Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko menee että keskivertoperseestä saa hyvän kovalla salitreenillä?

Vierailija
23.05.2024 |

Mulla on ihan hyvät geenit perseen suhteen, mut nyt oon ollut yli vuoden liikkumatta ja perse hieman roikkuu ja on vähän muodoton. Ei mitenkään lättäperse kuitenkaan ollenkaan. Miten kauan pitää salilla treenata tosissaan, että tulisi pyöreä terhakka perä? Riittääkö puoli vuotta? Olen normaalipainoinen. 

N42

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Kiitos aktivointivinkeistä! Sain pakaraan aivan uudenlaisen poltteen, kun tein alkuun kuminauhalla lämppää!

Vierailija
42/61 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa kuukaudessa saa todella ihmeitä aikaan kun yhdistää järkevän harjoittelun ja oikeanlaisen ruokavalion. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa kävellä portaita pitkillä askelilla, että astuu jokatoiselle askelmalle 👍

Vierailija
44/61 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä persehuoralle tavoitetta. Joo no ai kuva, mutta ihan tavoitettavissa treenillä ja ruokavaliolla.

https://image.cdn2.seaart.ai/2023-10-09/19402644890116101/476400f6da56f…

Vierailija
45/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä moi! Otin ohjelmaan pakarapotkut taljassa sekä loitontajalaitteen syvässä etukumarassa, ja ihmeitä alkoi tapahtua. Perseeni on ihan eri tuntuinen! Vielä kun näkyisi ulospäinkin joskus😁

Vierailija
46/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset ei ymmärrä että mikä se meidän miesten mielestä se "hyvä perse" on.

Siihen liittyy mm jalkojen pituus ja vyötärön kapeus ja muutakin, että se peffa näyttää silti, miltä miehet haluaisivat, että se näyttää ja esimerkiksi tuo todella tärkeä tekijä, eli vyötärö on sellainen johon ehkä 60% ei auta vaikka ei olisi rasvaa vaan tulisi alimmat kylkiluut poistaa.

16 naista alapeukuttanut täysin oikeita faktoja. Kuten tavallista, ikäviä totuuksia ei haluta hyväksyä vaan canceloidaan.

Vierailija
47/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oon nyt kohta vuoden treenannut, ja ihan kunnolla, raskailla painoilla kunnon liikkeitä 2 x viikossa ja... Noh, viime kuukausina oon itse huomannut eron, kun tunnustelen takamustani, siellä kyllä tuntuu tiukka lihas kunnolla (jota ennen en havainnut) ja salilla painot nousee, mutta eipä ulospäin ole juurikaan havaittavia muutoksia, eikä edes mies ole huomannut mitään eroa takamuksen ulkonäössä 😅😅

Mutta joo, eteenpäin, hitaasti mutta varmasti...

N40+

Saatko tuntumaan treenin pakaroissa? Ehkä sulla ei aktivoidu ne?

Alussa oli hakemista, mutta kyllä sitten sain tuntumaan kun katselin youtubesta ohjevideoita aktivointiin. Ja kuten sanoin, kyllä mä tunnen (itse) eron lihaksissa, joten jotain tapahtuu kyllä, mutta hitsin hitaasti.

Tosin, ei mulla oo mihkään kiire. Pääasiassa treenaan takamusta sen takia että se vaikuttaa mm. alaselän kuntoon, joka mulla heikko (välilevyongelmaa ollut) joten ei sillä nyt niin väliä vaikkei sen ulkonäkö nyt niin massiivinen olisikaan...

Hidasta on kehitys kuitenkin. 😅

N40+

Vierailija
48/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeastihan se palautuu jos ollut jo aiemmin hyvä peppu. Ehkä 6kk mäkin sanoisin, jos lähtötilanne on kuitenkin jo huono

Täytyy sitten vaan ylläpitää peppua. Itse jos oon 1kk treenaamatta peppua niin lähtee jo pikkusen laskeutumaan muodot.

Vierailija
49/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin avustaa niiden pakaralihasten aktivoinnissa vapaaehtoisesti.

Pertti 58v

Vierailija
50/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse treenaan jalkoja about 2 krt viikossa. Askelkyykkyä smithissä, prässiä, sumo mavea, loitontajaa isoilla painoilla ja pakarapotkuja taljassa (toki muitakin liikkeitä). Oon saanut erittäin hyviä tuloksia! 

