Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hallitus haluaa poistaa työttömyysturvan suojaosuuden, silloinhan työn vastaanottaminen voi tulla selvästi vähemmän kannattavaksi?

Vierailija
29.06.2023 |

Nykyisin on niin paljon kaikkea silpputyötä ja on täysin epärealistista että kaikille halukkaille löytyisi kokoaikaiset työt tai ihmiset pystyisivät käytännössä yhdistelemään erilaisia silpputöitä toisiinsa niin paljon, että sitä kautta saisivat kokoaikaista työtä vastaavat tunnit kasaan.

Minusta tuon suojaosan poisto on talouspoliittisesti yksinkertaisesti huono idea.

Suojaosahan kannustaa ottamaan vastaan pieniäkin töitä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monet käyttävät hyväkseen sitä mallia.

Vierailija
2/10 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksella ja muulla väestöllä on hieman erilainen määritelmä sanoille 'kannattaa' ja 'kannustaa'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska monet käyttävät hyväkseen sitä mallia.

Eikö suojaosassa voisi olla joku henkilökohtainen kiintiö?

Että sitä voisi nauttia jonkun maksimiajan tms.?

Tai että jos on ollut pitkään täysin työttömänä, niin silloin olisi oikeutettu suojaosaan jonkun tietyn aikaperiodin?

Vierailija
4/10 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus kokoomuksella oli poistaa kaikki tuet.  Niin motivaatio kasvaa.

Vierailija
5/10 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt- tuen tarve kasvaa kun saksikäsi leikkaa kaiken. Ai niin ne leikkaa senkin. Sitten rikollisuus räjähtää kasvuun. Asunnottomana onkin sama alkaa vetämään kamaa.

Vierailija
6/10 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus kokoomuksella oli poistaa kaikki tuet.  Niin motivaatio kasvaa.

kokoomus pitää poistaa stna

Vierailija
7/10 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tt- tuen tarve kasvaa kun saksikäsi leikkaa kaiken. Ai niin ne leikkaa senkin. Sitten rikollisuus räjähtää kasvuun. Asunnottomana onkin sama alkaa vetämään kamaa.

Ja jos joutuu vankilaan, niin siinähän on sitten katto pään päälle eikä tarvitse murehtia enää toimeentulosta.

Vierailija
8/10 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos joutuu vankilaan, niin siinähän on sitten katto pään päälle eikä tarvitse murehtia enää toimeentulosta.

Kesäthän kyllä menee vaikka teltassa. Tarttee varautua ja suunnitella talven täysihoito ajoissa. Mitäpä muuta on tehtävissä jos hallituksen aikeet toteutuvat ja aikoo elossa pysyä. Ni paljo se oli se linnavuorokauden hinta. Onko hotellia kalliimpi.

Vierailija
9/10 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 57v työtön akka. Olen ihan vakavissani harkinnut rikoksia, että pääsisin linnaan täysihoitoon. Siellä saisi kaikki palvelut, täyshoidon, saisi hampaansa remonttiin yms. Sitten, kun Orpon hallitus olisi kaatunut, voisi vapautua. 😃

Vierailija
10/10 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 57v työtön akka. Olen ihan vakavissani harkinnut rikoksia, että pääsisin linnaan täysihoitoon. Siellä saisi kaikki palvelut, täyshoidon, saisi hampaansa remonttiin yms. Sitten, kun Orpon hallitus olisi kaatunut, voisi vapautua. 😃

Tässähän alkaa olla tunkua lusimaan. Itse oln yli viiskymppinen ukko. Tuosta suojaosan poistosta li ripitti jo purraa ja orpoa. Kehoitti katsomaan kelan sivuilta mitä siellä lukee. Nää kokoomuslaiset on ihan omassa kuplassaan ja purralla ei ole empatiaa. Plus se että helppohan se on muilta leikata. Samaan aikaan varakkaille lisää. Se saa tuon homman näyttämään irvokkaalta.