Lue keskustelun säännöt.
Perheemme ON HYVIN VAIKEAA arvostaa ihmistä, joka ei kykene diskuteeraanaan kanssamme ruotsiksi
23.05.2024 |
Arvostaisimmeko sinua vai olisitko paariaa silmissämme? Miten on? Hur är det?
Kommentit (29)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Painu v*ttuun perheines. Turha trolli. 0/5.
Sinua ap on hyvin vaikea arvostaa sillä kykenet aloituksiisi vain suomeksi etkä ruotsiksi jonka nostat suorastaan pakkomielteiseen asemaan itsellesi.
Aika laiska bait.meinaatko montakin lankaa vielä tehdä tästä asiasta?
Jaa... hos oss pratade man latin (jurister), tyska, svenska och finska... Hos oss bodde en gammal hemlärarinna och en gammal barnsköterska som var som familjemedlemmar och dessutom en stilig fru som hembriträde... Denna hemlärarinna lär ha arbetat hos fem olika familjer i Helsingfors men jag har aldrig klarat av att reda ut i vilka familjer - vet någon av er det?
Synd att jag inte klarar av att diskutera på tyska eftersom i detta land kunde man inte längre prata tyska efter kriget och Hitlers 'sysslor'... Om man har haft tyska som modersmål (på riktigt) så har myndigheterna bara bytt det till finska utan att fråga något om vederbörandet???
Nu orkar jag inte mera sånt här helt dummt denna morgon, sorry... jag har huvudvärk och sov för litet i natt...
Hur bryter ni förresten? Hörs det att ni är finnar (finländare???), finlandsvenskar eller något som inte går att definiera ens i Stockholm där någon kan diskutera att hon kan inte vara någon finska... det är klart om man har även tyska bland hemspråken...