Oon treenannut salilla about 4 vuotta ja sitä ennen harrastin muita lajeja oikeastaan, mut kyllä salitreenillä saa parhaimman tuloksen jos haluaa muokata peppua. Lähtökohta mulla oli jo " hyvä", normaali paino jne hyvän mallinen kroppa (tiimalasi). Salilla käyn 3 krt viikossa, ei tarvii edes asua siellä kun tuloksia tulee.

Välillä myös joogaa ja power pilatesta lisäks. Tikissä oon, paremmassa kunnossa kuin moni parikybänen 🤭

N49

Vierailija
51/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jo muutaman kuukauden kovalla treenillä saa näkyviä tuloksia aikaan, mutta varmaan noin vuosi menee jos oikeasti muodokasta pyllyä rupeat rakentamaan. 

Vierailija
52/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykky ei edes muuten ole paras pakaraliike, sekin on hyvä olla ohjelmassa..mut noin yleensä, en itse edes kyykkää kovin usein.

Ja pitää muistaa syödä riittävästi ja huolehtia palautumisesta.

Nro 51 (N49)

Vierailija
53/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutuin sohvaperunasta urheilevaksi viisi vuotta sitten. Aloitin kuntosalilla, tästä siirryin juoksuun ja kahvakuuliin. Nykyään kuntouin 2krt/vk ja ylämäkijuoksen 2krt/vk. Lisäksi välipäivinä 10 000 askelta. Totesin juuri olevani tyytyväinen vartalon muotoon ja etenkin lihaksiin. Aika pitkä aika meni hankkia kestävät lihakset ja riittävä aerobinen kunto. Oman kunnon kehittäminen on tosiaan kestävyyslaji, mitä täytyy kehittää vuodesta toiseen. Inhoan kuntosalitreeniä, mutta uskon tunnin vapaauinnin x 2/vk olevan riittävä ylävartalon lihaksille. (lisäksi teen lähes jokapäivä 4x15 punnerrusta) Ylämäki juoksu ottaa jalka- ja pakaralihaksiin mukavasti. 

Vierailija
54/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt muutaman vuoden salilla, eikä mitään tulosta missään. Löysää läskiä vain. No joo, ehkä siluetti on ihan hyvä.

Lähempää jos katsoo/koskee--> yök.

Ihan kunnolla mielestäni teen liikkeet, ja ihan hyvillä painoilla. 

Normaalipaino/lievä ylipaino.

Vierailija
55/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt muutaman vuoden salilla, eikä mitään tulosta missään. Löysää läskiä vain. No joo, ehkä siluetti on ihan hyvä.

Lähempää jos katsoo/koskee--> yök.

Ihan kunnolla mielestäni teen liikkeet, ja ihan hyvillä painoilla. 

Normaalipaino/lievä ylipaino.

No mitä painoja sulla on liikkeissä, sano jotain esimerkkejä? Tuntuu hullulta että oisit löysä läski, jos teet kunnon painoilla. 

Vierailija
56/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim jalkaprässiä ~135kg pitkiä sarjoja

Vierailija
57/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim jalkaprässiä ~135kg pitkiä sarjoja

No huhhuh, sulla on nyt silmissä vikaa jos et lihasta nää missään! 

Vierailija
58/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tarvi salitreeniä, kävelet vaan portaita. Parissa päivässä näkyy.

Vierailija
59/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-3 vuotta jos tekee fiksusti. Lenkkeily ei kannata.

Doping on selitys näihin kapea uumaisiin ja pyöreä pakaraisiin fitness - muotoihin. Keho ei ole mitään muovailuvahaa. Samaan aikaa ei voi laihtua ja hankkia lihaksia, siis ilman lisäkemiaa. On valittava jompi kumpi. Kun hankit lisää lihasta tulee läskiä samalla väistämättä. Kun hankkiudut läskistä eroon, niin menetät osan hankkimastasi lihasmassasta, mutta et kaikkea.

No ei välttämättä. Pätkäpaastolla energian määrää ei rajoiteta, vain sitä, milloin syödään. Paasto kasvattaa kasvuhormonin määrää, ja samalla keho polttaa rasvaa.

Vierailija
60/61 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyykky ei edes muuten ole paras pakaraliike, sekin on hyvä olla ohjelmassa..mut noin yleensä, en itse edes kyykkää kovin usein.

Ja pitää muistaa syödä riittävästi ja huolehtia palautumisesta.

Nro 51 (N49)

mikäs sitten on? Kysyn siksi, etten voi kyykätä, kun polvissa on nivelrikko.

N50