Oletteko alkaneet hankkimaan jo joululahjoja?
Kun on hankittu niin siitä ei tarvii sitten murehtia.
Kommentit (28)
Juhannuksen jälkeen aloitan joulun suunnittelun ja hankin ensimmäiset lahjat.
Juu. Olen jo ostanut muutaman Zalandolta.
Sain 70 prossan alesta.
Viime vuonna aloitin heinäkuussa, ja kaikki löysin alesta.
En ja kuusikin on vielä hankkimatta. Tästä tulee taas yhtä maratoonia joulun valmistelu!
Hyvä jos ensi jouluna rahat riittäisivät edes ruokaan. Tai seuraavana kuten edellisenä.
En. Joululahjani muille ja maapallolle on se, että en ole täällä enää jouluna.
Juu, heti joululta alan katseleen/ ostamaan seuraavan joulun juttuja.. Aina kun näen jotain tarpeellista tai kivaa niin ostan. Askartelut teen syksyllä mökillä, siellä on tunnelmaa myös, takkatuletkin.. Mä laitan marraskuun alusta jo joulun kotiin, kuusen myös ja joulukuussa on kaikki valmiina, kinkun/kalan paisto enää ja piparkakkujen taikinan teko ja leivonta, piparien tuoksu joulun kotiin. Joulukuussa tulee taas hallmarkin joululeffoja ja Joulupyhät saan levätä ja nauttia joulusta,sekä ulkoilla. Mä olenkin jouluttaja. Onneksi kohta on syksy!
Kyllä. Teen joka vuosi jonkun käsityön ja tämän vuoden kranssit aloin tekemään jo kesäkuussa, kun löytyi materiaalia. Kysynnän ja tarjonnan mukaan mennään aina
Kaikki on hankittu jo alkuvuoden aleista,
Juhannussalkoa vasta rasvailen. Pukinhommat sitten myöhemmin.
Normaalisti en, mutta nyt Ostin vappumyyjäisistä lapsille koirankarvavillasukat. Toivottavasti muistan ostaneeni ne vielä kun tulee paketoinnin aika 😅
Yleensä juhannukselta aloitan jouluvalmistelut, kun päivä alkaa pidentyä. Laitan ensimmäisiä kausivaloja puutarhaan. Aloitan villasten neulomisen. Kerään luonnonmateriaaleja askarteluja varten. Leivon joulupullaa rusinoilla ja kanelilla. Savustan lohta. Juhannusyönä saatan tehdä jo ensimmäisiä joulukortteja yöttömässä yössä mökin pitkällä pöydällä ja katsella pääskyjen lentoa pesälleen ja kuunnella käen kukkumista. Sytyttelen lyhtyihin kynttilöitä. Siinä on salaperäistä joulun odotuksen tunnelmaa..
Teen itse nyt kesäällä. Veistän makkaratikun, pajupillin tai sidon saunavihdan.
Jouluaattoon on tasan 7 kuukautta. Mieti sitä.
Olen hankkinut pari kirjaa, kun sai tarjoushinnalla. Olen aiempinakin vuosina harrastanut ennakointia joululahjojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En vietä joulua millään tavalla.
Oletko rauhan uskonnon lähettiläs?
En vietä joulua millään tavalla.