Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan saanut mitään hyödyllistä apua TE-toimista?

Vierailija
23.05.2024 |

Ellei toki pitä hyödyllisenä kyykytystä tai jollain kursseilla lapsenomaista piirtelyä ja vierustoverin hieromista??

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Työttömyyspäivärahan. Ammatinvalintapsykologin palvelut. Työkokeilupaikan hakemiseen neuvoja. Palkkatukipaikan hakuun neuvoja. Ja huom. itse hain nuo paikat, en olettanut heidän niitä minulle hakevan tai löytävän. 

Vierailija
22/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu haki työvoimakoulutukseen virkailijan estelyistä huolimatta ja pääsi. Useampi kuukausi aloituksen jälkeen virkailija soitti eikä edes tiennyt, että on koulutuksessa, eli ei ollut edes lukenut tietoja, ja oli suorastaan vihainen, että oli tehnyt näin. Pääsi ensimmäisen harjoittelun jälkeen tekemään keikkaa, jota riitti niin paljon, että hyvä kuin ehti opiskella mutta joutui pysymään asiakkaana siihen asti, että sai tutkinnon loppuun. Samana päivänä kun valmistui lopetti työnhaun, koska oli koko ajan töissä, mutta silti virkailija soitti vielä senkin jälkeen, vaikkei ollut enää edes työtön. Löi luurin korvaan, kun kuuli, kuka soitti. Ainut tavoite tuntui olevan työllistymisen estäminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen käynyt kursseja, koulutuksia ja yhden ammatinkin opiskelin vielä työttömyyskorvauksella ja onneksi teinkin sen kaiken sen lisäksi mitä olin jo tehnyt elämässäni. Maailma muuttuu joten se oli hyväksi siihen väliin.

Lisäksi saa edullisesti suoritettua erilaisia kortteja työkkärin kautta myöskin joita tarvitaan erinäköisiin töihin.

Suosittelevat myös työpaikkoihin kun katsotte yhdessä mielekkäitä avoimia työpaikkoja joihin voisivat sinua suositella sieltä. Yhteistöitä heillä on myös työnantajien kanssa siis.

Taitaa siis olla lottoa saako kivan / kannustavan te-tätin vaiko pol potin

Vierailija
24/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen käynyt kursseja, koulutuksia ja yhden ammatinkin opiskelin vielä työttömyyskorvauksella ja onneksi teinkin sen kaiken sen lisäksi mitä olin jo tehnyt elämässäni. Maailma muuttuu joten se oli hyväksi siihen väliin.

Lisäksi saa edullisesti suoritettua erilaisia kortteja työkkärin kautta myöskin joita tarvitaan erinäköisiin töihin.

Suosittelevat myös työpaikkoihin kun katsotte yhdessä mielekkäitä avoimia työpaikkoja joihin voisivat sinua suositella sieltä. Yhteistöitä heillä on myös työnantajien kanssa siis.

Minä sain opiskella uuden tutkinnon loppuun työmarkkinatuella. Jouduin lopulta monen kammoksumaan Typiin, joka kuitenkin osoittautui erinomaiseksi toimintatavaksi. Positiivisiiin kokemuksiini lienee syynä se, että olin jo valmis kokeilemaan melkein mitä tahansa työllistyäkseni. Olin myös niin vanha, kouluttautunut ja pitkän uran tehnyt, että minulle ei edes ehdoteltu hölmöyksiä. Työtä en edelleenkään ole löytänyt, koska siihen tarvittaisiin taikatemppuja, ja niitä ei työkkäristä saa.

Vierailija
25/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.oli erittäin mukava ja järkevä  nuorempi nainen. Tämä kyllä tapahtui 2013. Tuli vakituinen työ.

Vierailija
26/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pelkkää vittuilua ja uhkailua, vaikka olen osa-aikaisesti töissä.

Vierailija
27/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se mol.fin ammatinvalintatesti TE-toimiston pyörittämä? Se oli ihan hyödyllinen juttu.

Ei ole enää. Se vanha versio siitä oli parempi. Uudistus pilasi senkin.

Vierailija
28/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta aikaisemmin DI:ksi valmistunut aikuinen lapseni sai TE-toimiston kautta vuorotteluvapaan sijaisuuden. Työ vastasi täysin hänen koulutustaan ja myös palkka oli normaali vastavalmistuneen DI:n palkka. Kun sijaisuus muutama kuukausi sitten loppui, firma jatkoi työsopimusta.

Vierailija
29/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden tutun laittoivat cv:n tekoa opettelemaan viikon kurssille, vaikka tiedossa oli vanhuuseläke kuukauden kuluttua. 

Tiedätkö, TE-toimiston listoilla ei ole pakko roikkua. Eiköhän sinunkin tuttusi olisi pärjännyt sen viimeisen kuukauden ilman työttömyystukea, ja siten olisi välttynyt cv-kurssista. Te sukulaiset olisitte vaikka voineet auttaa häntä, jos oli täysin rahaton. 

