Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 46 kg mielestänne liian alhainen 165 cm pitkälle tytölle?

Vierailija
23.05.2024 |

Pitäisikö huolestua?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voisi painoa olla vähän enemmän.

Tosin joku 150 cm ja 46 kg on jees kun voi käsillä pidellä miten vain eri asennoissa, tiedättehän...

Vierailija
22/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas kehonegatiivisuus kukkii. Minä 160-senttinen painoin 45kg vielä kolmekymppisenä kahden lapsen äitinäkin, ja voi luoja sitä kiusaamisen määrää. Tultiin ihmettelemään suoraan miten minulla voi olla minkäänlaista hormonitoimintaa, pällisteltiin kapeita ranteita ja nilkkoja.

Ja silti söin kuin hevonen. En vain osannut olla muiden mielestä tarpeeksi hyvä.

Ymmärräthän, että aikuiselle tuollainen paino on merkittävä alipaino (siis vaikka olet 5 cm lyhyempi kuin ap:n lapsi). Lapsilla normaalipainon rajat ovat laveammat.

Ei, ei me ymmärretä :D Voi stna. Eihän sitä alipainoa näekään kuin omasta peilistä joka päivä, ja eihän siitä muistutetakaan muuten kuin aina työterveydessä :D Ei, sinun ei tarvitse tiedottaa. Ei, en liho "muistamalla syödä normaalia kotiruokaa kunnon annoksen 2x päivässä plus välipalat".

t. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu siitä että onko hän laihduttanut tuohon painoon, syökö tarpeeksi ja monipuolisesti jne.

Vierailija
24/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas kehonegatiivisuus kukkii. Minä 160-senttinen painoin 45kg vielä kolmekymppisenä kahden lapsen äitinäkin, ja voi luoja sitä kiusaamisen määrää. Tultiin ihmettelemään suoraan miten minulla voi olla minkäänlaista hormonitoimintaa, pällisteltiin kapeita ranteita ja nilkkoja.

Ja silti söin kuin hevonen. En vain osannut olla muiden mielestä tarpeeksi hyvä.

Ymmärräthän, että aikuiselle tuollainen paino on merkittävä alipaino (siis vaikka olet 5 cm lyhyempi kuin ap:n lapsi). Lapsilla normaalipainon rajat ovat laveammat.

Ei, ei me ymmärretä :D Voi stna. Eihän sitä alipainoa näekään kuin omasta peilistä joka päivä, ja eihän siitä muistutetakaan muuten kuin aina työterveydessä :D Ei, sinun ei tarvitse tiedottaa. Ei, en liho "muistamalla syödä normaalia kotiruokaa kunnon annoksen

Ja miten se ymmärtäminen vaikuttaa painoon? Mun mitat oli pitkään 175 cm ja 50 kg ja se tuntui olevan ongelma kaikille muille paitsi minulle. Ihan normaalisti ja helposti raskauduinkin tuossa painossa.

Vierailija
25/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, jos on vielä kasvuikäinen. Aikuiselle naiselle taas noin 50 kg on sopiva paino tuon pituiselle. 

Vierailija
26/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi.

Vierailija
27/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs ikäisestä tytöstä on kyse?

Pian 17v

Aikuista vastaava painoindeksi on noin 16.4 kg/m2.

Lapsi on lievästi alipainoinen. Jos lapsi on täysin terve, tilannetta voi seurata laskemalla lapsen painoindeksi kerran kuussa. Jos painoindeksi vielä laskee tai lapsi on väsynyt, hänellä on vatsavaivoja tai muita oireita, on syytä käydä lääkärissä.

Tämän lapsen normaalipainon alue on 46.5 - 67.9 kg.

Että 68kg luokiteltaisiin tuon pituisella vielä normaalipainoiseksi - OMG

Vierailija
28/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole hiljattain laihtunut näihin mittoihin ja syö itselleen normaalin oloisesti, en puuttuisi.  

Vierailija
29/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuikelo anorektikko on.

Vierailija
30/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tuo ku joku 70-kiloinen katuvalas.

Vierailija
31/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana <3

Vierailija
32/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole hiljattain laihtunut näihin mittoihin ja syö itselleen normaalin oloisesti, en puuttuisi.  

Jotkut ovat luonnostaan hyvin hoikkia (laihoja). Silti on hyvä muistaa, että jos ihmisellä on anoreksia, hän on erittäin taitava salailemaan tilaansa.Joskus omat vanhemmatkaan eivät ymmärrä, mitä silmien edessä on tapahtumassa.  Näin tällä viikolla ulkomaisessa lehdessä valokuvan jostain heidän julkkiksestaan ja tämän n.  10v tyttärestä. Lapsi oli järkyttävän laiha, katsojasta tuntui siltä, että lapsella oli vain luusto ja sen päällä ihoa. 

Vierailija
33/33 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin nirso ja vähäruokainen nuori, mutten missään tapauksessa anorektinen. 18-vuotiaana 167/48, eli alipainoinen, mutta terve. Sittemmin on kyllä kiloja tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi