Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos et enää löydäkään ikinä töitä?

Vierailija
22.05.2024 |

Mitä sitten teet?  Uudet koulutukset ei välttämättä auta.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 58-vuotias enkä ole päivääkään ollut työttömänä sen jälkeen, kun 17-vuotiaana "menin töihin". Eiköhän näillä lähtökohdilla voisi ihan tyytyväisin mielin olla työttömänä eläkeikään saakka. 

Kyllä voit. Itse aloin himmailla noin viisikymppisenä. Aloin tehdä vain määräaikaisia työsopimuksia. Niitä on riittänyt viime vuoden loppuun. 2- 12 kk töitä ja saman verran vapaalla. Määräaikaisen jaksaa kun tietää että se loppuu aikanaan. 

Vierailija
22/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeitä hommia, vankila, whatever 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sama kyllä pelottaa. Ja jos tippuu pois työelämästä on hirmu haastavaa päästä takaisin työarkeen. Itsetunto, taito ja tietokin vain laskee siinä samassa. 

Vierailija
24/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 58-vuotias enkä ole päivääkään ollut työttömänä sen jälkeen, kun 17-vuotiaana "menin töihin". Eiköhän näillä lähtökohdilla voisi ihan tyytyväisin mielin olla työttömänä eläkeikään saakka. 

Ei kerry eläkettä.

Tuo eläkejuttu kannattaa jokaisen tarkistaa ja miettiä omalta kohdaltaan. Itse onnistuin määräaikaisissa työsuhteissa hinaamaan palkkani oikealle tasolle ja ansiosidonnaisen myös. Viimeiset yli kymmenen vuotta olen ollut noin puolet ajasta töissä ja eläke on karttunut ihan hyvin ja riittää.

Vierailija
25/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kerry eläkettä.

Minulle on nyt, 53-vuotiaana kertynyt eläkettä jo 2300€/kk. Kyllä minä sillä, pääomatuloilla ja perinnöillä pärjäisin.

Eläkettä toki saisit vasta, kun olet eläkeiässä. 

Vierailija
26/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kerry eläkettä.

Minulle on nyt, 53-vuotiaana kertynyt eläkettä jo 2300€/kk. Kyllä minä sillä, pääomatuloilla ja perinnöillä pärjäisin.

Eläkettä toki saisit vasta, kun olet eläkeiässä. 

Tietysti. Sinne saakka pärjäisin noilla mainitsemillani.

Vierailija
27/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisin myydä digitaalisia tuotteita ja sijoittaa. Työttömyyskorvaus ja pääomatulot toivottavasti riittää.

Vierailija
28/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kannattaa alkaa toimitusjohtajaksi. Heille on aina töitä, eikä tarvitse mitään koulutustakaan.

Vierailija
29/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän töitä löydetä, sinne MENNÄÄN! 

Vierailija
30/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kerry eläkettä.

Oletkohan ymmärtänyt mitenkään mitään eläkkeen kertymistä?  Tuo on oletus jos OLET TÖISSÄ eläkeikään.

Esimerkki..."50-vuotiaan henkilön eläkekertymä on 1500 e/kk. Hänen palkkansa on tästä eteenpäin keskimäärin 2500 e/kk.

Huom! Oletuksena on, että henkilön yleinen ansiotaso ei muutu nykyisestä.

Henkilön alin eläkeikä on 65 vuotta ja 7 kuukautta. Mikäli hän jää tällöin eläkkeelle, kuukausieläke on 2 054 €/kk euroa.

Jos kyseinen henkilö työskentelee tavoite-eläkeikään (70-vuotiaaksi) saakka, eläkkeen määräksi muodostuu 2 672 euroa kuukaudessa.

Vierailija
31/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Nyt 60v dippainssi, vuosikymmenten kokemus johtotehtäviä myöten. 4 vuotta työttömänä ja näyttää siltä, että hakemisesta huolimatta edes haastatteluihin ei pääse. Sellaisiinkaan tehtäviin, jota vaatiuvampia hoitelin jo uran alkupäässä.

...niin että mitäs tässä sitten teet?

Sama homma ja ikä, mutta lomautettuna oon ollut pari vuotta. Onneksi asunto ja muut maksettu. Vaimo tekee 50 % töitä.

Vierailija
32/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kerry eläkettä.

Oletkohan ymmärtänyt mitenkään mitään eläkkeen kertymistä?  Tuo on oletus jos OLET TÖISSÄ eläkeikään.

Esimerkki..."50-vuotiaan henkilön eläkekertymä on 1500 e/kk. Hänen palkkansa on tästä eteenpäin keskimäärin 2500 e/kk.

Huom! Oletuksena on, että henkilön yleinen ansiotaso ei muutu nykyisestä.

Tietysti olen ymmärtänyt. Se on tämän hetkinen kertymä. 

Ilmarisen sivuilta kirjautuneena: "Vanhuuseläkearvio 65v. 11kk 3211€/kk. Tavoite-eläkeikä 67v 6kk 3591€/kk"

Vierailija
33/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuskymppiseksi Kela kouluttaa tai kuntouttaa, sitten loppuu kaikki palvelut. Vielä muutama vuosi pitäisi sinnitellä. Sitten ilmeisesti saa olla öllötellä rauhassa jos pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
34/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kemistintöitä puistossa ja syyhkäsen veljet. Aina töitä löytyy

Vierailija
35/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon etten saa koskaan töitä olen pian 50 vuotias ja ei minua kukaan ole 10 vuoteen palkannut muutenkaan.

Vierailija
36/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen mereen ja jään sinne

Vierailija
37/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla. Saan asumistukea ja toimeentulotukea.

Siivoan, katson telkkaria, teen käsitöitä.

Vierailija
38/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutaman vuoden poissa töistä kun opiskelin. Ajattelin, että mitä jos en kelpaakaan töihin. No, nyt tilanne on se, että teen 10-11h mittaisia päiviä ja toi työmäärä sairastuttaa mut. Oon ollut siinä muutaman kuukauden nyt. Voin sanoa, et mieluummin elän vaatimattomasti kuin kestän tällaista, eikä palkka siltikään ole kuin reilu pari tonnia (sihteerin hommia lakialalla)

Vierailija
39/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poistaa ikäsidonnaisuudet työttömyystuista syksyllä eli työkkärin ei enää tarvitse hommata palkkatukityöpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei enää kerry ansiosidonnaista.

Vierailija
40/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin toi ansiosidonnainen menee huonoksi, kun tulee porrastus. 2 kuukautta saa täyttä, sitten 80 % ja sitten 75 %.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme