Miksi joka hiton paikassa on suolaa niin helkkaristi?!
Söin työpaikan lounasravintolassa lihakeittoa tänää, suolaista lihaa ja suolaliemessä. Nyt tuntuu, että turvottaa ja paikat tukossa. Ei edes pissata.
Tuntuu, että ihan järjestään suolaa on kaikessa valmiissa. Itse jätän suolan oikeastaan kokonaan pois kotona ruuan laitosta.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Merisuolaa erehdytään joskus pitämään terveellisempänä kuin ruokasuolaa, mutta koostumukseltaan sekin on lähes täyttä natriumkloridia. Merisuolassa on luontaisesti hyvin pieni määrä jodia eikä sitä yleensä enää jodioida, joten jodinsaannin kannalta ruokasuola on parempi vaihtoehto.
Merisuola on hyvää, eikä kaikkien tarvitse varoa sitä verenpainetta. Meiran jodioitua merisuolaa taas saa melkein mistä tahansa ruokakaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Pölvästi, merisuolaa saa myös jodioituna ja mullekin sitä on ihan lääkäri suositellut kun matalat paineet
Heh, ihan varmasti ei yksikään lääkäri suosittele merisuolaa ruokasuolan yli, siinä ei ole mitään järkeä. Merisuola on täsmälleen samaa suolaa, tosin hieman epäpuhtaampaa kuin pöytäsuola.
Mineraalisuolaa saattaa suositellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän suolaa on. Minulla on taskussa aina pieni suola purkki jolla lisään sitä ruokaan .
M45
Meidän yläasteella oli teknisen työn opettaja, joka lisäili aina ruokaansa suolaa ensimmäiseksi maistamatta edes sitä. Kuoli sitten, kun sydän petti.
Aika moni kärsii korkeasta verenpaineesta ja suolan vähentäminen kuuluu ensimmäisiin juttuihin tilanteen parantamiseksi. Ja salmiakin vältteleminen.
Mulla oli isä joka vältteli suolaa. Kuoli sitten, kun sydän petti 50-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pölvästi, merisuolaa saa myös jodioituna ja mullekin sitä on ihan lääkäri suositellut kun matalat paineet
Heh, ihan varmasti ei yksikään lääkäri suosittele merisuolaa ruokasuolan yli, siinä ei ole mitään järkeä. Merisuola on täsmälleen samaa suolaa, tosin hieman epäpuhtaampaa kuin pöytäsuola.
😂 Joo, kyllä Martta-Marjatta tietää.
Koska suurin osa ihmisistä syö liikaa suolaa ja heidän mielestään ruoka ei maistu miltään, jos siinä ei ole kasaa suolaa mukana.
Omat lapset valittaa nykyään aina että minun ruuat on mauttomia, koska ovat isänsä luona tottuneet siihen että suolaa on ruuissa runsaasti. Ja minä käytän suolaa ihan ruokaohjeiden mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Huono kokki jos ei osaa tehdä maistuvaa ruokas ilman liiallista suolan käyttöä. Itse en käytä enää ruuanlaitossa juuri ollenkaan lisättyä suolaa, koska saan suolaa jo suositellun määrän mm. leivästä, juustosta ja leikkeleistä. Suola on helppo korvata ruuanlaitossa muilla mausteilla ja joissakin ruuissa myös sitruunalla. Liika suolan saanti rasittaa elimistöä ja aiheuttaa mm. verenpaineen kohoamista ja sydän- ym. sairauksia.
Vedät jotain leikkeleitä juustoja ja sitten teet mautonta ruokaa, ok :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Joo, kyllä Martta-Marjatta tietää.
No selkeästi paremmin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jo pelkästään yksi lautasellinen lihakeittoa sisältää helposti koko päivän suolan tarpeen monin kertaisesti.
Ihminen ei tarvitse suolaa käytännössä yhtään. Entisaikaanhan suolaa ei edes käytetty, ja ihmiset selvisivät.
Läpi historian suola on ollut kauppatavara, vaihtoväline, palkka, lahjatavara ja jopa syy sotiin. Sitä on käytetty aina tunnetun historian ajan.
Tiedätkö mitä historia tarkoittaa? Alkuihmiset selvisivät ilman, tosin pieniä pitoisuuksia irtosi varmaan villieläimistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa ihmisistä syö liikaa suolaa ja heidän mielestään ruoka ei maistu miltään, jos siinä ei ole kasaa suolaa mukana.
Omat lapset valittaa nykyään aina että minun ruuat on mauttomia, koska ovat isänsä luona tottuneet siihen että suolaa on ruuissa runsaasti. Ja minä käytän suolaa ihan ruokaohjeiden mukaisesti.
Ehkäpä ruokasi on tosiaan mautonta?
Vierailija kirjoitti:
Mahdat tehdä maukasta ruokaa ilman suolaa. Toiset on aivan vainoharhaisia kaiken lisätyn suolan suhteen. Juo nestettä, jos arvelet että olet saanut kuolettavan määrän natriumkloridia.
Älähän nyt, pönäköille vaihdevuositantoille tulee herkästi verenpainetta
suola on helppo ja halpa tapa peittää heikkojen raaka aineiden mauttomuuden
Vierailija kirjoitti:
Merisuolaa erehdytään joskus pitämään terveellisempänä kuin ruokasuolaa, mutta koostumukseltaan sekin on lähes täyttä natriumkloridia. Merisuolassa on luontaisesti hyvin pieni määrä jodia eikä sitä yleensä enää jodioida, joten jodinsaannin kannalta ruokasuola on parempi vaihtoehto.
Jos jonkin tuotteen nimessä on mainittu merisuola, niin se tarkoittaa voimakassuolaista. Nykyään taitaa olla vain voi paketissa teksti voimakassuolainen. Muissa rasvalevitteissä se voimakassuolainen on piilotettu tuon merisuola nimen alle (esim. oivariini, Keiju jne).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merisuola on hyvää, eikä kaikkien tarvitse varoa sitä verenpainetta. Meiran jodioitua merisuolaa taas saa melkein mistä tahansa ruokakaupasta.
Voi sinua yksinkertaista, jodi on myrkyllistä. Jos sattuu syömään seleeniä niin se hoitaa jodin. mutta kun suomen maaperä on erityisen jodiköyhä suomalaisessa ruuassa sitä ei ole. älä ikinä osta mitään jodilla tai mihin on lisätty. Kauheeta tietämättömyyttä että ne edelleen myy.
Suolaa liikaa ruoissa? Mistähän löytäisi sellaisia ruokia? Niin ovat nykyisin suolattomia, että hyvä kun pystyy syömään. Sokeria sisältävät tuotteet on kyllä sokeroitu kohtuuttomuuksin, mutta suolaa saa etsiä suurennuslasin kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vai olisitko vaan huono kokki, mutta haluat pistää sen jonkin muun syyksi?
Välipalaksi makkaraperunat ja päälle kilo suolaa, ai että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän suolaa on. Minulla on taskussa aina pieni suola purkki jolla lisään sitä ruokaan .
M45
Meidän yläasteella oli teknisen työn opettaja, joka lisäili aina ruokaansa suolaa ensimmäiseksi maistamatta edes sitä. Kuoli sitten, kun sydän petti.
Aika moni kärsii korkeasta verenpaineesta ja suolan vähentäminen kuuluu ensimmäisiin juttuihin tilanteen parantamiseksi. Ja salmiakin vältteleminen.
Mulla oli isä joka vältteli suolaa. Kuoli sitten, kun sydän petti 50-vuotiaana.
Hyvä kun vältteli. Olisi muuten voinut tulla lähtö jo nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai olisitko vaan huono kokki, mutta haluat pistää sen jonkin muun syyksi?
Tekemäni ruoka kelpaa heti kun siihen on saanut sitten lisätä sen oman lisäsuolakukkuran.
Kyllä se on ihan just sitä, että oma makuaisti totutetaan runsassuolaisuuteen, joten vähäsuolainen tai edes normaalisuolainen ei maistu suolasuun suussa miltään.
Kiva seurata, kun asioista mitään tietämättömät höpisee :D
Ihminen tarvitsee niin natriumia kuin kaliumiakin.