Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok laittaa ylioppilaalle pelkkä kortti ilman seteliä?

Vierailija
23.05.2024 |

En pääse ystäväni lapsen juhliin, mutta kortin aion laittaa. En ole lapsen kanssa läheinen, joten onko ok laittaa pelkkä kortti postissa? En haluaisin kokonaan jättää muistamatta.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omista ylppäreistä on jo sen 15 vuotta, mutta kyllä se vähän hassulta tuntui saada eräs kortti ilman rahaa. Osasin toki jo silloin ajatella, että ajatus on tärkein, ja että ehkä heillä oli sellainen tapa, että "ei lahjaa jos ei osallistuta". Mutta ihan rehellisesti sanoen kyllä se kortin avaaminen yllätti, ja tuli jopa fiilis, että onkohan raha pöllitty pois? Sellaista ei tietenkään kehtaa kysyä.

Jos kuitenkin lähetät kortin, niin lähetä ei-avattava kortti ilman kuorta. Siitä näkee heti, että kyseessä on vain lämmin muistaminen. Nuoria ei kyllä ihan hirveästi kortit kiinnostele, mutta jos se helpottaa sinun omatuntoasi.

Kahvit ja tarjoilu on vastavuoroisuutta lahjasta ja toisinpäin. Kyllä lahjan antajaa on kestittävä.

No ei todellakaan ole. Mistä ihmeestä tuollainen ajattelutapa nykyisin kumpuaa. Juhlat järjestetään, koska juhlitaan ylioppilasta, ja juhliin kuuluu tarjoilu. Niillä tarjottavilla ei ole mitään tekemistä lahjan kanssa. Tarjottavat voivat olla vaikka miten mitättömät ja joku antaa suuren lahjan. Tai sitten toisinpäin. Ne eivät liity toisiinsa.

Vierailija
62/62 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säilytin kaikki kortit. Osa niistä oli hienoja. Ne on mulla vieläkin tallessa vaikka olen jo kolmikymppinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi