Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pluskokoisille löytyy vaikka miten paljon ihania mekkoja!

Vierailija
23.05.2024 |

Ihmettelin kun se yksi pluskokoinen vaikuttaja valitti ylen jutussa muutama viikko sitten ettei isokokoisille löydy vaatteita.

Olen itse kokoa 48/50 ja tänä keväänä hankkinut paljon ihania mekkoja vaatekaappiini.

Eikä mitään temupaskaa, vaan vastuullisia kotimaisia valmistajia. Esim. Kaikolla on aivan ihania mekkoja, toinen suosikkini on Kude design.

Kyllä niitä isoja kokoja on tarjolla!

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kun alennus juttuja seuraa, niin koot ovat yleensä xs, s ja m. Ihan sen takia, että joko ei ole tarpeeksi l-xxl kokoja tai sitten ne menee saman tien.

Itse tykkään käyttää "reilumman" kokoisia vaatteita, koska inhoan kiristäviä ja puristavia vaatteita. 

Vierailija
2/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä nähdään että kysyntää isokokoisille vaatteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden hinta tulisi muodostua koon mukaan. Meneehän XXXL mekkoon rutkasti enemmän kangasta kuin kokoon M tai L. Ja M kokokin on nykyään isohko vaate. Laihdutan ennemmin, että mahdun entiseen, en osta uutta. 

Vierailija
4/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan termiä pluskokoinen.

Vierailija
5/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus lisääntyy vuosi vuodelta, joten vaatevalmistajilla kannattaakin tehdä isoja kokoja.

Vierailija
6/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Se on lihava. Eihän hoikkaakaan sanota miinuskokoiseksi.

Vierailija
7/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua saa sanoa ryhävalaaksi. On omaa syytäni nämä läskit. Ompelen itse näitä Säkkiväline vaatteita. 

Vierailija
8/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isojen tyttöjen mallisto 🤡 Tyttömäisyys on tuollaisista rahtialuksen kokoisista läskeistä kaukana. Mitä läskimpi nainen, sitä enemmän mieheltä se näyttää.

Vierailija
9/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia säkkejä näytti olevan kuin muuallakin.

Vierailija
10/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isojen tyttöjen mallisto 🤡 Tyttömäisyys on tuollaisista rahtialuksen kokoisista läskeistä kaukana. Mitä läskimpi nainen, sitä enemmän mieheltä se näyttää.

Tää. Ajatelkaa, jos taikinanaamamiesten vaatteita myytäisiin isojen poikien mallistoina :D

Vierailija
11/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ongelma onkin siinä, että on joitakin merkkejä, joilta niitä mekkoja löytyy, mutta ihan joka kaupasta plussakokoja ei löydy. Väistämättä tämä tarkoittaa myös sitä, että ne "kivat mekot" maksavat enemmän, kun niitä ei tehdä isoilla tuotannoilla ketjuliikkeisiin. Ja onhan se vähän kurjaa, että nimenomaan joutuu etsimällä etsimään niitä ostopaikkoja, eikä voi mennä mihin tahansa liikkeeseen katsomaan, mitä siellä on tällä kertaa tarjolla.

Joo joo, "aina" voi laihduttaa niihin m-kokoihin sopiviin mittoihin, mutta se ei nyt olekaan se pointti.

Vierailija
12/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ongelmia löytää vaatteita, koska vaikka olen mitoiltani suht iso, olen kuitenkin kutakuinkin normaalin mallinen ja siksi pluskoon vaatteet roikkuvat päällä lukuun ottamatta rintoja ja vyötäröä. Todella ongelmallista, sillä isoimmat normaalimitoituksen vaatteet kinnaavat usein noista kohdista vaikka muuten olisivat sopivia.

Vierailija
13/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää miten kokoja on suurennettu. XS on monesti liian iso.

Vierailija
14/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pienikokoisena löydä mitään kivaa. Olen normaalipainoinen 154 cm. Mekot on aina lyhyitä. Mulla on rumat sääret ja haluaisin polvet peittäviä mekkoja niin ettei helma osu maahan. Ei ole. Kaikki sopivan mittaiset on kokoa XL. 

Vierailija
15/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden hinta tulisi muodostua koon mukaan. Meneehän XXXL mekkoon rutkasti enemmän kangasta kuin kokoon M tai L. Ja M kokokin on nykyään isohko vaate. Laihdutan ennemmin, että mahdun entiseen, en osta uutta. 

Ei niitä ylijäämäpaloja voi monestikaan käyttää järkevästi vaan kankaan menekki on aikuisten vaatteissa sama koosta riippumatta. Sellaista vaatetta, jossa kaavat on sijoiteltu vieri viereen miten sattuu ei osta kukaan.

Vierailija
16/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Se on lihava. Eihän hoikkaakaan sanota miinuskokoiseksi.

Ei ole välttämättä sama asia. On naisia, jotka ovat kaikin puolin isoja olematta siltikään lihavia. Pituus vaikuttaa paljon myös ympäryysmittoihin, pitkä kollegani kokoa 42 näyttää hoikalta, mutta minä samalla vyötärönympäryksellä olen jo varsin tanakka.

Vierailija
17/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää miten kokoja on suurennettu. XS on monesti liian iso.

No ei pelkästään niinkään. Minulla on muutama M-koon vaate vuosituhannen taitteesta yhä sopiva. Nykyisin ostan L- tai XL-kokoa.

Vierailija
18/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Popkenilla on kivoja vaatteita plussille. Itse en ole kovin iso ja näiden pienin koko on joskus sopiva, joskus sekin iso, mutta kannattaa katsoa. Samoin Zizzillä hyvännäköisiä bleisereitä ym, siistejä, esim toimistovaatteita.  

Vierailija
19/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pluskoon määritelmä?

Vierailija
20/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, läski on paljon kuvaavampi.