Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te helteistä valittavat teette ilmastonmuutoksen eteen?

Vierailija
22.05.2024 |

Oletteko kenties lopettaneet lentomatkailun? Myyneet autonne? Lopettaneet liikakulutuksen ja lihansyönnin?

Ai ette? Niinpä niin, valittaminen on mukavampaa kuin epämukavuuden kääntäminen teoiksi.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita helteistä, minusta on ihanaa kun on kesäinen sää.

Siitä huolimatta en lentomatkaile, minulla ei ole autoa, olen ollut kasvissyöjä 11 vuotiaasta saakka (nyt siis jo 20 vuotta), ostan kaiken mahdollisen käytettynä ja senkin vain tarpeeseen. Uusia vaatteita (joita ostan ehkä kerran viiteen vuoteen) ostettaessa suosin kotimaista, ajatonta ja kestävää. 

Vaikka elän kuin ilmastoaktivistit konsanaan, en ole varma mitä itse ajattelen nykyään ilmastonmuutoksesta. Parikymmentä vuotta sitten teininä jaksoin siitä kyllä vouhottaa, vaikka silloin aiheesta ei muuten juuri puhuttu. Sen sijaan tiedän varsin hyvin mitä ajattelen kerskakulutuksesta ja kertakäyttökulttuurista. 

Vierailija
42/45 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosin lähiruokaa ja syön vain sen verran, kuin kulutan energiaa.

Tuskinpa vain. Kulutat aivan varmasti paljon enemmän energiaa kuin syöt vai pyhällä hengelläkö auto, jääkaappipakastin, valot yms. toimii

Mielestäsi auto, jääkaappipakastin ja valot toimivat ruoalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaatinut muita tekemään jotain asian eteen.

Näinhän se useimmiten on! kovimmat valittajat tekee vähiten asioiden eteen

Vierailija
44/45 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö punaista lihaa, en ole lentänyt vuosikausiin, kierrätän, vaihdoin hybridin sähköautoon, sijoitin aurinkopaneeleihin, ostan vaatteeni pääosin käytettynä, teen paljon etätyötä ja työpaikalle menen julkisilla.

Vierailija
45/45 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ilman mukavuuksia ja elän muutenkin vaatimattomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi