Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko menee että keskivertoperseestä saa hyvän kovalla salitreenillä?

Vierailija
23.05.2024 |

Mulla on ihan hyvät geenit perseen suhteen, mut nyt oon ollut yli vuoden liikkumatta ja perse hieman roikkuu ja on vähän muodoton. Ei mitenkään lättäperse kuitenkaan ollenkaan. Miten kauan pitää salilla treenata tosissaan, että tulisi pyöreä terhakka perä? Riittääkö puoli vuotta? Olen normaalipainoinen. 

N42

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoles vuodes saat jo hyvän jos et "läpsyttele" salilla vaan treenaat tosissasi failureen asti. 

Oisko täsmällisempiä vinkkejä? 🙂

Ap

Valitse vaikka 2-4 liikettä, joilla treenaat kohdelihaksia vähintään 2 kertaa viikossa, yhteensä n. 5-20 sarjaa per viikko. Jos nimenomaan persettä haluat kehittää, niin sitä treenaat tuon sarja-asteikon keskiväliltä-yläpäästä ja muita lihaksia sitten vaikka 5-10 sarjaa. Liikkeitä voit vaihtaa 2-3 kk:n välein. Tarkoitus on viikko viikolta nostaa hiukan enemmän joko toistoja, painoja tai sarjoja. Kun tuntuu, että olet pari viikkoa jo treenannut täysillä etkä jaksa kovempaa, pidä kevyt viikko tai jopa viikon tauko ja aloita uusi treenijakso hiukan kevyemmällä treenillä, jotta voit taas koventaa treeniä useamman viikon ajan. 

Vierailija
22/61 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävät photoshoptaidot pystyy hankkimaan parissa tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumokyykkyjä kahvakuulan kanssa, silleen että Kummeli-tyyliin puristaa kunnolla perseellä aina ylös noustessa.

Romanialaisen maastavedon oon todennut tosi tehokkaaksi, välillä teen sitä myös yhdellä jalalla. Siinäkin kunnon puristus ylhäällä. Sitä teen tangon sijaan kahvakuulalla myös. 

Lantionnosto tangolla, en jotenkin osaa niitä laitteita, mutta tangolla tehokas. Tai vaihtoehtoisesti levypaino vatsan päällä ja lattialla. 

Vaikka laitteita parjataankin, niin tykkään siitä loitontaja-laitteesta. Siinä nojaa reilusti eteen (ei istu niinkuin "kuuluisi"), niin saa hyvän tuntuman pakaroihin. Reilusti painoa ja työntää kunnolla eikä vain läpsyttele pienillä painoilla edestakaisin. 

Vierailija
24/61 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 43 v niin ei ikinä.

Mä rupesin harrastamaan juoksua 46-vuotiaana, ja sanoisin että kiva tiukka peppu mulla on. 

N48

Juoksemalla saa luonnollisenkauniin pepun. 

Vierailija
25/61 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä päteekö yleissääntö kuntoiluun. Kun aloitat salitreenin niin 1kk jälkeen huomaat tuloksia, 3kk jälkeen kaverit huomaa ja vuoden jälkeen muut huomaa. 

Aika lailla totta. Miehillä nopeammin, kun on testosteronia enemmän. 5v kohdalla miehet alkavat epäillä epäpuhtaaksi urheilijaksi ja lapset sanovat, että oho sul on lihakset, ja käyvät pullistelemassa omaa habaa ja sanovat että onko mullaki kato kato !?

Vierailija
26/61 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin istumatyön fyysiseen työhön ja nyt joka askeleella perskannikat keikkuu ylös ja alas ja lihasmassaa tuli ilman salia. Lenkkeily ei koskaan tehonnut, vaan perse roikkui löysänä. Nyt on ylhäältä pyöreä, kuten olla kuuluukin.

Vierailija
27/61 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykkyyn 1,25 x oma paino x 10, maastavetoon 1,5 x oma paino x 10 niin tulee viimeistään tulosta. Lähtötilanteesta riippuu kauanko menee. Puolessa vuodessa pääset jo hyvään alkuun, tsemppiä treeneihin!

Vierailija
28/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyykkyyn 1,25 x oma paino x 10, maastavetoon 1,5 x oma paino x 10 niin tulee viimeistään tulosta. Lähtötilanteesta riippuu kauanko menee. Puolessa vuodessa pääset jo hyvään alkuun, tsemppiä treeneihin!

Jaa, aika kaukana toi meikäläisellä kun mavessa nousee tasan 40kg😂

Vierailija
29/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoles vuodes saat jo hyvän jos et "läpsyttele" salilla vaan treenaat tosissasi failureen asti. 

Oisko täsmällisempiä vinkkejä? 🙂

Ap

Mitkä tahansa kyykkymuodot, lisää jalkaprässi myös niin, että jalat on välillä lähempänä ja kauempana toisistaan. Kyykyillä ei kannata alottaa, vaan 2 ekaa liikettä laitteissa etu - ja takareidet :)

Vierailija
30/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon nyt kohta vuoden treenannut, ja ihan kunnolla, raskailla painoilla kunnon liikkeitä 2 x viikossa ja... Noh, viime kuukausina oon itse huomannut eron, kun tunnustelen takamustani, siellä kyllä tuntuu tiukka lihas kunnolla (jota ennen en havainnut) ja salilla painot nousee, mutta eipä ulospäin ole juurikaan havaittavia muutoksia, eikä edes mies ole huomannut mitään eroa takamuksen ulkonäössä 😅😅

Mutta joo, eteenpäin, hitaasti mutta varmasti...

N40+

Vierailija
31/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon nyt kohta vuoden treenannut, ja ihan kunnolla, raskailla painoilla kunnon liikkeitä 2 x viikossa ja... Noh, viime kuukausina oon itse huomannut eron, kun tunnustelen takamustani, siellä kyllä tuntuu tiukka lihas kunnolla (jota ennen en havainnut) ja salilla painot nousee, mutta eipä ulospäin ole juurikaan havaittavia muutoksia, eikä edes mies ole huomannut mitään eroa takamuksen ulkonäössä 😅😅

Mutta joo, eteenpäin, hitaasti mutta varmasti...

N40+

Saatko tuntumaan treenin pakaroissa? Ehkä sulla ei aktivoidu ne?

Vierailija
32/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, aika kaukana toi meikäläisellä kun mavessa nousee tasan 40kg😂

No tuo on normaali täysin treenaamattoman tulos. Salille vaan sitten 😅. 

Vierailija
33/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloksia saa nopeastikin jos teet heti kunnon tekniikalla. Ennemmin tee pienemmillä painoilla ja täysillä liikeradoilla kuin isommilla painoilla ja vajailla liikeradoilla. Varsinkin kyykyt jää tosi helposti puolitiehen jos heittää tankoon liikaa painoja. Painojen pitää olla sellaiset että pystyt viemään liikkeen kunnolla syvälle asti. Itse huomasin suurimman kehityksen kun kiinnitin huomiota tähän.

Vierailija
34/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon saanut kuminauhoilla, kehonpainolla ja pilateksella ja ihan kotona tehden. Vuosi meni, ikää 50.

Vierailija
35/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-3 vuotta jos tekee fiksusti. Lenkkeily ei kannata.

Doping on selitys näihin kapea uumaisiin ja pyöreä pakaraisiin fitness - muotoihin. Keho ei ole mitään muovailuvahaa. Samaan aikaa ei voi laihtua ja hankkia lihaksia, siis ilman lisäkemiaa. On valittava jompi kumpi. Kun hankit lisää lihasta tulee läskiä samalla väistämättä. Kun hankkiudut läskistä eroon, niin menetät osan hankkimastasi lihasmassasta, mutta et kaikkea.

Vierailija
36/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset ei ymmärrä että mikä se meidän miesten mielestä se "hyvä perse" on.

Siihen liittyy mm jalkojen pituus ja vyötärön kapeus ja muutakin, että se peffa näyttää silti, miltä miehet haluaisivat, että se näyttää ja esimerkiksi tuo todella tärkeä tekijä, eli vyötärö on sellainen johon ehkä 60% ei auta vaikka ei olisi rasvaa vaan tulisi alimmat kylkiluut poistaa.

Sulta on varmaan aivot poistettu.

Vierailija
37/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset ei ymmärrä että mikä se meidän miesten mielestä se "hyvä perse" on.

Siihen liittyy mm jalkojen pituus ja vyötärön kapeus ja muutakin, että se peffa näyttää silti, miltä miehet haluaisivat, että se näyttää ja esimerkiksi tuo todella tärkeä tekijä, eli vyötärö on sellainen johon ehkä 60% ei auta vaikka ei olisi rasvaa vaan tulisi alimmat kylkiluut poistaa.

Sulta on varmaan aivot poistettu.

🤣

Vierailija
38/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee slaavikyykkyjä hitaasti vastuksilla. Se on kova treeni. Tee porrastreeniä.

Vierailija
39/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee slaavikyykkyjä hitaasti vastuksilla. Se on kova treeni. Tee porrastreeniä.

Ite teen slaavikyykkyjä 20 kilon reppu selässä.

Vierailija
40/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et koskaan, jos olet kova piereskelemään.