Äitini on aina kehunut muiden lapsia, vävyjä ja miniöitä
Juuri pari viikkoa sitten hän kehui kuinka ystävänsä vävy tekee niin hienoa työtä. Itse teen samaa työtä, mutta en ole kuullut koskaan ainoatakaan kehua häneltä työstäni. Hän on 79 vuotias, jos sillä on jotain väliä. Ihmettelee taas kun en tule käymään. Kuulemma muiden hienot lapset käyvät joka viikko vanhempiensa luona.
N.54v.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, oma samanikäinen äitini kehuu sukulaisia esim. sellaisista tutkinnoista ja työpaikoista, jotka minulla olisivat äidille suuri häpeä. Minulle rima on äidillä taivaissa, muille lähellä maanpintaa.
Joo, anoppi kehuu siskonpoikansa (ja tämän puolison) koulutusta, kun ovat sentään INSINÖÖREJÄ. No, minähän olen vain diplomi-insinööri, ei siinä mitään. Tienaan enemmän ja olen aina ollut vakituisessa työssä, nämä hienot INSINÖÖRIT ovat pääosan ajasta työttöminä tai erilaisissa työllistymisprojekteissa. Mutta ovathan se INSINÖÖREJÄ.
Tää on niin hyvä, yritä pärjätä :))))))))))
Vierailija kirjoitti:
Äitini kehui kuinka ensihoitajana oleva "Ritvan" poika on pelastanut useita hmishenkiä. Olen itsekkin ensihoitaja ja hän on useaamman kerran vain kysynyt, että maksetaanko siitä edes mitää palkkaa, vaan onko se talkootyötä jollekkin yhdistykselle?
Jep. Minun äitini kehuu aina niin maasta taivaisiin veljensä pojan ammattikoulupohjan automekaanikkouraa, ja haukkuu avoimesti puolisoni urakehitystä (mitä ei siis suostu tunnustamaan) ison kansainvälisen yrityksen johtotasolle. Ihan vain sen takia, että puolisoni ei ole yliopiston käynyt. Eipä tosin ole kumpikaan vanhemmistanikaan. Minä olen, ainoana suvusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, oma samanikäinen äitiniæ kehuu sukulaisia esim. sellaisista tutkinnoista ja työpaikoista, jotka minulla olisivat äidille suuri häpeä. Minulle rima on äidillä taivaissa, muille lähellä maanpintaa.
Lapseni ovat akateemiset opinnot suorittaneet mutta kyllä heille juoruan heistä jotka ovat suorittaneen sairaanhoitaja, lähihoitajan , minkä tahansa tutkinnon, serkkujensa lapsia. Kuitenkin erilaisissa tilaisuuksissa tavataan. Miten se voisi heitä loukata?
Minulla äitini on ihan tosiasiallisesti kehunut muiden jälkipolvea sellaisista suorituksista ja suorituksen tasosta, joista minut haukkui pystyyn. Kukaan ei loukkaannu siitä, jos kerrot jonkun tutkinnosta neutraaliin sävyyn.
Vaikka esim. todistuksen numero 8 oli sukulaisten lapsilla upeaa koulumenestystä, minulla t
Muistan itse kerran yläasteen kevätjuhlasta kotiin kirmattuani, juhlatamineissa ja ylpeänä 8.5 keskiarvosta; annoin todistuksen nähtäväksi äidille, ja hän tokaisi lakonisesti, että olishan tuo voinut parempikin olla.
Nielin kyyneleet ja pettymyksen, ja suksin vitt uun siitä omiin oloihini pohdiskelemaan elämää.
Vierailija kirjoitti:
Minun mummo kehui myös vävyjään, ja miehiä suvussa, kuten poikaansa. Nyt on todella otettu puolisostani ja en ole kuullut enää kuin satunnaisesti kehuja pojastaan meille. En tiedä, että mitä kehuu puolisostani muille.
Ainiin, ja näytin unohtaneen mainita, ettei hän kehu tyttäriään tai tyttärien tyttöjä, vain suvun miehiä ja heidän rehtiyttään. Kerran jopa alaani liittyvässä asiassa olisi pitänyt kuulla miehen mielipide, vaikka alaani liittyen kyllä olen tehnyt julkaisujakin ja sukulaismies menisi mutulla. Se on ollut ainoa kerta, kun olen sanonut, että tästähän mulle palkkaa maksetaan niin voisinko katsoa vai laitetaanko sedälle mututuntumalla. Katsoi pitkään, tuhahti ja antoi katsoa asian läpi. Ei sillä, kyllähän muori saa itse asioitaan päättää, mutta harva saa ilmaiseksi asiantuntevaa apua niin miksi ei sitä hyödyntäisi vaan käyttää jonkun oletuksia mennen mahdollisesti vikaan tai useita tunteja häneltä selvittää asiaa, jonka saa minulta vilkaisulla ja puolessa tunnissa kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Perus boomeriveto.
Ap vastailee itselleen.
Äitini kehui kuinka ensihoitajana oleva "Ritvan" poika on pelastanut useita hmishenkiä. Olen itsekkin ensihoitaja ja hän on useaamman kerran vain kysynyt, että maksetaanko siitä edes mitää palkkaa, vaan onko se talkootyötä jollekkin yhdistykselle?