Miten selvitä paasto kun on verikoe aamulla
Onko jokin tapa, miten kannattaisi tankata, jotta pärjää verikokeeseen saakka, joka vaatii 10 h paaston? Mitään hyviä neuvoja kellään?
Kommentit (69)
Joko ap kuoli nälkään?
Mä olen reilusti ylipainoinen eikä mulle ole koskaan ollut ongelma paastoverikokeet. En tajua ap:n stressiä tästä asiasta. Ei voi aikuinen ihminen olla noin tollo.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä kumman helvettiä? Sinun pitää lopettaa syöminen illalla 22 ja aamulla saat syödä taas noin klo 8:30. Miten obeesi olet jos tuo ei ole normaali syömisväli muutenkin?
Mä olen reilusti ylipainonen eikä mulle ole tuollaiset paastoverikokeet olleet koskaan ongelma. Ei pidä olettaa, että ylipainoisilla on kaikilla tällainen ongelma.
illalla ennenkun 10h paasto alkaa syö jotakin. Ota joku patukka mukaan jonka voit syödä kokeen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ongelma?
Verikoetta ennen pitää siis olla 10 h syömättä. Se on klo 8 aamulla eli aamiainen jää väliin ja iltapala. Pelkään, että alkaa heikottaa.
Tuo nyt on vielä aika mukava tilanne, kun verikoe on noin aikaisin ja voit heti sen jälkeen syödä. Esim. 11 saakka paastoaminen olisi minusta paljon vaikeampaa, kun hereilläoloaikaa enemmän. Etkö ole koskaan normaalitilanteessa ollut yli 10 h syömättä?
10h ?? 10 minuuttia tekee tuolle tiukkaa.
Minulla menee 10 minuuttia ainakin tällä hetkellä helposti. Tunti tekee jo tiukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä kumman helvettiä? Sinun pitää lopettaa syöminen illalla 22 ja aamulla saat syödä taas noin klo 8:30. Miten obeesi olet jos tuo ei ole normaali syömisväli muutenkin?
Mä olen reilusti ylipainonen eikä mulle ole tuollaiset paastoverikokeet olleet koskaan ongelma. Ei pidä olettaa, että ylipainoisilla on kaikilla tällainen ongelma.
En minä sellaista olettanutkaan, vaan että ihminen joka pökrää kun on yön syömättä on todennäköisesti obeesi ja syömishäiriöinen.
Ihminen voi olla helposti kaksi viikkoa syömättä.
Kyse on ehkä ruoka-addiktiosta. Hän ajattelee jatkuvasti ruokaa ja ahmii ja napostelee tauotta jotain. Tällaisen henkilön tilannetta voisi verrata alkoholistiin, joka ahdistuu joutuessaan olemaan tilapäisesti ilman alkoholia, esim. kalja loppuu ja sitä ei saa mistään moneen tuntiin.
Tällaisella henkilöllä ajatuskin syömättömyydestä nostaa hirveän stressin. Siis ajatus, koska ongelma on puhtaasti päänsisäinen. Laihdutus usein epäonnistuu, koska stressi kasvaa suunnattomaksi. Paradoksaalista kyllä, nämä henkilöt usein lihovat kuin laihtuvat dietillä ollessaan, koska dietin aiheuttama henkinen paine ajaa heidät lohtusyömiseen. He uskovat aidosti olevansa dietillä ja ponnistelevansa sen eteen kovasti mitä nyt "muutaman kerran" tuli lipsuttua. Todellisuudessa ajatus dietistä on niin stressaava, että jo yksin se saa heidät kaipaamaan ruuan tuomaa lohtua entistä enemmän ja "vähän fuskaamaan".
Vierailija kirjoitti:
Mikä verikoe? Paastoa ei tarvita kuin joihinkin harvinaisempiin verikokeisiin. Kaikki tavalliset normaalisti otettavat menevät ilman paastoa.
Minun kohdalle niitä on sattunut aika paljon. Silloinkin on labrassa kysytty, kun lääkäri on unohtanut mainita siitä lähetteessä.
Ei ole mitenkään vaikeaa varsinkaan sellaiselle, joka ei muutenkaan aamuisin syö paljon. Kannattaa varata aika mahdollisimman aikaisin aamulla, niin pääsee syömään aamiaista sen jälkeen. Joskus on odotushuoneessa istunut kymmenen aikaan joku, joka kertoi nukkuvansa aina niin pitkään, että ei haittaa tulla syömättä vasta tähän aikaan. Illalla ennen nukkumaanmenoa saa syödä aivan normaalisti.
Mikä verikoe? Paastoa ei tarvita kuin joihinkin harvinaisempiin verikokeisiin. Kaikki tavalliset normaalisti otettavat menevät ilman paastoa.