Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston nöyryyttävät kyselyt - miksi haluat siirtää soittoaikaa

Vierailija
23.05.2024 |

Jäin työttömäksi, käytän päivät työnhakuun ja oman osaamisen kehittämiseen esim. kuuntelemalla webinaareja. Koneen ääressä istun edelleen sen 8 h päivässä. 

Ärsyttää TE-toimiston virkiailijoiden asenne - ensin tulee viestiä, että sovittu puhelinaika, sitten puhelinaika peruttu ja uusi aika. Viestissä kehotus muuttaa aikaa Oma Asioinnissa, jos ei sovi. Oma Asiointi ei toimi, joten soitan puhelinpalveluun. Siellä kysytään syytä, miksi sovittu puhelinaika ei sovi. Siinä vaiheessa alkaa ärsyttää. Ei työelämässäkään kysytä, miksei joku palaveri sovi, vastasin, että henkilökohtainen syy, virkailija sitten lupasi jättää yhteydenottopyynnön, joku kai sitten soittaa ja selvittää, onko puheliajan perumisen syy sellainen, että se kelpaa. Tämä ei voi olla totta - järkyttävää nöyryyttämistä. Kyllä, olen työtön, mutta käyn edelleen hammaslääkärissä, kampaajalla, lapsen vasukeskusteluissa, jumpassa ja sovin lounastapaamisia, puhumattakaan työhaastatteluista, soveltuvuustesteistä...Miksi puheliaika ei sovi, koin kysymyksen todella tungettelevaksi. 

Edit: Olipa kerrankin sopiva kirjoita seuraavat numerot peräkkäin botintunnistusrimpsu: kuusi kuusi kuusi 

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole mitään validia syytä jäädä puhelintapaamisesta pois. Minä virkailijana en kysyisi tosiaan kyllä syytä vaan antaisin heti 3 kk:n karenssin.

Esim. hammaslääkärikö pitäisi peruuttaa sen soittoajan takia? Minä pomonasi antaisin sinulle heti potkut koska olet niin joustamaton. 

Vierailija
42/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-keskuksen tehtävä on julkisesti jotain muuta mutta pinnan alla ainoat tehtävät on kyykyttää työttömiä ja katkaista työttömyyskorvaukset aina kun mahdollista. Kiero ja epärehellinen systeemi. 

Tämä. Rajatut ja tietyt palvelut tarjolla. Mutta töitä ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti virkailijaa velvoittaa kysymään miksi haluat siirtää tapaamista laki, ja se että hänen pitää joku syy kirjata tietoihin. Kun laki on sellainen, että ei sitä ihan mistä syystä vaan saa mitään tehdä, muutenhan jotkut välttelisivät hamaan tappiin asti ettei tarvitse puhua mitään koskaan virkailijalle ja tehdä suunnitelmaa, kuin nostaa vaan rahat, aina vaan sanoisivat kymmeniä kertoja, että ei nyt sovi.

No. Jos kysyisi sitä syytä sitten kolmannella kerralla, tai toisella. 

Minusta olisi selkeää ihan vain katkaista asiakkaan työnhaku siihen asti, kunnes hänellä on aikaa tulla henkilökohtaisesti TE-toimistoon aloittamaan työnhaku.

Vierailija
44/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole mitään validia syytä jäädä puhelintapaamisesta pois. Minä virkailijana en kysyisi tosiaan kyllä syytä vaan antaisin heti 3 kk:n karenssin.

Esim. hammaslääkärikö pitäisi peruuttaa sen soittoajan takia? Minä pomonasi antaisin sinulle heti potkut koska olet niin joustamaton. 

Tuo ei ole irtisanomisperuste.

Vierailija
45/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää moni asia TE-toimiston kanssa asioimisessa. Kaiken huippu oli sovittu soittoaika, kun TE-virrkailijan piti soittaa mulle klo 13. Istuin pöydän ääreen hyvissä ajoin odottamaan ja valmistauduin keskustelemaan omasta tilanteestani. Klo 14.15 lopetin päivystämisen, kun soittoa ei kuulunut. Olin moneen kertaan käynyt tällä välin koneelta katsomassa, että onko mun omille sivuille tullut jotain infoa, miksi soittoa ei kuulu. Ei mitään selitystä. Laitoin lopulta itse viestiä, että odotin reilun tunnin ja kun soittoa ei tullut, että ilmoitatte varmaan uuden soittoajan. Ja mitä kävi? Sain varoituksen, koska en ollut vastannut soittoon. Varoituksessa kerrottiin, että jos sama toistuu, menetän oikeuteni saada korvauksia. Tuli tunne, että mulle ei vastannut lainkaan ihminen, vaan joku tekopöllö. Ihan aivotonta touhua.

Laitoin välittömästi uutta viestiä, johon kopioin kellonaikoineen jo aiemmin

Tuommoisessa tilanteessa kannattaa itse soittaa matkapuhelimella pari kertaa te-roimiston virkailijan numeroin ja laittaa txt-viesri ja sähköpostiviesti, jolloin sinulla näkyy asia kirjallisena ja kelloajat. Eli, jos soittoaika on klo 13, niin itse yrittäisin soittaa klo 13.30 ja klo 14, ja sen jälkeen laittaisin txt ja sähköpostin perään. 

Ei minulle vaan ole annettu mitään virkailijan puhelinnumeroa tai meiliosoitetta. Ainoa yhteydenottomahdollisuus on työkkärin sivujen kautta tehty yhteydenottopyyntö, johon vastaus tulee muistaakseni 7 vuorokauden kuluessa.

