkotolkulla niin kuin kävi 2018. Toukokuun helteet on yleensä aina tienny todella kuumaa kesää
Miksi Suomessa ei enää koskaan tuu niitä mukavia kesiä mitä oli historiassa? Aurinko tuntui mukavan lämpimältä mutta ei polttavan kuumalta. +22c noin lämmintä. Kesävaatteet riitti mutta ei tarvinu paistua. Tuntuu että nykyää hypitään vaa ääripäästä toisee. Jääkylmä talvi ja näyttää tulevan nyt polttavan kuuma kesä. Sydärin saa varmasn tänä kesänä. Kauhulla ootan juhannuksen jälkeistä paria kuukautta=(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sisällä.
Juu, meilläpäin ainakin on tähän kevääseen mahtunut jo useampi hellejakso. Asunnon lämpenemiseen auttaa viilentävä ilmastointi, mutta ulkona pitäisi pystyä tekemään kaikenlaista tärkeää mm. työntekoa/työmatkoja ja vaikkapa liikuntaharrastuksia. Ne tässä hieman kärsivät, mutta eiköhän tämä elämä tästä taas akklimatisoidu.
Jos ei hellettä jaksa, niin helppo ratkaisu on mennä sisään ilmalämpöpumpun viilentämään taloon.
Ja jos ei ole hankkinut viilennystä, niin turha valittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa ei enää koskaan tuu niitä mukavia kesiä mitä oli historiassa? Aurinko tuntui mukavan lämpimältä mutta ei polttavan kuumalta. +22c noin lämmintä. Kesävaatteet riitti mutta ei tarvinu paistua. Tuntuu että nykyää hypitään vaa ääripäästä toisee. Jääkylmä talvi ja näyttää tulevan nyt polttavan kuuma kesä. Sydärin saa varmasn tänä kesänä. Kauhulla ootan juhannuksen jälkeistä paria kuukautta=(
Ja miksi täältä on kaadettu kaikki se yhtään varjostava puusto pois viime vuosien aikana? Tilalle lyödään vaan betonia ja asvalttia ja ehkä joku pari metrinen näre josta ei ole mitään iloa kenellekään. Ja nimenomaan siis nuo kaadetut puut on pääasiassa olleet kaupungin mailla eli kaupunki/poliitikot niistä on eroon halunnut.
Nyt kun lähtee päivällä ulos niin oikeastaan kaikkialla on ihan suorassa porottavassa paahteessa eikä enää pääse kulkemaan puiden reunustamia ja varjostamia jalkakäytäviä ja kevyenliikenteenväyliä. Eikä sitä varjoa ole kyllä aamullakaan vaan jo kasin aikaan on kuin huonosti lämmitetyssä saunassa kun tuolla kulkee.
Miksi nykypäättäjät ja virkamiehet ym vihaa luontoa ja vehreyttä? Eikö nämä ymmärrä mikä merkitys niillä puilla ja muilla kasveilla on asumisviihtyvyydelle ja sitä kautta ihmisten mielenterveyteen ja aivan kaikkeen?
Mulla palo korvat ja nenä ihan vaan sillä että pyöräilin töihin eilen. =( ei näköjää voi ulkona naamaa näyttää ilman aurinkorasvaa. Mää jitenki naiivina oon aina kuvitellu et se aurinkorasva koskee vaa rannalla grillaamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sisällä.
Se porottava aurinko lämmittää rakenteita vaikka ei olisi virallisesti hellettäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi täältä on kaadettu kaikki se yhtään varjostava puusto pois viime vuosien aikana? Tilalle lyödään vaan betonia ja asvalttia ja ehkä joku pari metrinen näre josta ei ole mitään iloa kenellekään. Ja nimenomaan siis nuo kaadetut puut on pääasiassa olleet kaupungin mailla eli kaupunki/poliitikot niistä on eroon halunnut.
Nyt kun lähtee päivällä ulos niin oikeastaan kaikkialla on ihan suorass
Koska ihmiset on ahne laji ja ajattelee vaan rahaa. Viis luonnosta ja ihmisten terveydestä ku saadaan uusilla rakennuksilla lisää tuloja kaupungille. Näin se menee. Ihminen se tuhoaa itsensä. Ahneudella tulee olemaan p*skanen loppu kun tää planeetta ei enää kestä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä. Eikö nämä hellefanit halua päästä kesällä lenkille, tehdä pitkiä kävelylenkkejä ja toisaalta myös elää ihan normaalia arkea normaaleine aktiivisuuksineen ja askareineen?
Ainakin itse tykkään kesässä just siitä, että voi olla ulkona ja puuhastella kaikenlaista mutta eihän se näillä keleillä onnistu kun aamusta iltaan on ihan liian kuuma. Sisälläkin on kuuma eikä yhtään viitsisi tehdä sen paremmin ruokaa kuin siivotakaan, mutta eihän arkea nyt voi tauollekaan pistää hellejaksojenkaan ajaksi. Ainakaan jos ei ole lomalla.
Samaten ainakin itse haluaisin tehdä lenkkejä muulloinkin kuin aamulla aikaisin/illalla myöhään kun muutenkin tuntuu, että koko elämän joutuu siirtämään noihin hieman viileämpiin hetkiin. Ja yöllä olisi ehdittävä nukkuakin. Sitten kun vielä on vuorotyö niin sitä on aivan zombi hetkessä kun väsyttää sekä unenpuute että tämä kuumuus.
Tuskalliseen kuumuuteen auttaisi, jos olisi yksi tai kaksi sadepäivää jossain välissä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla palo korvat ja nenä ihan vaan sillä että pyöräilin töihin eilen. =( ei näköjää voi ulkona naamaa näyttää ilman aurinkorasvaa. Mää jitenki naiivina oon aina kuvitellu et se aurinkorasva koskee vaa rannalla grillaamista
Mullakin on nenä aika punainen. Olen istunut vain ilta-auringossa ehkä kymmenen minuuttia kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuminen menee extremelajista ihan vaan säiden puolesta 😄
Viilenntslaite on kätevä ja hinnatkin pudonneet. Putki ikkunaluukkuun ja asunto viilenee. Ulkona käyn välillä ja välillä sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäisi olla kevät, ei kesä.
Miten niin kerrankin? Nykyään aina tukalat kesät. Mä muistan lapsuudesta että oli vielä koleita kesiä ja sateisiakin. Nykyään aina liian kuivaa ja kuumaa. Se ei tee hyvää luonnolle
Nyt pitäisi olla kevät, ei kesä.