Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan saanut mitään hyödyllistä apua TE-toimista?

Vierailija
23.05.2024 |

Ellei toki pitä hyödyllisenä kyykytystä tai jollain kursseilla lapsenomaista piirtelyä ja vierustoverin hieromista??

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harva! Yks mies meni, te-toimistoon ja sanoi virkailijalle "laita takki päälle, niin lähdetään kattelemaan niitä töitä!" 😅

Vierailija
42/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä vanhat osaamattomat haahkat pätee ja kiusaa...

Tosin viime aikoina tullut nuorempia eli usein "ihmisiä". Itsellä oli yksi seksikäs muidu, sen vanhan kotkan jälkeen, mutta hankin juuri silloin työpaikan, ihan itsekseen TE-toimiston paskaväestä ollut vain haittaa :DD

Puolisolla eri kokemus, se vanhempi osasi hommansa ja nuori friidu ei todellakaan. Helvetinmoista säätämistä sen nuoremman kanssa kunnes vaihtui käsittelijä hieman kokeneempaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Työttömyyspäivärahan. Ammatinvalintapsykologin palvelut. Työkokeilupaikan hakemiseen neuvoja. Palkkatukipaikan hakuun neuvoja. Ja huom. itse hain nuo paikat, en olettanut heidän niitä minulle hakevan tai löytävän. 

Millaisia neuvoja? Minua ohjattiin vain kierrätyskeskukseen, vaikka kyselin muuta. 

Vierailija
44/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston virkailijat ovat mukavia. Olen ollut pitkään työttömänä ja soittavat minulle kolmen kuukauden välein. Tarkistetaan työllistymissuunnitelmani joka on koko ajan ollut sama. Minulle neuvottiin hakemaan vain yhtä paikkaa/kk että voin roikkua ansiosidonnaisella eläkeikään asti. Jutellaan niitä näitä ja virkailija toivottaa lopuksi minulle hyvää jatkoa ja nytkin viimeksi hyvää kesää.

Vierailija
45/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden tutun laittoivat cv:n tekoa opettelemaan viikon kurssille, vaikka tiedossa oli vanhuuseläke kuukauden kuluttua. 

Ei ketään mihinkään laiteta. Jos oikeasti eläke oli noin lähellä en usko tuohon. Minun ei ole tarvinnut opetella mitään kun olen sanonut, että hallitsen jo kaikki keinot.

Vierailija
46/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aikoinani näitä haista paska-kursseja, joten tuskin enää keksivät mulle sellaisia. Ja olen sanonut suoraan ettei kiinnosta, eikä niistä ole ollut mulle mitään hyötyä. Pitää osata pitää puolensa ja sanoa suorat sanat. Viimeksi työkkärivirkailija soitti ja kyseli vain kuulumisia. Kysyi että onko masennusta ja tarvinko sosiaalista ohjausta. No en tarvi. Luulin että tyrkyttää kurssia, joka aiheuttaisi masennusta. Onneksi ei. Miehelleni tällaista jotain kurssia tyrkytettiin ja mies suostui, koska ei olisi päässyt muuten eukosta eroon. Saas nähä mihin joutuu ja milloin. 

Vierailija
47/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole saanut. Viimeksi kun kävin työkkärissän niin ne sanoi ettei minulla ole elämänhallintaa. Virkailija väitti myös että juon paljon alkoholia ja sanoi että tukeni katkaistaan tai menen kuntouttavaan työhön. Suutuin sille ja heitin sitä tuolilla. Siitähän tuli oikeusjuttu ja virkailija tuomittiin

Vierailija
48/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini, joka ei ole kouluja käynyt pääsi jollekin keittiötyökurssille. Siellä ollessa hän vieraili ryhmän kanssa eräässä yrityksessä, joka soitti hänelle vierailun jälkeen ja kysyi töihin. Hän oli ko yrityksessä noin 15 vuotta kunnes jäi eläkkeelle. Olisi voinut olla työttömänäkin kun ei mitään koulutusta ollut.

Mitä ne muut kurssilaiset saivat? Palkkasiko kyseinen firma heidät kaikki?

Vierailija
49/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan yhtään mitään, päinvastoin lukemattomia kertoja on estetty kaikki omatoimisuus.

Vierailija
50/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on viraston fanikuntaa, he voivat keskenään sitä harrastaa. Muita ihmisiä ei saisi pakottaa sinne kuin juutalaisia raivokuulusteluun ja tähtimerkki hihaan. 

Vierailija
51/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vielä silloin kun se oli työvoimatoimisto.

Vierailija
52/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne TE-toimet on? 

Jaa-a. Olisin tarvinnut trukkikortin uutta työtä varten, mutteivät päästäneet koulutukseen. Työ meni ohi. Nyt pitäisi hakea samaan työpaikkaan tai saan karenssin... En ymmärrä.

Vierailija
53/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto on ihan palikka. Niiden sivuilla lukee että oot työnhakija, vaikket olisi. Kerran luulin että olen työnhakijana, koska sivulla luki niin. Myöhemmin selvisi etten ole, eli vika oli minussa. Arvaattekin lopun; karenssi ja sossutuille -> valitus heidän toiminnasta -> te-toimisto oli oikeassa, kuten aina. Näin se byrokratia "toimii".

Vierailija
54/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli postissa kirje, jossa luki, että minut on siirretty Typ: iin. Orjatöitä odotellessa. 🤯

Mun käsittääkseni tuo onnistuu vain sun allekirjoituksella. 

Vierailija
55/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kehaista että meidän alueella on ihan hyviä tyyppejä siellä toimistossa, monessa paikassahan ne tuntuu olevan ihan Saatanan kätyreitä...

Itse olin hetken asiakkaana ja sain terveystarkastuksen, oli hyvä juttu se. 

Vierailija
56/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava oli ollut yrittäjä, ompelija, vuosikymmeniä. Lopetti kun terveys petti. Jäi työttömäksi kun lapset kasvoi isommaksi. Työkkäri pakotti kurssille jossa opeteltiin ompelemaan. Viranomaiset osaa kettuilun.

Vierailija
57/57 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt aikoinani näitä haista paska-kursseja, joten tuskin enää keksivät mulle sellaisia. Ja olen sanonut suoraan ettei kiinnosta, eikä niistä ole ollut mulle mitään hyötyä. Pitää osata pitää puolensa ja sanoa suorat sanat. Viimeksi työkkärivirkailija soitti ja kyseli vain kuulumisia. Kysyi että onko masennusta ja tarvinko sosiaalista ohjausta. No en tarvi. Luulin että tyrkyttää kurssia, joka aiheuttaisi masennusta. Onneksi ei. Miehelleni tällaista jotain kurssia tyrkytettiin ja mies suostui, koska ei olisi päässyt muuten eukosta eroon. Saas nähä mihin joutuu ja milloin. 

Kyllä, puolensa pitää osata pitää ja miettiä etukäteen itse vaihtoehtoja mitä voisi tehdä. Itse kävin yrittäjäkurssin ja sain siltä ajalta 1700€/kk ansiosidonnaista. Rahan vuoksi menin, yrittäjyys ei kiinnostanut silloin yhtään.