Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok laittaa ylioppilaalle pelkkä kortti ilman seteliä?

Vierailija
23.05.2024 |

En pääse ystäväni lapsen juhliin, mutta kortin aion laittaa. En ole lapsen kanssa läheinen, joten onko ok laittaa pelkkä kortti postissa? En haluaisin kokonaan jättää muistamatta.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen menossa ystävän lapsen lakkiaisiin ja olen myös huomattavasti ystäväni perhettä köyhempi. En tiedä vielä, miten lahjoa ylioppilas, jolla tiedän olevan kuusinumeroinen osakesäästötili.

Minulla oli aikanaan fiksu suku ja kysyivät suoraan, mitä haluan. Isompiin juttuihin keräsivät yhteispotin ja pienempiä osteli sitten osa porukasta yksinään. Lähinnä toivoin keittiötarvikkeita, koska olin syksyllä muuttamassa kotoa pois. 

Vierailija
22/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tätä jankutetaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap jo iso tyttö/poika/muunsukupuolinen. Päätät ihan itse, mitä teet ja mitä et. 

Vierailija
24/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok, kun kyseessä on ystävän lapsi. Ainakin 20e mukaan. Mieluummin 50e.

Mulle 50e on iso raha. Ei pysty kun joudun matkustamaan kauas kummilapsen juhliin.

Sitten et lähetä edes korttia. Ei se kortti sille lapselle merkitse mitään. Onnittelut sitten, kun näet lasta. Säästät nekin rahat.

Vierailija
25/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen menossa ystävän lapsen lakkiaisiin ja olen myös huomattavasti ystäväni perhettä köyhempi. En tiedä vielä, miten lahjoa ylioppilas, jolla tiedän olevan kuusinumeroinen osakesäästötili.

Ostaisin jonkun Käytöksen kultaisen kirjan tms. On muuten ollut hyödyllinen opus kun etsii tietoa pukukoodeista eri tilaisuuteen tms. Sille joka käskee kysyä googlelta: Internet on loputon suo, mistä löytyy liian monta päinvastaista vastausta.

Vierailija
26/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle 50e on iso raha. Ei pysty kun joudun matkustamaan kauas kummilapsen juhliin.

Sitten et lähetä edes korttia. Ei se kortti sille lapselle merkitse mitään. Onnittelut sitten, kun näet lasta. Säästät nekin rahat.

Kortti on jo hankittu, joten en säästä.

Vierailija
27/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista ylppäreistä on jo sen 15 vuotta, mutta kyllä se vähän hassulta tuntui saada eräs kortti ilman rahaa. Osasin toki jo silloin ajatella, että ajatus on tärkein, ja että ehkä heillä oli sellainen tapa, että "ei lahjaa jos ei osallistuta". Mutta ihan rehellisesti sanoen kyllä se kortin avaaminen yllätti, ja tuli jopa fiilis, että onkohan raha pöllitty pois? Sellaista ei tietenkään kehtaa kysyä.

Jos kuitenkin lähetät kortin, niin lähetä ei-avattava kortti ilman kuorta. Siitä näkee heti, että kyseessä on vain lämmin muistaminen. Nuoria ei kyllä ihan hirveästi kortit kiinnostele, mutta jos se helpottaa sinun omatuntoasi.

Kommenttisi kertoo sinusta kaiken tarvittavan, ei jatkoon.

Vierailija
28/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin jonkun Käytöksen kultaisen kirjan tms. On muuten ollut hyödyllinen opus kun etsii tietoa pukukoodeista eri tilaisuuteen tms. Sille joka käskee kysyä googlelta: Internet on loputon suo, mistä löytyy liian monta päinvastaista vastausta.

Olisin kuollut nauruun, jos joku olisi lyönyt minulle 18-19-vuotiaana kouraan tuollaisen kirjan. Pukukoodit lukevat yleensä tilaisuuden kutsussa ja kun osaa vähänkään käyttää googlea, tieto löytyy sieltä nopeammin kuin kirjasta. Näin varsinkin nykynuorilla, joille google on huomattavasti tutumpi väline kuin kirja. Nillähän ei ole edes oppikirjat kirjamuodossa, vaan ruudulta lukevat. 

t.eri

Vierailija
29/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän seteleitä saa lähettää kortin kanssa. Tai voi lähettää, mutta tuskin tulee koskaan menemään perille, katoaa matkalla. Jos rahaa haluat antaa, kysy tilinumero ja laita sinne.

Vierailija
30/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan oikeasti ole niin sekaisin, että laittaisi seteleitä Postin vastuulle? 

Vierailija
31/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omista ylppäreistä on jo sen 15 vuotta, mutta kyllä se vähän hassulta tuntui saada eräs kortti ilman rahaa. Osasin toki jo silloin ajatella, että ajatus on tärkein, ja että ehkä heillä oli sellainen tapa, että "ei lahjaa jos ei osallistuta". Mutta ihan rehellisesti sanoen kyllä se kortin avaaminen yllätti, ja tuli jopa fiilis, että onkohan raha pöllitty pois? Sellaista ei tietenkään kehtaa kysyä.

Jos kuitenkin lähetät kortin, niin lähetä ei-avattava kortti ilman kuorta. Siitä näkee heti, että kyseessä on vain lämmin muistaminen. Nuoria ei kyllä ihan hirveästi kortit kiinnostele, mutta jos se helpottaa sinun omatuntoasi.

Kommenttisi kertoo sinusta kaiken tarvittavan, ei jatkoon.

Kerro lisää? Sain noin 10-15 setelikuorta sukulaisilta, jotka eivät osallistuneet juhliini. Tottakai yksi rahaton kuori kiinnittää huomiota ja jää mieleen, vaikka yritin jo tuolloin teini-ikäisen päässäni löytää asialle hyvän selityksen.

Jos luulet, että olin vain "rahan perään", niin itsehän oikeasti vihasin koko ajatusta juhlasta, mutta vanhemmat pakottivat, koska perheen ainut lukiolainen.

Vierailija
32/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortti on jo hankittu, joten en säästä.

Säästät postimaksun. Se ei olekaan ihan pieni nykypäivänä. 4,9€ maksoi lähettä 3 A4 kokoista paperia tavallisena kirjeenä. 

t. eri

Vierailija
33/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti ole niin sekaisin, että laittaisi seteleitä Postin vastuulle? 

No sehän ratkaisee asian. T.ap

Vierailija
34/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seteleitä kannattaa lähettää vain, jos haluaa rikastuttaa postimiehiä. Jos haluat muistaa rahalla, pyydä tilinumero. 

Vierailija
35/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seteleitä kannattaa lähettää vain, jos haluaa rikastuttaa postimiehiä. Jos haluat muistaa rahalla, pyydä tilinumero. 

No kun en halua muistaa rahalla, haluan vain onnitella kortilla.

Vierailija
36/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta vuohia 20 €:lla ja kirjoita se korttiin, posteljooni ei niitä vie.

Se on tik-tok-teini, ei Marja-Liisa. Maksat 2,50 € hyvästä omastatunnosta itsellesi.

Vierailija
37/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vttuako sitten jankkaat onko ok? Lähetä se kortti ja thats it. 

Vierailija
38/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti aika vanha ihminen. Ei postikortit ole enää tätäpäivää. 

Vierailija
39/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan jakelu ja varsinkin sen vastaanottaminen muilta kuin lähisuvulta se vasta noloa on.

Miksi sun pitäisi maksaa kenenkään tutkinnosta? Ei se sua hyödytä.

Tämä myrkyllinen asenne mikä maailmassa vallitsee:  "miksi sun pitäisi maksaa kenenkään tutkinnosta? Ei se sua hyödytä"   Ajatteletko ihmisistä aina noin, että sinun täytyy kaikista hyötyä?! Sinulla ei taida paljon ystäviä olla..

Vierailija
40/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, kun et pääse juhliin. Juhlissa pelkkä kortti olisi aika törppö temppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä