Olen kalorivajeessa mutta en laihdu
Olen lievästi ylipainoinen vaikka syön noin 1200 kaloria päivässä. Olen vähentänyt kaloreita aina pikkuhiljaa kun paino ei ole liikahtanut mihinkään. Vaikkakin olen aivan varmasti kalorivajeessa. Väsyttää, on kylmä koko ajan, huimaa, heikko olo, ei fyysistä voimaa, alakuloisuutta. Nuorena minulla oli syömishäiriö ja olin alipainoinen, että tiedän kyllä miltä energiavaje tuntuu. Nyt vaan ei mitään vaikutusta painoon.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Sitten et ole kalorivajeessa, se on niin yksinkertaista.
Syön 700 kaloria päivässä tällä hetkellä ja minulla on kaikki samat aliravitsemuksen oireet kuin anoreksian aikaan. Miten voi olla mahdollista etten olisi kalorivajeessa?
Koitapa parin viikon ajan syödä vähän enemmän. Varsinkin jos olet rasvaa syönyt aivan liian vähän, niin voi vaikuttaa hormoneihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön 700 kaloria päivässä tällä hetkellä ja minulla on kaikki samat aliravitsemuksen oireet kuin anoreksian aikaan. Miten voi olla mahdollista etten olisi kalorivajeessa?
Koska valehtelet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska valehtelet
Toivoisin että valehtelisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasket kalorit väärin tai valehtelet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska valehteletToivoisin että valehtelisin
Minä en toivo, vaan tiedän että valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lasken kalorit väärin niin mistä kaikki energiavajeen oireet tulevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta et olekaan mikään kaikkitietävä
Kaikki läskit väittää että eivät laihdu syömistä vähentämällä. Sellaista ihmettä ei lääketiede kyllä tunne.
Yrittäkääs te ``kalori on kalori ja varmasti laihdut kun syöt vähemmän kuin kulutat`` -hysteerikot jo lopultakin päivittää tietonne. Yli kymmeneen vuoteen ole tutkimus ja tiede enää ollut tuota mieltä.
Ap tuli tänne siinä toivossa että joku sanoisi taas parhaan laihdutustaktiikan olevan se että syö enemmän. Olen nähnyt sen monta kertaa "pitää syödä riittävästi että laihtuu". Erikoista logiikkaa. Varmaankin naisen logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkääs te ``kalori on kalori ja varmasti laihdut kun syöt vähemmän kuin kulutat`` -hysteerikot jo lopultakin päivittää tietonne. Yli kymmeneen vuoteen ole tutkimus ja tiede enää ollut tuota mieltä.
Kyllä se ihan totta on. Mistä keho ottaa sen energian kalorivajeessa, jos ei omista varastoista? Tietysti sekin on totta että kroppa voi mennä säästöliekille. Mutta kyllä säästöliekillä ollessakin laihtuu, jos vähentää riittävästi syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap tuli tänne siinä toivossa että joku sanoisi taas parhaan laihdutustaktiikan olevan se että syö enemmän. Olen nähnyt sen monta kertaa "pitää syödä riittävästi että laihtuu". Erikoista logiikkaa. Varmaankin naisen logiikkaa.
Tiedän kyllä ettei enemmän syöminen auta laihtumaan. Mutta ei tästä voi myöskään vähentää. Nytkin olen ihan puolikuntoinen, olo lähellä anoreksia-aikoja ja pitäisi kuitenkin pysyä työkykyisenä. Halusin vinkkejä miten saada kalorivaje kohdistumaan rasvakudokseen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En niin, vaan rationaalinen.
Syöt edelleen liikaa tai sitten sinulla on lihasmassaa ja aktiivisuutta todellakin niin vähän, että kehosi ei kuluta juuri mitään.
Tuolla kalorimäärällä ei voi syödä monipuolisesti, joten luultavasti siitä oireesi. Syöt väärin.
Yleensä ihmiset valehtelevat ennemmin kuin kohtaavat totuutta.
Raudanpuute tai joku muu puutostila päällä. Kroppa pitää kiloista kiinni, ellei asiaa korjata. Kuvittelee kärsivänsä ravintovajeesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki läskit väittää että eivät laihdu syömistä vähentämällä. Sellaista ihmettä ei lääketiede kyllä tunne.
Kyllä tuntee, kuten esim ihmiset joilla on kilpirauhasen vajaatoiminta
Käy testauttamassa kilpirauhasarvot ja rauta ainakin. Selittäisi väsymyksen ja palelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lasken kalorit väärin niin mistä kaikki energiavajeen oireet tulevat?
Ravintoaineiden puutteista. Saat riittävästi energiaa, mutta et ravintoaineita. Puutostiloja siis. Myös vaikkapa huono nukkuminen aiheuttaa samankaltaisia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En niin, vaan rationaalinen.
Syöt edelleen liikaa tai sitten sinulla on lihasmassaa ja akt
Kiitos vinkeistä viimeinkin, paljon hyödyllisempää kun valehtelijaksi syyttäminen
Ap