Onko 46 kg mielestänne liian alhainen 165 cm pitkälle tytölle?
Kommentit (33)
Vähän liian vähän...50kg olis vähän parempi
Vierailija kirjoitti:
Minkäs ikäisestä tytöstä on kyse?
Pian 17v
Nuorena voi olla ihan ok, iän mukana pitäisi paino kyllä nousta.
Riippuu tietysti viihtyykö siinä painossaan vai ei
Kyllä se paino nousee iän myötä. Kaksikymppisistä jo yli puolet on ylipainoisia. Lasten ja teinien kuuluukin olla vähän rimpuloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs ikäisestä tytöstä on kyse?
Pian 17v
Aikuista vastaava painoindeksi on noin 16.4 kg/m2.
Lapsi on lievästi alipainoinen. Jos lapsi on täysin terve, tilannetta voi seurata laskemalla lapsen painoindeksi kerran kuussa. Jos painoindeksi vielä laskee tai lapsi on väsynyt, hänellä on vatsavaivoja tai muita oireita, on syytä käydä lääkärissä.
Tämän lapsen normaalipainon alue on 46.5 - 67.9 kg.
Anna olla jos on luontaisesti hoikka. Mun painoon puututtiin (huomauttelua, haukkumista ja nälvimistä) lapsuudessa ja nuoruudessa jatkuvasti useamman tahon toimesta. Seurauksena ikuinen kehodysmorfia ja itseinho.
Ihan sopiva. Oma tyttö 43kg ja 163cm, juuri terveydenhoitaja sanoi että sopivan painoinen. Itsekin olin samanlainen ennen 20v.
Ei saa YHTÄÄN laihtua. Tuollaisena ok.
Jos hän on aina ollut sellainen, se on varmaan ihan luonnollista.
Jos hän on laihtunut siihen kokoon, olisi hyvä selvittää, miksi.
Ihminen saa olla myös alipainoinen ihan luonnostaan. Kun terveys, ruokasuhde ja veriarvot on ok, ei pitäisi olla kenelläkään oikeutta vihjata, että tytön painossa on vikaa. Kiitti vaan, se tulee aika helposti selväksi, kun siitä aina "huolehditaan".
Jos on kyseessä joku teini, niin ei. Ihan tavanomainen paino tuonmittaiselle siinä iässä, usein ovat vähän vielä luonnostaan "kuikeloita", eikä siinä ole mitään huolestuttavaa. Painosta numeron tekeminen olisi mahdollisesti hyvinkin haitallista. Ainoastaan siinä tapauksessa, jos tyttö osoittaa anorektistyyppistä käytöstä, niin syytä huolestua, mutta jos on normaalisti syöden vaan luonnostaan noin hoikka, niin ei hätää. Kyllä sitä sitten parinkympin jälkeen painoa tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
liian laiha
Muista mennä sanomaan se päin naamaa. Paljonko itse painat, ja paljonko painavat tyttäresi?
Täällä taas kehonegatiivisuus kukkii. Minä 160-senttinen painoin 45kg vielä kolmekymppisenä kahden lapsen äitinäkin, ja voi luoja sitä kiusaamisen määrää. Tultiin ihmettelemään suoraan miten minulla voi olla minkäänlaista hormonitoimintaa, pällisteltiin kapeita ranteita ja nilkkoja.
Ja silti söin kuin hevonen. En vain osannut olla muiden mielestä tarpeeksi hyvä.
En huolestuisi. Olen muutamaa senttiä lyhyempi ja painoin lukioikäisenä 42-46 kiloa. Suurimman osan aikuisiästäni olen painanut 48 kg.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas kehonegatiivisuus kukkii. Minä 160-senttinen painoin 45kg vielä kolmekymppisenä kahden lapsen äitinäkin, ja voi luoja sitä kiusaamisen määrää. Tultiin ihmettelemään suoraan miten minulla voi olla minkäänlaista hormonitoimintaa, pällisteltiin kapeita ranteita ja nilkkoja.
Ja silti söin kuin hevonen. En vain osannut olla muiden mielestä tarpeeksi hyvä.
Ymmärräthän, että aikuiselle tuollainen paino on merkittävä alipaino (siis vaikka olet 5 cm lyhyempi kuin ap:n lapsi). Lapsilla normaalipainon rajat ovat laveammat.
Siis paino. Ap