Mitä te helteistä valittavat teette ilmastonmuutoksen eteen?
Oletteko kenties lopettaneet lentomatkailun? Myyneet autonne? Lopettaneet liikakulutuksen ja lihansyönnin?
Ai ette? Niinpä niin, valittaminen on mukavampaa kuin epämukavuuden kääntäminen teoiksi.
Kommentit (45)
En ole koskaan ollut lentokoneessa, en omista autoa enkä ajokorttia. En syö punaista lihaa. Ei ole lapsia eikä lemmikkejä. Lajittelen lähes kaikki roskat. Ylipäätään en omista ylimääräistä materiaa ja roinaa.
Saanko luvan valittaa edes vähän? :)
Maailmassa kuolee 9x enemmän ihmisiä kylmään kuin kuumaan. Jokaisella mantereella, mukaanlukien Afrikka, kuolee enemmän ihmisiä kylmään (lähde The Lancet).
UK:ssa kuolee 36x enemmän ihmisiä kylmään kuin kuumaan. Alkuvuonna ilmestyneen Tiede -lehden mukaan sopiva lämpötila levossa olevalle alastomalle ihmiselle on 27,5C
En matkustele etenkään lentämällä/ulkomailla enkä omista edes autoa vaan kuljen kaikki arkimatkat kävellen. Eikä ole lapsia eikä lemmikkejä. Eikä edes ilmalämpöpumppua sähköä kuluttamassa.
Minä olen oman osani tehnyt.
Oletan et hörhöt tekee kaiken mitä pyydetään.
Iten en tee yhtikäs mitäään ilmastokusetuksen eteen. Jatkan elämää normaalisti.
En valita enkä todellakaan hidasta ilmastonmuutosta. Toivon että jokaisen elinvuoteni ajan keskilämpötila nousee 10 C vuodessa.
Suosin lähiruokaa ja syön vain sen verran, kuin kulutan energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa vain. Kulutat aivan varmasti paljon enemmän energiaa kuin syöt vai pyhällä hengelläkö auto, jääkaappipakastin, valot yms. toimii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa vain. Kulutat aivan varmasti paljon enemmän energiaa kuin syöt vai pyhällä hengelläkö auto, jääkaappipakastin, valot yms. toimii
Itse asiassa en. Energiankulutukseni on pyöreä 0. Toki hyödynnän energiaa erilaisissa muodoissa, mutta en ikinä tuhlaa sitä. Sen mitä en itse tarvitse vapautan lämpönä luontoon, ns. "harakoille"
Miksi, ap, et itse tee mitään? Miksi vaadit muita tekemään?
Siis minähän teen koko ajan; valitan helteistä, että ihmiset luulisivat ilmaston lämpenevän.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa kuolee 9x enemmän ihmisiä kylmään kuin kuumaan. Jokaisella mantereella, mukaanlukien Afrikka, kuolee enemmän ihmisiä kylmään (lähde The Lancet).
UK:ssa kuolee 36x enemmän ihmisiä kylmään kuin kuumaan. Alkuvuonna ilmestyneen Tiede -lehden mukaan sopiva lämpötila levossa olevalle alastomalle ihmiselle on 27,5C
Unohdit ne linkit noihin "lähteisiisi"
Eihän sään ja ilmaston pitäny olla sama asia niin miten nää helteet nyt liittyy ilmastonmuutokseen? 😁
Vierailija kirjoitti:
Eihän sään ja ilmaston pitäny olla sama asia niin miten nää helteet nyt liittyy ilmastonmuutokseen? 😁
Ne on eri asia jos on kylmä, paitsi jos on hyvin kylmä kuten -15 tai alle, koska se on ääri-ilmiö. Ja lämmin sää on aina suora osoitus ilmastonmuutoksesta. Muuten säätilat on eri asia kuin ilmasto. Pitäisihän tämä jokaisen ymmärtää eikä maalailla salaliittoteorioita.
Sisällä on ilmalämpöpumput säädetty pitämään kämppä sopivan viileänä, ettei tarvitse kärsiä kotona.
En pahemmin siis valita helteistä.
Rakastan lämpöä joten lupaan tästedeskin tehdä kaikkeni sen eteen jotta lämpenisi lisää. Siksi käyn vielä töissä ja taloudessa kaksi dieseliä, puulämmitys. Etelään pyrin lentämään kerran pari vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan lämpöä joten lupaan tästedeskin tehdä kaikkeni sen eteen jotta lämpenisi lisää. Siksi käyn vielä töissä ja taloudessa kaksi dieseliä, puulämmitys. Etelään pyrin lentämään kerran pari vuodessa.
Juuri näin.
Jokaisen pitäisi nyt lisätä oman talouden hiilijalanjälkeä, jotta saataisiin tänne myös syksy-kevät väli siedettäväksi.
Nythän etelä-Suomessa on nelisen kuukautta kohtalaiset säät.
En ole koskaan ollut lentokoneessa.
- n67v -
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut lentokoneessa.
- n67v -
Mistä vetoa, että toi alapeukku on tullut juuri tuolta aloittajalta?
En omista autoa, lennän ehkä kerran 10 vuodessa. Ei lapsia eikä lemmikkejä. Vaatteista iso osa kirppikseltä. Lihaa syön, koska ruokarajoitteiselle olisi hankalaa olla kasvissyöjä, mutta välillä pidän vegepäiviä. En tykkää yhtään helteistä, mun puolesta kesä saisi mennä kokonaan sellaisessa noin 18-22 asteen säässä.