Vierailija
46/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko peruuttaisi ajan, jos pitäisi maksaa 100 e peruutusmaksu?

Vierailija
47/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ilmoitin ettei minulla ole puhelinta, hoitakaa etanapostilla asianne

Totta, ei työttömällä ole varaa ostaa puhelinta ja maksaa puhelinlaskuja. 

Vierailija
48/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää moni asia TE-toimiston kanssa asioimisessa. Kaiken huippu oli sovittu soittoaika, kun TE-virrkailijan piti soittaa mulle klo 13. Istuin pöydän ääreen hyvissä ajoin odottamaan ja valmistauduin keskustelemaan omasta tilanteestani. Klo 14.15 lopetin päivystämisen, kun soittoa ei kuulunut. Olin moneen kertaan käynyt tällä välin koneelta katsomassa, että onko mun omille sivuille tullut jotain infoa, miksi soittoa ei kuulu. Ei mitään selitystä. Laitoin lopulta itse viestiä, että odotin reilun tunnin ja kun soittoa ei tullut, että ilmoitatte varmaan uuden soittoajan. Ja mitä kävi? Sain varoituksen, koska en ollut vastannut soittoon. Varoituksessa kerrottiin, että jos sama toistuu, menetän oikeuteni saada korvauksia. Tuli tunne, että mulle ei vastannut lainkaan ihminen, vaan joku tekopöllö. Ihan aivotonta touhua.

Laitoin välittömästi uutta viestiä, johon kopioin kellonaikoineen jo aiemmin itse laittamani viestin ja yritin olla esittämätt

Onko sen jälkeen tullut OmaPalveluun mitään viestiä?

Vierailija
49/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko tosiaan näitä sossujen, ministeriöiden ja virastojen kyselyjä jatkuvasti. Loputtomasti. Vai joku stoppi niihin. Kaikille? Miksi köyhä on aina tenttauksen kohde. Eikö jo pankissa kysellä aika paljon.

Vierailija
50/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsen vasukeskusteluissa." 

Vierailija
51/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin mitään kysymättä juuri viime viikolla. Sanoin, että olen kaupassa kassalla. Virkailija ei noteerannut sitä mitenkään. Olipa hienoa vastailla hänen uteluihinsa kun kaikki lähistöllä olevat kuulivat. Jouduin käytämään vielä kaijutinta, että kuulin hänen puheensa. Mitään yksityisyyden suojaa ei näköjään näissä asioissa ole. 

Vierailija
52/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole irtisanomisperuste.

Kyllä se piakkoin on. Ei tarvita jatkossa enää painavaa syytä irtisanomiseen. Pelkkä pärstäkerroinkin riittää.

Vierailija
53/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa siirrellä noita, ja jos ei tule ajallaan, kun olen valmistautunut, vastaan olin sitten pöntöllä, suihkussa, tekemässä ruokaa, kaupassa, mitä ikinä. Siinähän sitten kuuntelee taustaääniä. 

Vierailija
54/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei karenssia yksittäinen työkkärin täti tai setä päätä.

Vierailija
55/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto työllistää lähinnä omilla palkkalistoilla olevat, eli ne 30+ vuotta samaa työtä tehneet, jotka eivät enää itse saisi töitä muualta. Saa nähdä, kun siirtyy kunnille, miten TE-toimiston työttömiksi jääneet virkailijat kokevat, kun saavat ns. maistaa omaa lääkettään! TE-toimisto on byrokratiaa vain byrokratian takia. 

Höpö höpö. Katkera lusmuilija taidat olla. Virkailijathan ne tietää miten niitä töitä saadaan. Hakemalla itse töitä, eikä oleteta kaiken (rahan) tulevan eteen valmiina. Byrokratiaa tarvitaan, jotta sinäkin saat sitä työttömyyspäivärahaasi. Ei sitä jaella tuosta vaan ja kelle vaan. Niitä huijareita on niin paljon, jotka yrittää aina lusmuilla niistä PIENISTÄkin velvollisuuksista, mitä TE-toimisto asettaa. Ei oo mikään iso juttu mennä tapaamiseen, tai hakea kokonaista neljää työpaikkaa. Mutta kun sinun se raha pitäisi saada sohvalla makaamalla. Eikö?

Vierailija
56/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumppa mene kyllä viranomaisasioinnin edelle. Järki käteen tukien kuppaamiseasakin.

Vierailija
57/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nöyryyttämistä tuossa nyt on. Johan olet herkkähipiäinen. 

Vierailija
58/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ilmoitin ettei minulla ole puhelinta, hoitakaa etanapostilla asianne

Totta, ei työttömällä ole varaa ostaa puhelinta ja maksaa puhelinlaskuja. 

Minulla oli tällainen tilanne n.20 vuotta sitten, että minulla ei ollut puhelinta. Puhelimet olivat tuolloin vielä varsin kalliita vrt mitä nykyää. Eikä silloin ollut vielä mikään ihme, että jollakin ei ole kännykkää. Virkailija ei tätä kuitenkaan suostunut uskomaan. Hän oli antamassa minulle karenssin ja syytti minua työnsä vaikeuttamisesta ja ties mistä. Lopulta hänen määräämä karenssi kuitenkin peruttiin laittomana. Katkera typerä akka. 

Vierailija
59/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin välittömästi uutt

Mitä tekisit virkailijan puhelinnumerolla, hänellä kun on koko päivä asiakastapaamisia, niitä sovittuja. Ei hän kesken kaiken sano, että sorry, mun puhelin soi.

Vierailija
60/131 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jäädä pois kuin yrittää siirtää aikaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi