Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Kela suuttua, jos käytän toimeentulotuen perusosan "huonosti"?

Vierailija
23.05.2024 |

Olen tipahtamassa toimeentulotuelle. Yleensä minulle riittää vuokran jälkeen noin 300 säännöllisiin menoihin. Koska tuota rahaa ei voi toimeentulotuella laittaa rahastoihin, niin voivatko he suuttua, jos tiliotteessa näkyy jatkuvasti 200e menoja alkoon (kalliit juomat, en juo paljon), verkkokauppoihin ja käteisnostoihin? Voiko he tämän perusteella vähentää tuen määrää?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukihakemuksen tiliotteesta voi mustata kaikki ne kohdat joissa näkyy mistä olet ostanut jotain. Siis jos asia niin kovasti vaivaa. Kelaa ei kiinnosta kuin kohta tulot ja menot yhteensä.

Vierailija
22/24 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mulla oli jotain yli 600€ tt-tuesta säästyneitä rahoja tilillä, mutta niitä ei otettu huomioon ollenkaan. Eikä kyselty mitään tositteita siitä, ettei mulla ole rahaa Veikkaus-tilillä, vaikka pelasin sinne 10-40e kuussa. Mulla ei myöskään näkynyt kauppakäyntejä tiliotteella ollenkaan, vaan siirsin aina jollekin toiselle rahaa, joka kävi puolestani kaupassa. Nyt en ole hakenut tt-tukea ollenkaan yli kuuteen vuoteen, mutta tulevaisuudessa saatan joutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelaa kiinnostaa ainoastaan tilille tulevat rahat.

Kiinnostaa erittäin paljon myös tilillä olevat rahat. Myös silloin, kun saat pidemmän aikaa toimeentulotukea.

Ylimääräinen kannattaa nostaa aina pois vaikka ei rahaa tarviskaan. Systeemit tuli opittua kauan sitten sossun kanssa. Vielä kun oli pakko tehdä pimeetä keikkaa niin homma meni kokonaan käteisen käytöksi. Tili nollan pintaan vaan ja voihan sitä kysyä että saako säästää tilille vai onko kaikki käytettävä :)

Vierailija
24/24 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ettei alkoholikuluista hyväksytä kulu ilman palautusmaksua jota laskettaisiin tuloksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä