Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te helteistä valittavat teette ilmastonmuutoksen eteen?

Vierailija
22.05.2024 |

Oletteko kenties lopettaneet lentomatkailun? Myyneet autonne? Lopettaneet liikakulutuksen ja lihansyönnin?

Ai ette? Niinpä niin, valittaminen on mukavampaa kuin epämukavuuden kääntäminen teoiksi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä halua tehdä mitään ilmastonmuutoksen eteen. Haluan vastustaa ilmastonmuutosta.

Vierailija
2/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaatinut muita tekemään jotain asian eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sääilmiön vuoksi pitäisi tehdä jotain? 

Vierailija
4/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun maski naamalla kellarissa

Vierailija
5/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän kaukoitään lomalle perheeni kanssa ensi joululomalla , hankin uuden auton joka kolmas vuosi, lämmöt pidän mökissä päällä läpi vuoden, ylikulutan minkä jaksan ja tietysti pidän lemmikkikoiralaumaa. Ostan jokaisen elektroniikkalaitteen joka ilmestyy markkinoille.

Vierailija
6/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lennä. En aja autoa. En osta juuri mitään tavaraa, kaikkein vähiten mistään Temusta tai Hulluilta päiviltä. Korjailen vanhoja tavaroita.

Vierailija
7/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok, jos valittaa.

Mutta se ei ole ok, jos asiantuntijoi muita, eikä itse elä ilmastoystävällisesti. Pohja putoaa pois tekopyhältä.

Vierailija
8/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin autostani. Ilmastonmuutosta vastustaakseni, en sen eteen.

Vierailija
9/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilijalanjälkeni on jo vahvasti negatiivinen. Mitä muuta mun pitää tehdä?

Vierailija
10/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien tekojen kautta ilmastonmuutokseen vaikuttaminen on kuin yrittäisi lämmittää järven keskilämpötilaa kusemalla sinne. Ei mitään vaikutusta yksittäisen ihmisen osalta. 

Vierailija
11/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt repesin 😂

En ole ikinä matkaillut, ei ole rahaa. Eli ei juuri muutakaan kulutusta. Kaikki mahdollinen ostetaan käytettynä. Autoa en omista, kuljen kävellen tai julkisilla.

Syön kasvispainotteisesti ja kotona on harvoin lihaa. Joudun käymään ruokajonossa eli syön sitä, mitä saa.

Toki laitoin myös uima-altaasta kesäksi lämmöt pois ja luovutin urheiluautostani :D

Vierailija
12/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lentänyt tai omistanut autoa, lihaa en ole syönyt kymmeneen vuoteen. En kyllä mitään noista ole tehnyt ilmaston takia, minun tekemiseni ei vaikuta siihen vähääkään. 

Vierailija
13/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen tehnyt ilmastonmuutoksen eteen, etten ole koskaan harrastanut lentomatkailua, en omistanut autoa enkä harrastanut liikakulutusta. Lihansyöntiä aion jatkaa edelleen, vaikka aiheuttaisin maailmanlopun!

Vierailija
14/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei enää kiinnosta lennellä mantereelta toisellemme. Se on vähän kasaria. Emme lennä joka vuosi, vaan joka toinen vuosi  lomailemme Suomessa tai  Pohjoismaissa , joka toinen Euroopassa. Jos tulee asiaa toiselle mantereelle niin mietitään mutta nyt siihen ei ole ollut tarvetta. Emme aja kovin paljoa- kesämökki on lähellä ja sitä varten meillä on auto. Ei kuitenkaan käytetä sitä työmatkoihin kun ei tarvita. Syödään kasvispainotteisesti eikä juuri heitetä ruokaa pois. Ei osteta liikaa krääsää. Käytetään sähköä kun se on halpaa.  Siinä tärkeimmät. Asumme aivan liian isossa asunnossa, se on epäekoa.

Vierailija
15/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eikös näiden tyyppien pitäisi palstailukin lopettaa, vie nimittäin melkoisesti energiaa...

Vierailija
16/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän lapset tekemättä jolloin ympäristövaikutukseni on murto-osan keskivertokansalaisesta. Syön lihaa vain harvoin, lennän korkeintaan kerran vuodessa (yleensä 3 vuoden välein).

Vierailija
17/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lennä tänä vuonna ja käytän julkisia. Kierrätän vaatteita.

En osta Temusta

Vierailija
18/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lennä, en matkustele, palautan pullopantit kauppaan, lajittelen roskat. En omista autoa enkä ajokorttia. Liikun kävellen ja pidemmät matkat sitten bussin kyydillä. Pesen vaatteita niin, että pyykinpesukone on täynnä eikä vajaana. Sähköliittymäni on Vattenfall. Sähkö, joka on tuotettu 100 % fossiilivapaasti.

Vierailija
19/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lentänyt yli kymmeneen vuoteen.

Lihansyöntiä en ole lopettanut kokonaan, myönnän sen, mutta syön aika paljon tofua. Nytkin sitä itse asiassa on lautasella.

Vierailija
20/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää lennä thaimaahan kolmea kertaa vuodessa. Kaksi saa riittää.

Luovuimme myös kolmannesta autostamme.

Eli aika paljon olen ilmaston eteen tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän