Miksi kaupan "perinteisissä" tai "mummon" leivonnaisissa on palmuydinöljyä, perunakuitua ja 'aromia'?
Ei minun mummoni ainakaan tuollaisia käyttänyt, vaan siihen perinteiseen korvapuustiin tuli voita, kananmunaa, maitoa ja oikeaa kardemummaa. Ja väestö oli tuolloin kymmenen kertaa köyhempää kuin nykyään, miten voi olla että tuotteet vaan heikkenevät heikkenemistään vuosi vuodelta kun kehityssuunta pitäisi olla päinvastainen.
Kommentit (9)
olen itse pula-ajan kasvatti enkä ronkeli ruuan suhteen, ja sylettää nuo kaupan kuivat korput joita uskaltavat markkinoida perinteisten leipien ja leivonnaisten nimillä.
myydään laatutuotteen hinnalla roskaa jossa ei ole mitään muuta kuin vehnää, vettä, sokeria, palmuöljyä joskus ei edes kanelia vaikka sitä alkuperäisessä reseptissä on, vaan tosiaan jotain teollista aromia.
näköjään nykyään jos laatua ja nostalgiaa haluaa, kaikki pitää tehdä itse käsin.
Koska se on myyntinimi eikä mitään lakitekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Saako "marjaisaa mansikkakakkuakin" sitten myydä siten että siinä on 0,1% jotain mansikkasosetta, loput mansikka-aromia, vehnää, teollisuusöljyä ja sokeria?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako "marjaisaa mansikkakakkuakin" sitten myydä siten että siinä on 0,1% jotain mansikkasosetta, loput mansikka-aromia, vehnää, teollisuusöljyä ja sokeria?
-eri
Tuollaiseksihan jenkkien elintarvikkeet äärimmäisessä osakkeenomistajien tuottovaatimuspaineessa ovat jo menneet. Kaikki on halpuutettu niin äärimmilleen kuin mahdollista kannibalisoimatta tuotteen myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noihin säännöt jotka tuota sääntelee. Vähän aikaa sittenhän todettiin, että 1% avokadoa sisältävää kamaa ei saanut sanoa cuacamoleksi.
Eri asiasta kylläkin puhe, "perinteinen" tai "mummo" ei ole raaka-aineita. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noihin säännöt jotka tuota sääntelee. Vähän aikaa sittenhän todettiin, että 1% avokadoa sisältävää kamaa ei saanut sanoa cuacamoleksi.
Eri asiasta kylläkin puhe, "perinteinen" tai "mummo" ei ole raaka-aineita. :/
Pirkka tai Rainbow-guacamolessa oli siinä testissä 0% avokadoa. En muista kumman ketjun tuote oli. Mutta tuohan meni jo ruokapetoksen puolelle.
"Mummo aromi" on käytännössä ureaa joka on mummoille hyvinkin tavanomainen tuoksuaromi.
Vrt. Naurun tirskahtelut yleensäkin naisilla jotka ovat synnyttäneet jälkeläisiä.
Se on se juttu..
Vierailija kirjoitti:
"Mummo aromi" on käytännössä ureaa joka on mummoille hyvinkin tavanomainen tuoksuaromi.
Vrt. Naurun tirskahtelut yleensäkin naisilla jotka ovat synnyttäneet jälkeläisiä.
Se on se juttu..
Mummonlihapullat sai uuden merkityksen.
Markkinointi.