Ei häntä niin haitannut kurssilla käydä. Naureskeli vain huvittuneena, että ei tuu hyötykäyttöön ja ehkä vei jonkun toisen paikan sieltä. Ei ollut niinkään rahasta kiinni eikä sukulainen. 

Vierailija
30/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta aikaisemmin DI:ksi valmistunut aikuinen lapseni sai TE-toimiston kautta vuorotteluvapaan sijaisuuden. Työ vastasi täysin hänen koulutustaan ja myös palkka oli normaali vastavalmistuneen DI:n palkka. Kun sijaisuus muutama kuukausi sitten loppui, firma jatkoi työsopimusta.

.. ja sinä siis olet työvoimavirkailija?

Vierailija
31/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli postissa kirje, jossa luki, että minut on siirretty Typ: iin. Orjatöitä odotellessa. 🤯

Mikä on tämä typ ja orjatyöt?

TYP = Työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu

Orjatyö = työkokeilu (työttömyyskorvaus + 9 € kulukorvaus). Tehdään samaa työtä kuin palkansaajat.

Vierailija
32/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, jotka asiallisia kirjotatte. Ei kaikki sanasto ole tuttua. Itse en ole työtön ja siksi kysyin TE-toimista. Asia kiinnostaa ja voihan olla, että seuraavat yyteet siirtävät minutkin näiden asioiden pariin. 

Vierailija
33/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimistojen kotkat käyttäytyy aivan eri tavalla ulkomaalaistaustaisiin asiakkaisiin kun kantasuomalsisiin. Juu ja ei tarvitse arvailla kummat saa ystävällistä palvelua ja kummat lähinnä uhkailua ja ja karenssia!

Vierailija
34/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.. ja sinä siis olet työvoimavirkailija?

En todellakaan. Viimeksi olen käynyt TE-toimistoa vastaavassa paikassa 40 vuotta sitten.

Vierailija
35/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suhtautua Te-toimistoon asenteella että siellä on asiakaspalvelijat sinua varten. Kannattaa hyödyntää kaikki ilmaiset palvelut mitä sieltä saa. Ammatinvalintapsykologi esimerkiksi. Rekrymessuilla kannattaa käydä. On ilmaiset työvoimakoulutukset ja korttipätevyydet. Paikalliset työkkärit tuntevat yrityksiä ja osaavat vinkata mistä kysyä töitä. Opiskelu työttömyysetuudella myös mahdollista osalle. Itsellä pelkkää positiivista sanottavaa saamastani palvelusta.

Vierailija
36/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin avoimin mielen testaamassa mahdollista uran vaihtoa. Ei siitä mitään uutta selvinnyt. Jonkinlaisen käsityksen älykkyydestä sain, mutta tiesin sen olevan korkea ilmankin.

Vierailija
37/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Vain kerran olen joutunut käymään hyödyttömän puolen päivän kurssin työnhausta ja työvoimapalveluista. Jos sitä ja muutamaa osaamistani vastaamatonta työtarjousta ei lasketa, olen saanut työkkäristä vain hyötyä kuten:

- mahdollisuuden suorittaa maisteriopinnot ansiosidonnaisella

- pari mieluisaa työvoimakoulutusta, joista on ollut hyötyä työllistymiseni kannalta

- sairaanhoitajan tutkinnosta huolimatta minulle ei ole tuputettu hoitoalan töitä, kun olen ilmoittanut hakevani töitä toisella tutkinnollani

- edellinen puolestaan mahdollisti työnhaun ohella keikkailun hoitajana sekä sovitellun ansiosidonnaisen nostamisen samalla

Vierailija
38/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa suhtautua Te-toimistoon asenteella että siellä on asiakaspalvelijat sinua varten. Kannattaa hyödyntää kaikki ilmaiset palvelut mitä sieltä saa. Ammatinvalintapsykologi esimerkiksi. Rekrymessuilla kannattaa käydä. On ilmaiset työvoimakoulutukset ja korttipätevyydet. Paikalliset työkkärit tuntevat yrityksiä ja osaavat vinkata mistä kysyä töitä. Opiskelu työttömyysetuudella myös mahdollista osalle. Itsellä pelkkää positiivista sanottavaa saamastani palvelusta.

Sain sieltä joksikin aikaa työhönohjaajan, mutta lähinnä yhdessä katsottiin avoimia työpaikkoja. Jos olisi ollut osaava henkilö, ohjauksesta olisi ehkä voinut olla hyötyäkin.

Vierailija
39/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään minulla ollut palvelu parempaa ja neuvot auttaneet,.  Virkailija kehoitti soittamaan liittoon   ja kysyä lisäpäivistä, tein niin ja sain 100 pv jatkoa ansiosidonnaiseen. 

Vierailija
40/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, joka ei ole kouluja käynyt pääsi jollekin keittiötyökurssille. Siellä ollessa hän vieraili ryhmän kanssa eräässä yrityksessä, joka soitti hänelle vierailun jälkeen ja kysyi töihin. Hän oli ko yrityksessä noin 15 vuotta kunnes jäi eläkkeelle. Olisi voinut olla työttömänäkin kun ei mitään koulutusta ollut.